• prindo

lilla juni 2014 tråden.

skulle jag däremot få en heltidstjänst igen så räknas sgi:n om först efter 6 månader. så sa hon.

• prindo
    Cassidy skrev 2014-03-06 19:50:19 följande:
    Idag var det dags för ultraljud igen! 
    V 24+4 och de små busarna väger båda över 700g Glad

Vi fick även veta att det med största sannolikhet är en pojke och en flicka Skrattande
    Allt såg så bra ut som det kan göra och läkaren var jättenöjd. Det känns ju bra att bebisarna trivs, men usch vad jag är trött på att vara gravid nu!
    Är så stor, fullpackad och öm överallt. Foglossning och magkatarr. Jag känner mig definitivt inte gjord för att vara tvillinggravid...
    Har bara gått upp drygt 4kg och jag antar att det beror på att jag mår för kass för att äta.

Jag vet att allt är värt det!!!
    Men om de kommande 10 veckorna kunde gå väldigt fort blir jag glad Skrattande
    Åh vad härligt att höra. Stora bebisar ändå eller? Jag hoppas också sista tiden går fort nu, för min värk tar kål på mig, vill såp mkt men kroppen strejkar, (sjukskriven pga svår foglossning)sover inget på nätterna pga värk i höfterna, antar att det är ifrån foglossningen. Mitt tålamod är lika med noll, får så dåligt samvete gentemot min son, när jag går runt och är små tjurig. 
    Klart det är värt allt men alla  graviditeter är inte rosa skimmer, och klaga måste man väl få göra ändå Skrattande Förutom denna värk så mår jag jättebra.
    Lite små deppig av att gå hemma, men som sagt annars bra.
  • prindo
    DevilsDaughter skrev 2014-03-07 12:32:01 följande:
    Här är en till som inte tycker det är alls kul att vara gravid! detta är fjärde graviditeten så man börjar väl bli trött på det nu, hehe.. Skönt med vårväder, men jag vill gärna att det blir juni typ nu! Man vill ju så mkt när solen tittar fram och så orkar man typ ingenting. Jag planerar så mkt jag ska göra och så är jag helt slut efter några timmars jobb och lägger mig kl 8.. 

Någon mer som känner lite oro? Jag är aldrig orolig annars och tror inte på att något dåligt händer mig förren det väl gör det.. Men nu har jag börjat bli rädd att detta ska tas ifrån mig.. Allting känns så bra nu med graviditet, föräldraledighet, semester/ledighet hela familjen osv.. Är rädd att något ska hända med graviditeten och allt blir "förstört", alla drömmar och förhoppningar liksom.... Inte alls likt mig att tänka såhär och jag vet inte riktigt vad jag ska göra med det.. 
    Känner igen mig, rädd att det liksom skiter sig, känns som om allt går för bra (förutom foglossningen) vågar inte glädja mig riktigt! 
  • prindo

Besony. Du kan inte skyddat den då på annat vis, typ varit arbetssökande , sjukskriven eller jobbat?!j jävla regler dom har dom gjort för att missa eller inte förstå! Vi har ju ändå jobbat och tjänat ihop den sgi man har!

• prindo

Men dom räknar väl inte om förrän 6 månader!!? Tänkte på anställningen

• prindo
    DevilsDaughter skrev 2014-03-11 12:13:26 följande:
    smålandsjänta: Funkar det med foglossning? Jag har en crosstrainer men där rör man ju bäckenet mkt, kanske skulle man införskaffa en motionscykel också då så man kan motionera lite ibland.. Man mår ju så mkt bättre när man kan röra sig lite.. Men med foglossning är det svårt.
    Jag har ju svår foglossning provade cykla i helgen typ 100 m med sonen, fy fasen vad ont det gjorde att sitta på sadeln, sen kunde jag knappt gå på kvällen. 
  • prindo

Ja det är klart det är olika hur mkt man klarar så klart man ska testa sig fram, har provat det Mesta men klarar ingen ansträngning måste tänka hela tiden på varje steg men ibland hjälper inte ens det, har också hästar så lite rörelse blir det men allt går ultra rapid plus att jag måste sätta mig eller gå in och lägga mig för värkens skull med jämna mellanrum, är em. Jobbig tid nu när dom fäller när jag måste stå, har en stol på stallplan som jag sätter mig på, men har jag gjort nått extra typ ryktat eller hängt tvätt dammsugit eller nått så har jag jätteont, vissa dagar kan jag knappt gå, då det hugger som knivar och låser sig känns som om man går av. Men vissa dagar bättre andra sämre. Ska fråga efter kryckor nästa vecka skulle behöva när det är som värst så sambon slipper hjälpa mig på toa :)

• prindo
    DevilsDaughter skrev 2014-03-12 08:19:27 följande:
    prindo: Usch, det låter skitjobbigt! Under tidigare graviditeter har jag varit gravid under vintern och då pga halkan fått kraftig foglossning antingen tidigt eller längre fram i graviditeten. Har liksom blivit att jag gått på halt underlag både mellan bilen och jobbet och till stallet varje dag. Denna vintern har varit så mild så det har inte varit så farligt, en enda dag var det riktigt mojsig snö på väg till jobbet och när jag gick i det så fick jag mkt ont av foglossningen efteråt, men annars har det varit ganska lugnt och hittills har jag lyckats hålla foglossningen på ganska bra nivå så att jag ändå kan fungera i vardagen, ta hand om hästarna utan problem osv.. Men man vet ju aldrig hur länge det håller i sig.. Är ju ganska ovanligt att foglossningen blir mildare än tidigare graviditeter tror jag. 
    Ja fy det är hemskt, men det kan ju bli bättre ju längre graviditeten går, men i mitt fall tror jag dock inte på det! 
  • prindo
    DevilsDaughter skrev 2014-03-12 08:32:42 följande:
    prindo: jaså? Jag trodde att det alltid blev värre ju längre man gick.. Men då vet man ju iaf att det inte behöver vara så och man kan hoppas iaf! Skönt att det är vår iaf, känns alltid som att tiden går fortare då!
    Det trodde jag med, men vi får se, just nu känns det som sagt inte så, och mitt tålamod är lika med noll.
    Har sjukt dåligt samvete gentemot min son Rynkar på näsan
Svar på tråden lilla juni 2014 tråden.