• Cassidy

lilla juni 2014 tråden.

Emmadaniella skrev 2013-12-05 14:43:05 följande:
    En fråga till er som ska göra kub-test. Är det möjligt att se könet då?
    Har bestämt att också göra kubtest (inte för att se kön dock) men undrar lite när det är möjligt då vi ändå tänkte ta reda på könet senare.
    Jag ska inte göra kub, men jag tror att om de faktiskt kan se nåt så här tidigt så är nog felmarginalen väldigt stor...
  • Cassidy

Här gör de också bara ett ul, i vecka 18-20. Ska man få nåt innan det så måste man ha en medicinsk orsak. De är väldigt hårda med det, sa min Bm.

Skulle dock tro att om man är över 35 år, får man nog ett tidigt, så man vet när det är dags för kub, om man vill göra det.

• Cassidy

Idag gick även jag under 200-sträcket!

Jag är verkligen toknojjig över både Vanishing Twin Syndrome och MA. Min Bm verkar inte ha nån förståelse alls för detta, utan tycker bara att det ska vara ett mysterium vad som händer där inne...

Missfall är jag inte lika orolig för, för då vet man ju sedan. Men tänk om jag fått ett MA och det inte upptäckt förens på rul när vi redan berättat för alla...

• Cassidy

Sunset: Jösses, vilken fin mage!
    Jag tycker inte det syns något alls på mig än och då ska det ju ändå finnas två inne i mej... Har bara blivit fläskigare, tycker jag... =/

Har mått riktigt uselt i över en vecka nu. Illamåendet har passerat, men jag har varit oerhört trött och haft ont i magen, svårt att äta, huvudvärk, mensvärk. Har bara legat och kvidit typ... Ingen höjdare, men Bm och min läkare verkar inte oroade, så det är väl bara att kämpa på...

Jag går in i v 13 idag. Trodde min oro skulle lägga sig lite nu, men istället är jag bara mer övertygad om att de dött båda två och att vi kommer få en himla otrevlig överraskning på rul i januari... Önskar jag kunde byta hjärna, eller få ett extra ultraljud...

• Cassidy

Jag kissar också konstant. Har aldrig haft uvi så jag vet inte vad jag ska kolla efter för tecken. Trodde också att det skulle svida!?

• Cassidy

Usch, vad hemskt Kattish! Gråter
    Lider så med dig...

Är så himla orolig för just detta själv... Skrikandes

• Cassidy
    eniway skrev 2013-12-21 11:26:19 följande:
    Jag är i vecka 14 (13+0) men min mage är fortfarande inte synlig. Nu har man läst om att magen ska börja synas, men på mig gör den inte det. Vi var på kub för några dagar sedan och då levde den.
    Samma här. V 13+2 idag och inte minsta mage... Och åter igen, där ska ju förhoppningsvis vara två. Borde det verkligen inte synas tydligt nu liksom? Obestämd

Vi får dock inga extra vul/ul, utan får snällt vänta till v 20... Rynkar på näsan
  • Cassidy

Nej, vi blir inte erbjudna det eftersom jag är 31 år och de har 35-årsgräns här. Dessutom har vi fått den informationen att resultatet blir osäkert vid tvillingar. Och sedan vet vi inte vad vi skulle göra med resultatet ändå. Om en av dem får dåligt resultat så vill vi ändå inte riskera den andres liv på något sätt... Det blir bara en massa oro, som förhoppningsvis ändå är i onödan.

Även så länge har jag bara blivit smalare. Har fortfarande väldigt svårt med maten...

• Cassidy

Idag går jag in i v 16 och jag mår så himla mycket bättre än innan Skrattande
    Har fått tid till rul den 23 januari så nu har nedräkningen börjat. Är så orolig över att en av dem ska ha dött, eller ännu värre, att båda ska ha dött utan att kroppen känt av det... Men det är ju inte mycket annat att göra än att vänta. 

Hur mår ni andra?

• Cassidy

Åh, vad härligt Prindo! Skrattande

Vi har rul den 23:e. Nedräkningen är i full gång!
    Vi vill också se vad det är för kön. Tycker att vi fått tillräckligt med överraskningar redan och dessutom har vi ett digert jobb framför oss med att hitta namn om båda är kvar. Det enda vi är överens om är att de ska ha tre namn var Flört

Svar på tråden lilla juni 2014 tråden.