lilla juni 2014 tråden.
![Glad Glad](http://www.familjeliv.se/lib/js/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-smile.gif)
Nu har min gravidkudde kommit och den är så bekväm!! Så skönt med stöd bakom ryggen! Hoppas att jag sover bra med den också! :)
Jag är i vecka 29 nu (28+2). I helgen var vi och hämtade vagn, säng och en massa annat som vi köpt av min syster. Fick en hel säck med kläder också
Nästa helg ska jag ta en sväng till babyproffsen och komplettera med det vi saknar. Jag är väldigt otålig och skulle helst ha köpt allt redan i första trimesten, tur att min sambo är lugnet själv så det blir lite balans
Hur långt har ni andra kommit med bebisshoppingen?
Hur mycket kläder ska man köpa åt bebis? Och vilka storlekar?
Nu har jag tömt lagret på H&M och jag gjorde även en beställning på Ellos (fick 300 kr rabatt!) så nu känns det som att vi har en bra grund.
Detta har vi nu:
Storlek 50:
3 långärmade bodys
2 kortärmade bodys
3 långbyxor
1 munkjacka
2 hjälmmössor
3 pyjamas
Storlek 56:
6 långärmade bodys
3 kortärmade bodys
6 långbyxor
3 munkjackor
1 solhatt
4 pyjamas
Storlek 62:
8 långärmade bodys
1 t-shirt
6 långbyxor
3 munkjackor
1 mössa
2 par vantar
2 overaller
3 par strumpor i storlek 10/12
5 par strumpor i storlek 13/15
4 filtar i olika material
Jag tänker att när det är dags för storlek 62 kommer det vara typ september/oktober så där tog vi lite varmare kläder.
Hur mår alla?
Jag har börjat få molande värk i nedre delen av magen när jag rört på mig en liten stund. även när jag står eller sitter ibland på jobbet. När jag vilar hemma i soffan känner jag ingenting dock så jag antar att det är kroppen som säger åt mig att ta det lugnt?
Jag är lite orolig ändå att bebis ska komma för tidigt. Vill helst att han stannar inne tills mitten av juni.
Ni som har barn sen tidigare; hur vet man om förlossningen är på gång?