Inlägg från: mmjansson85 |Visa alla inlägg
  • mmjansson85

lilla juni 2014 tråden.

Skönt att höra Glad
    Idag har jag 7 veckor kvar till BF och 4 veckor kvar tills jag går på mammaledighet.
    Det är så skönt att det äntligen börjar närma sig även om det fortfarande känns som att det är ett bra tag kvar!

• mmjansson85

Idag träffade jag en liten bebis som var drygt 1 månad gammal bara Skrattande Så nu längtar jag ÄNNU mer efter min lilla kille! Hjärta

• mmjansson85

Jag har läst att färsk ananas kan sätta igång förlossningen men att man då måste man äta riktigt stora mängder.
    Vet inte om jag tror så mycket på det dock... Jag tror att min lilla kille kommer när han är redo oavsett vad jag gör för att påverka.

• mmjansson85
    DevilsDaughter skrev 2014-05-12 10:23:03 följande:
    jansson: Jag var också av den åsikten förut.. Tills det visade sig att mina barn helst inte kommer alls.. Med sista barnet gick jag över tiden 3 veckor och när jag kom in för igångsättning (pga att fostervattnet var slut) så visade det sig att jag inte var mogen alls, så det var ett himla bökande för att ens kunna göra något för att sätta igång mig.  Så denna gången är jag beredd att testa lite av varje för att dels vara mer mogen i kroppen när det är dags och dels förhoppningsvis tidigarelägga förlossningen för att få komma igång av mig själv och slippa igångsättning.

Kia: Kanske ska ta å prova annanas någon dag då, bara för å se om den ger mig sammandragningar, har nämligen väääldigt lite sammandragningar som det är nu. 

Dricker hallonbladste 2 ggr om dagen, men har inte mer sammandragningar för det så vet inte om det funkar på mig. Känner av en om dagen typ:/ Kände av mkt mer tidigare i graviditeten. Fattar inte hur min kropp fungerar.. Känner mig inte alltför hoppfull när det gäller hallonbladsteet längre faktiskt.. Anledningen till att det ska funka är ju att det innehåller samma ämne som igångsättningsdroppet gör på förlossningen. Men när jag sattes igång sist så fick de öka det droppet REJÄLT innan jag kände av någonting över huvud taget, fick inte ens sammandragningar av det först.. och då var jag ändå ganska rejält överburen och borde ha kunnat gå igång lätt. 
    Okej det låter jobbigt! Ja, då förstår jag att du vill testa, det lär ju inte skada iallafall :) Hoppas att det funkar!
  • mmjansson85

Nu börjar jag bli nervös inför förlossningen. Känns som att det börjar närma sig även om jag bara är i vecka 34.
    Det känns lite läskigt att jag inte riktigt vet vad som kommer hända. Nån som har några tips? Jag har två böcker hemma som jag tänkte läsa när jag går på mammaledighet om lite drygt 3 veckor men tänk om han väljer att komma innan det? Jag vet att de flesta går över tiden med första men det finns ju inga garantier eller vad man ska säga.

• mmjansson85

Vi var på föreläsning igår på förlossningen och det var väldigt bra information tyckte jag. Känns som att jag är lite mer förberedd nu på vad som kommer hända. Glad
    Jag tänkte försöka att klara mig med bara andning och lustgas på förlossningen, finns ju en risk att jag ändrar mig där och då dock Flört

• mmjansson85

Jag har börjat få ont i mina leder. Särskilt i fingrarna men även i nacken och armbågarna. Är det normalt?

• mmjansson85
    prindo skrev 2014-05-19 09:14:12 följande:
    kan vara vätska, jag har fått nu att händer och fingrar somnar och detta beror på vätska. hade likadant med nr 1
    Okej tack :) Ja jag har börjat samla på mig vätska nu. Fötterna och benen är svullna och mina fingrar ser tjockare ut tycker jag. 
  • mmjansson85

Hur mår ni tjejer? Nån som känner något tecken på att det börjar närma sig? Glad
    Jag jobbar sista veckan nu. Känner förvärkar nån gång då och då och ilningar/hugg i tappen när bebis trycker på.
    Idag är jag i vecka 36+3. Jag gissar på att min lilla kille kommer stanna i magen tills efter bf men jag hoppas att han vill komma ut nån vecka eller två innan. Flört

• mmjansson85

Nu har min mammaledighet börjat och jag har packat det mesta som ska med i bb väskan. Imorgon går vi in i v 38 så nu får bebis komma när han vill! :)

• mmjansson85

Första dagen som mammaledig och jag är redan uttråkad även om det är skönt att slippa åka till jobbet. Hur fördriver ni andra tiden när ni är hemma och bara väntar?

• mmjansson85

Jag vägde mig imorse och vågen stannade på 85,6 kg... :/ innan jag blev gravid vägde jag runt 58-60 kg så det känns inte så skoj.. hur mycket har ni andra gått upp? Och har ni något tips på hur man kan bli av med alla överflödiga kilon efter förlossningen?

• mmjansson85

Idag har jag haft väldigt mycket hugg/skärande smärta neråt, gissar att det bara är bebis som trycker på. Igår var jag på mvc och då hade han sjunkit längre ner men är fortfarande ruckbar. Då lär det väl dröja ett tag till innan han kommer ut? Vill att det ska hända nåt men vågar inte tro att det kommer sätta igång förrän efter bf.... vecka 38+0 idag....

• mmjansson85
    prindo skrev 2014-06-14 19:36:03 följande:
    Igår kom vår bebis en pojk på 4215gram och 51 lång på bf, hade jobbiga förvärkar ca 2 dygn så åkte in igår och va öppen 3 cm och bultande hinna så då sa jag att jag inte orkade mer och att dom fick ta hål på hinnorna vilket dom gick med på, så 17,30 togs hinnorna kl 19,58 e han född va öppen 7 cm kl 19,45 och ville ha smärtlindring men några minuter senare så börja krystvärkarna så det hanns inte med. Då kändes det fruktsnsvärt men nu i efterhand skönt men gick lite väl fort ?

Grattis!! :D
  • mmjansson85
    Kia82 skrev 2014-06-14 18:48:50 följande:
    Jag är sjukt uttråkad och tiden går såå långsamt, det känns som om jag ska dö av tristess och det blir ju inte bättre av att jag är nästan hundra på att jag kommer att gå över också. Jag försöker verkligen att hålla humöret uppe men det är svårt och det mesta irriterar mig faktiskt. Hur får ni andra tiden att gå? :-P

Känner likadant. Jag är så rastlös men har inte ork att göra någonting alls... Jag kollar rätt mycket på serier och så sover jag en hel del.
  • mmjansson85

Hur går det för er? Jag känner mig jättedeppig idag och bebis verkar "trött" i rörelserna.. han rör sig dock lika ofta som vanligt bara lite lugnare eller vad man ska säga. Då lär det väl inte vara någon fara?

• mmjansson85
    DevilsDaughter skrev 2014-06-16 09:19:42 följande:
    jansson: Antagligen är det ingen fara. Jag hade likadant för ett tag sen, men då åkte jag faktiskt in.. Att hon var så lugn kombinerat med att sf-måttet minskade gjorde mig orolig men inne på förlossningen visade det sig att allt var bra!

kia: Jag har varit öppen för två fingrar sen senast v 37 (har inte kollat innan v 37), men det har varit oförändrat sen dess tyvärr. Jag hade också en hel del sammandragningar igår och ryggont, men vi var iväg på lång  bilresa så antar att skumpandet i bilen bidrog lite till att känningarna ökade. Idag har jag inga känningar alls.. Känner du av något idag?

Aa han kom igång ordentligt sen så det känns bättre nu. :) han har vridit sig lite känns det som för nu kommer hickrörelserna på höger sida istället för vänster som det brukar och sparkarna är mest på vänster sida (förut var det mest höger). Har haft väldigt mycket skärande smärta i livmodertappen i helgen så jag gissar att han borrar ner sig mer och mer.
  • mmjansson85

Hur går det för er tjejer? :) nu har jag 7 dagar till bf och troligtvis kommer det inte hända nåt förrän tidigast då.. :/

• mmjansson85
    Kia82 skrev 2014-06-20 11:52:24 följande:
    Här är det skit rent ut sagt, jag vill inte vara gravid längre och tårarna känns inte långt borta.

Känns rätt kasst här med.. va nära att börja grina idag för att allt känns så jobbigt. Jag vill bara sova tills bebis kommer ut.....
  • mmjansson85

Nu har min slempropp börjat lossna äntligen!! Hoppas de betyder att förlossningen är nära! ;)

Svar på tråden lilla juni 2014 tråden.