Inlägg från: mmjansson85 |Visa alla inlägg
  • mmjansson85

lilla juni 2014 tråden.

eniway skrev 2014-05-02 17:05:53 följande:
    Min bebis har redan fixerat sig och llgger mer huvudet neråt sedan ett par veckor. När jag var hos barnmorska sist så känder hon att den låg så fortfarande. Sedan fick jag känna och hon tryckte hårt med mina händer så jag skulle känna, vilket jag sa att jag gjorde. Sedan helt plötsligt tog hon båda sina hände roch tryckte dte hårdaste hon kunde vid barnets huvud och det gjorde fruktansvärt ont så att jag bara skrek rätt ut. Nu i efterhand rör han sig mycket mindre, känner nästan ingenting, och jag är orolig. Förstår inte varför hon tryckte sååå hårt när jag redan kände hans huvud. Så onödigt. 

Men fy! Det låter ju helt sjukt! När hände det? Vad sa din bm? Om du upplever att han rör sig mindre ska du nog ringa förlossningen! Kan ju va skönt att kolla så allt är bra om du är orolig.
  • mmjansson85
    eniway skrev 2014-05-04 11:01:37 följande:
    Det hände för ca en vecka sedan :(. Jag har varit jätteorolig efter det. Min sambo tyckte det var väldigt onödigt av henne att trycka så hårt, men försöker lugna att det inte bör vara någon fara. Men det fanns verkligen ingen anledning för bm att göra sådär det då jag redan sagt att jag känner huvudet. När jag skrek aj det gör ont, så såg hon lite generad ut men sa inget. Jag själv frågade direkt om bebisens huvud kan ha skadats, hon sa bara: "nä".. 

Bebisen är ju så stor nu så är rädd att han kan ha skadats, usch, känns inget bra :/

Fy jag förstår att du är orolig, det är säkert ingen fara men man blir ju lätt lite nojig. Jag skulle åka in och kolla bara för att vara på den säkra sidan om jag var du. O sen skulle jag byta bm... :/
  • mmjansson85

Igår var jag och shoppade lite sommarkläder i storlek flodhäst...! Jag har klarat mig rätt bra med mina vanliga kläder men nu börjar det bli svårt. Jag saknar min gamla kropp :(

• mmjansson85
    prindo skrev 2014-05-06 08:42:21 följande:
    Alltså oftast när ämnesomsättningen ökar så äter man ju därefter, men äter man mindre kan man ju gå ner, kroppen ger ju bebis maten så då förbränner man mer. Men oftast som sagt märks ju inte detta i viktnedgång utan ökad vikt för att man anpassar hungern =) 
    Och som jag lite till =)

Jag har nu gått upp 19 kg och är i v 34+3
    Jag har också gått upp 19 kg och är i v 32+3. Undrar vart detta ska sluta...!
  • mmjansson85

När jag var på toa nyss så fick jag lite svaaagt orange slem (flytning) på pappret. Knappt synbart alls. Ska jag ringa förlossningen och kolla med dom eller avvakta? Bebis är lika pigg som vanligt.
    Känner mig inte direkt orolig men man blir ju lite fundersam.

• mmjansson85
    DevilsDaughter skrev 2014-05-07 10:10:47 följande:
    Jansson: skulle ringa förlossningen å rådfråga.. orange är ju ändå då lite blodblandat.. antagligen är det slemproppen som börjat lossna.. den kan ju ombildas igen och behöver inte betyda något egentligen. Men jag skulle ändå ha ringt in och checkat av om det är ok att avvakta och låta det va.
    Tack för svar! Ska ringa in och kolla för att vara på säkra sidan. Glad
    Ser slemproppen ut som flytningar? Jag trodde den var mer kompakt eller vad man ska säga.
  • mmjansson85
    Kia82 skrev 2014-05-07 10:51:55 följande:

Det är det som är så lurigt med slemproppen, den kan se ut på massor av sätt, allt från "snorkonsisten" till tjockare geleklump och ha färg från nästan genomskinlig till gult, orange och rosa och ibland med blodstrimmor i. Vilken vecka är du i, när har du bf?
    Okej ja då är det ju lite svårt att veta..! Obestämd Jag är i vecka 33 (32+4). Mitt bf är 27/6.
  • mmjansson85
    DevilsDaughter skrev 2014-05-07 14:26:48 följande:
    Som kia säger kan den se ut typ hur som helst. Min slempropp med första barnet var kritvit. Med de andra två barnen såg jag aldrig till någon..
    Okej jag ringde men eftersom att det var så lite och inte har kommit nåt mer så tyckte dom inte att jag behövde komma in. 
    Jag är inte direkt orolig heller men man blir ju lätt lite nojjig när det gäller bebisen. Han är det viktigaste jag har! Hjärta Men han verkar må bra iallafall och det är huvudsaken.
  • mmjansson85

Jag har börjat få känningar i bäckenet när jag går. Typ på sidorna mot höfterna till. Kan inte alls gå fort längre och det gör lite ont även när jag går riktigt långsamt. Kan det vara foglossning kanske? Obestämd Nån som vet?

• mmjansson85

Nu när min bebis ligger med huvudet nere så är jag lite orolig att jag ska göra bebisen illa när jag tex böjer mig fram så att byxorna skär in i magen. Kan det hända eller är det bara jag som nojjar som vanligt ? Obestämd

Svar på tråden lilla juni 2014 tråden.