lilla juni 2014 tråden.
Här är en till som samlar vatten, om kvällarna är benen rejält svullna. Tack för tipset om att inte dricka Loka, dricker ganska ofta kolsyrat vatten annars nämligen.
Här är en till som samlar vatten, om kvällarna är benen rejält svullna. Tack för tipset om att inte dricka Loka, dricker ganska ofta kolsyrat vatten annars nämligen.
Jag hade mycket förvärkar igårkväll och inatt har jag sprungit på toaletten och kissat, slitit, spytt om vart annat. Även denna morgon har jag hunnit med att göra alla tre. Jag har ett mindre trevligt tryck i magen, mår illa och känner mig matt, blek och trött. Hade jag varit närmre bf så hade jag trott att det var i startgroparna men nu så är det ju ändå 3,5 vecka kvar och jag räknar med att gå över också eftersom jag gjort det tre gånger förut men vem vet?
Jag har gått in i vecka 38 idag (37+) och det är ett sånt himla tryck i magen och det är inget trevligt alls. Syskonen har börjat att bli otåliga och frågar allt oftare när den lilla tjejen ska komma ut. Mitt humör svajar från överlycklig till dödslängtan eller åtminstone megadeppig. Det är inte kul att vara gravid längre.
Jag har 14 dagar kvar idag och de senaste dagarna har jag haft lite känningar, ryggont, mer och mer ilningar ner i underlivet, läcker råmjölk, ont o ljumskarna och det har vid två tillfällen kommit lite av slemproppen. Jag känner mig redo men känner på mig att det kommer att bli en juli-bebis. :-S
Har mycket förvärkar också och igår var det ett himla tryck neråt.
Jag är sjukt uttråkad och tiden går såå långsamt, det känns som om jag ska dö av tristess och det blir ju inte bättre av att jag är nästan hundra på att jag kommer att gå över också. Jag försöker verkligen att hålla humöret uppe men det är svårt och det mesta irriterar mig faktiskt. Hur får ni andra tiden att gå? :-P
Inte många minuter innan han var ute. 59 min var vi inskrivna innan han var ute.
Det kom mer slem nu ikväll och "mensvärk".
Blodblandat slem här nu under kvällen men inga mängder och jag är öppen för två fingrar men vet inte hur länge jag har varit det? Omföderskor kan ju gå och vara lite öppna under lång tid. Jag har lite småont i ryggen och en del sammandragningar men inget som gör direkt ont. Bara att vänta och se...
Här är det skit rent ut sagt, jag vill inte vara gravid längre och tårarna känns inte långt borta.
Här kommer det slem mer eller mindre varenda dag och har hållit på i 2,5 vecka nu men inte sjutton drar någonting igång. Har mycket väldigt starka sammandragningar dock och ont i rygg och ljumskar men det är väl bara lurendrejeri nu med.
Jag känner mig redo så varför kan inte bebis också göra det!?:-P
Nu är våran prins äntligen här :)
Igår kl 12:32, 3 dagar efter bf, föddes han 3732 gram och 51 cm lång.
värkarna började kl 1 och kl 5 åkte vi in, då var jag öppen 2 cm bara. 2 timmar senare var jag öppen 5 cm och ytterligare en timme efter det var jag fullt öppen. Det gjorde väldigt ont och jag hade gärna tagit epidural men det gick för fort för det så jag fick klara mig på lustgas.
Det är en underbar känsla att äntligen få träffa min lilla kille, han är så fin! :)