• Jensan78

Julibebis 2014

Hej Jag hoppar in här också :) Plussade i tisdags på BIM. BF är 8/7. Har en dotter på 7 år som kommer få världens bästa julklapp! Är det någon av er tjejer som har en svullen mage. Jag vet inte hur jag ska kunna dölja detta. Jag fick köpa mammabyxor igår. Har en otroligt spänd/uppblåst mage. Illamåendet sätter in när hungern börjar komma. Nätter och frukt är med hela tiden Jobbar inom Tandvården med patienter så illamående och kräkningar får gärna hålla sig långt borta!! Urk!

• Jensan78

Grattis till alla nya i tråden! Så härligt! Jag har en dotter på 7 år sen tidigare förhållande och hon har alltid velat ha ett syskon. Men för ca 4 månader sedan bröt hon ihop totalt och sa att hon aldrig vill ha ett syskon. Hon sa att då kommer jag bli utanför . Jag kommer vara hos pappa och sen hos er. Jag vill INTE!! Hon var så ledsen! Man blir ju så ledsen själv. vad säger man liksom! Jag förstår ju verkligen hur hon tänker. Jag försökte förklara för henne att det inte är upp till henne att bestämma och att hon absolut inte ska tänka på sådant sätt. Någon som har tips hur man tacklar detta? Är sjukt nervös för hur jag ska berättar för henne att hon ska få ett syskon! Ha en bra dag tjejer!

• Jensan78
    Bebisfabriken skrev 2013-11-12 17:29:56 följande:
    Gjorde VUL idag och det gick inte bra så jag går nu med riktigt tungt hjärta ut ur gruppen och önskar er andra ett stort lycka till.

Nej vad tråkigt!! Styrke kramar till dig!
  • Jensan78

Grattis alla nya plussare!! Här mås det blääää! En sjuk trötthet och illamående som fan! Har varit på mvc hos läkarn idag. Ny illamående medicin och sjukskriven i 2 v framöver. Inte kul men så får det bli. Jobbar själv med patienter och konstiga lukter Nu blir det svårt att hålla det hemligt på jobbet! Men men det får bli som det blir! Händer det något så vill jag ju ha deras stöd iaf! Det var någon som skrev ang Prostrafen att det skulle vara skadligt för fostret. Jag frågade idag och det är absolut inte så. Det görs åtskilliga studier och man har inte kunnat påvisa någonting. Så ta allt med en nypa salt! I så fall skulle ju inte alla bm och läkare rekommendera denna produkt. Ha en go kväll!

• Jensan78

Herregud vad ni skriver tjejer!!! Imorgon går jag in i V19!! Härligt snart hälften! Vi har beställt en svart Urban jungle på Jollyroom.se. Ett paket pris. Liggdel, sittdel och Axkid Babbyskydd ink bas för 7400kr. Det tycker jag var ett Helt ok pris!

• Jensan78
    Blivandetrebarnsmor skrev 2014-01-29 23:22:32 följande:
    Nu hittade jag den. Superfin, enda nackdelen med den vagnen är att du bara kan ha sittdelen från dig, inte mot dig.

De har en ny sittdel som heter Face to Face som man kan ha mellan ligg och sittdelen. Verkar smart! Ska hämta vagnen imorgon
  • Jensan78

Idag har vi varit på ultraljud! Så underbart att se den lille krabaten. Det blir en pojke Har en flicka sen innan som är född -06. BF är beräknat till den 2/7. Fast jag ska bli snittad så vi får nog en liten Juni bebis

• Jensan78
    lillagreizn skrev 2014-02-09 12:32:56 följande:
    Måste väl vara fler än jag som känt sparka, tänkte ligger ju i mitten? Kände första igår 

Jag har känt min i ca 1 vecka Speciellt på natten. Så mysigt med buffandet!
  • Jensan78

Idag går vi in i v24!! Tjoho! Det går lite framåt iaf! Har en fruktansvärd hosta och fått en stark medicin. Som går att ta när man är gravid, känns dock lite konstigt då jag blir så dåsig av den Och sover som en stock! Hostan gör att magen blir helt sten hård och molar lite. Känns sådär. Ska försöka ta en promenad och få lite frisk luft!

• Jensan78

Wiiiii!! Går in i V 27 idag Ska till mvc läkaren den 8/4 för att boka snittdatum! Plus ett extra ultraljud då lill killen har en lite förstorad njure. Vilket tydligen inte var farligt men en extra koll görs alltid! Ha en bra dag!!

Svar på tråden Julibebis 2014