-
usch lider med dig. men det kommer att bli bättre snart för dig med. det törs jag nästan lova. Sen när det är över kommer du glömma hur det var och så kommer du må som en prinsessa istället.Cassidy skrev 2013-11-29 10:57:18 följande:Vad spännande! =) Jag har också svullnat upp, men det är mest precis nedanför revbenen. Det känns som att minsta lilla intag av mat/vätska fastnar i magsäcken och sväller. Det är jätteobehagligt och bidrar definitivt till att jag mår så himla illa hela tiden... Önskar också att jag kunde få må lite bättre. Jag orkar knappt resa mig ur sängen/soffan... Sover massor, vilar oftast mellan sovperioderna och är jag vaken äter jag det som maken fixar. Orkar inte laga mat ens...
-
var på ultraljud idag. fick se en fin liten bebis som sprattlade runt. fick veta vart moderkakan satt och fick även lyssna på hjärtljuden som gick i 160. helt underbart. nu vill jag bara ha vår så man kan glida runt i fina vårkläder med magen i vädret.
-
åh vad roligt. vi ska göra kub den 16:e. visst blir man galen av längtan? jag vill ha den dagen nu. men det kommer nog gå fort.Sofieri skrev 2013-12-04 11:07:03 följande:Hypermesis gravidarum löd domen från läkaren. Vila och absolut ingen stress. Börjar bli riktigt less på att må såhär dygnet runt. Hoppas verkligen att detta ger sig snart. Väntar spänt på KUB testet den 17 dec.
åh vad jobbigt för dig. hoppas du mår bättre snart och att du inte behöver bli inlagd. -
ja men visst gör det :DCassidy skrev 2013-12-04 08:28:59 följande:Sunset: Härligt!
Vår och bebismage låter riktigt bra!
så nu snabbspolar vi fram till våren tycker jag. längtar så helt galet mycket efter dom där sparkarna. vill bara känna bebisen -
för övrigt flickor. idag är det vecka 12 och på fredag så är det endast 200 dagar kvar. kommer gå jättesnabbt hoppas jag.
nu kanske man kan känna sig lite lugnare. -
haha visst är det underbart att se när dom rör på sig? man blir helt varm i hela kroppen och kan inte fatta att det den är i min mage.Charlie Mo skrev 2013-12-04 15:54:00 följande:Wohoo! En bebis som sprattlade. Det är på riktigt!! Underbart! Blev framflyttade så nu bf 16 juni!
-
Emmadaniella skrev 2013-12-05 14:43:05 följande:En fråga till er som ska göra kub-test. Är det möjligt att se könet då?
Har bestämt att också göra kubtest (inte för att se kön dock) men undrar lite när det är möjligt då vi ändå tänkte ta reda på könet senare.
nej det kan dom inte. blir mer en gissningslek då sa i alla fall gyndoktorn som jag jobbar med. 14 sa en att det kanske kunde gå om man hade en mycket bra apparat och var bra på det kan gjorde. men v16 sa han att man kunde se nästan helt säkert. -
Charlie Mo skrev 2013-12-05 17:36:06 följande:Vad tittar de efter på KUB-test och varför vill ni göra det?
vi vill göra det för att se så det inte är något fel på bebis. har han någon kromosomavvikelse så kommer vi nog inte behålla. se hellre se det tidigt än på rul. -
oroa dig inte, jag är snart i v13 och har knappt några symtom kvar men jag vet att bebis lever. det är ju nu som de värsta symtomen ska bara avta eftersom vi snart kommer in i andra trimestern.prindo skrev 2013-12-07 10:18:33 följande:Nån mer som är nojjig över att det faktiskt är en bebis därinne? är i v 14 (13+1) Och känner liksom inget allt har försvunnit(nästan) lite spända bröst, men känner inte livmodern, och ar nästan ingen växtvärk vilket jag inte haft sen start? Innan vi blev gravida nu så fick vi ett tidigt mf och blev gravida direkt efter. Så börjar bli orolig att det är druvbörd eller att bebis inte lever? Och ul är 7 januari fruktansvärt att gå så länge och fundera, och tänk om det inte finns nån bebis då? Att man ska nojja så!
-
och idag tjejer går jag äntligen under 200 strecket. 199 dagar kvar. känns underbart faktiskt. ska man räkna ner till 100 nu eller kanske 150 först så kanske det känns lite närmare.
en sak jag tänkte på var att nu i v.13 så syns ju inte magen speciellt. alltså livmodern är ju knappt ovanför bäckenet. men i v.20 så är ju livmodern i höjd med naveln. så det borde ju bli en jäkla tillväxtspurt nu eller hur?