• sunset

lilla juni 2014 tråden.

Cassidy skrev 2013-11-18 14:45:40 följande:
    Ja, herregud. Världen har ställts på ända
    Två tripp-trapp, två sängar, dubbelt så många blöjor (jösses, det kom jag på just nu!), dubbla uppsättningar kläder...

Men det förklarar ju varför jag mått så uselt och varför jag svullnade upp redan i vecka 5. 

De är båda 20mm långa och jag är i vecka 8+4.
    grattis cassidy. det förtjänade ni verkligen ni som kämpat så länge. gud vad roligt.
    dubbelt så bra helt enkelt.
    ja allt blir ju dubbelt men dubbelt med kärlek också :P
  • sunset
    kattisch skrev 2013-11-19 08:19:41 följande:
    Idag jobbar jag hela dagen. Tack och lov så har jag en bunt hundbajs påsar i fickan så jag kan smyga undan och kräkas lite då och då.
    haha det var ju faktiskt också ett sätt. man får inte vara dum. ja jag ska också jobba idag och jag mår skit. får se hur det går. som tur är har vi kräkpåsar på jobbet. hoppas bara jag slipper använda dom.
  • sunset
    mwiksten skrev 2013-11-24 09:06:08 följande:
    Mitt illamående har också börjat gå över. Har märkt under veckan att det blev senare och senare på dagen innan illamåendet kom. Och nu mår jag knappt illa alls. Har lite halsbränna ibland och lite illamående, men stor skillnad från en vecka sen. Är inte heller lika trött längre. Man blir såklart lite orolig när man börja må bättre, men väljer att tro att allt är bra tills annat är konstaterat. Är i v 10 (9+2) så det går väl åt rätt håll.

Om en vecka ska vi till gynläkaren och prata om fostervattensprov och då kommer han nog göra ett vul för att se cystan. I västmanlands län(där jag bor) gör dom inte KUB.
    åh vad skönt att det är någon mer och inte bara jag. alla mina symtom finns kvar men dom är inte lika påtagliga längre. förutom halsbrännan då. men illamåendet är bättre och min man kan i alla fall röra mina bröst nu även om dom fortfarande är ömma men inte alls lika mycket som förut.
    jag är i 9+4.

• sunset
    Cassidy skrev 2013-11-24 14:16:16 följande:
    Jag har tyvärr ingen lättnad av symptom att rapportera. Men det är väl kanske inte konstigt. Med tvillingar på gång blir det väl dubbelt med illamående o trötthet... 

Jag orkar ff inte mer än att äta frukost innan jag måste gå och sova igen! 
    fast mer och starka symtom har ju inget med att det är tvillingar att göra. vissa är bara mer lyckligt lottade vad det gäller symtom tyvärr.
  • sunset
    Cassidy skrev 2013-11-24 17:26:49 följande:
    Vad jag läst och som läkaren sa när jag gjorde vul så kommer graviditetssymptomen tidigare och är starkare vid tvillingar, än om man väntar ett barn.

Sen finns det ju de som inte blir påverkade alls. Men sån är uppenbarligen inte jag... Obestämd 
    pratade med en kollega till mig som är gynekolog och han sa att så är verkligen inte fallet. Men alla verkar säga olika tydligen.
    ja det är synd att du inte slipper det. men det försvinner nog tids nog ska du se. håller tummarna för det i alla fall.
    jag å andra sidan har fått halsbränna from hell. har aldrig haft det i hela mitt liv, men nu så ska det komma tydligen.
  • sunset

tror också jag kommit in i någon form av spökveckor. för det första har ju jag bara spytt 2 gånger totalt och tycker enligt mig själv att jag mått för bra. och nu har symtomen nästan försvunnit helt. mår illa bara lite då och då. så nu vart jag lite nervös.
    så gjorde ett ultraljud på jobbet idag. fick hjälp av en snäll läkare. fick se en liten bebis med hicka och som vinkade. var så mysigt att se en liten som rörde sig. hihi. hur mys som helst.

ska till bm i morgon på inskrivning. tycker dock dom har lite sen inskrivning i vårt landsting.

• sunset
    Sofieri skrev 2013-11-27 19:35:59 följande:
    Som jag befarat, en dag efter att jag sagt till om min sjukskrivning så fick jag sparken. Hmm, undrar varför...;)
    men det där tycker jag verkligen att du ska gå vidare med. du kommer helt klart få rätt i alla fall.
  • sunset

jag skulle nog ha varit tyst. illamåendet kom tillbaka och nu har jag spytt två dagar. så nej jag skulle nog inte sagt något. men vad kan man göra.
    har dock blivit så där sjukt hungrig igen. slutade kl 22 idag och då ställer man sig och gör hembakad pizza. ja inte helt fel.

• sunset

Usch vad mycket elak chefer det finns måste jag säga. verkar inte alls kul och helt idiotiskt att vissa kan vara så oförstående. Sådana människor borde inte få vara chefer helt ärligt.
    jag berättade för min chef redan i v.7 tror jag att det var. hon var jätte förstående men blev lite ledsen eftersom jag försvinner innan sommaren. Men hon var verkligen jätteglad för min skull och vi diskuterade hur jag mådde och vad dom kunde göra för att underlätta mina arbetssysslor och om jag ville att dom styrde mig mot receptionen istället så jag slapp tunga lyft och fick lite lugn och ro. Men jag ville vara kvar på golvet så länge det går så jag skulle bara säga till vad som behövdes så skulle dom fixa det. verkligen perfekt.

dock så har mina symtom börjat avta. jag mår helt enkelt för bra. Dock sa barnmorskan att jag inte kan må för bra utan skulle vara glad för det. brösten ömmar inte lika mycket. dock har jag spytt två dagar denna veckan men utöver det är illamåendet faktiskt mycket bättre.
    kommer ibland men mycket mindre än förut. gjorde ett extra ul i tosdags dock är i v.11 och såg en fin liten levande graviditet och en bebis som hade hicka och som vinkade lite. underbart att se. doktorn sa att nu har jag oddsen för att det ska gå vägen när man sett en levande bebis så sent.

nu vill man bara ha lite mage och få känna sparkar. men det känns som att det är en lång bit dit. RUL i slutet av januari.

• sunset
    Emmadaniella skrev 2013-11-28 19:28:32 följande:
    Jag har mage! Vecka 10 (9+2)! Men bebis är ju inte så stor så kanske är mitt småätande :) oavsett så är det ju för att jag är gravid!
    jag har också mage men i denna veckan så är det inte bebis som syns utan mest svullna tarmar. livmodern är för liten för att ge en mage.
Svar på tråden lilla juni 2014 tråden.