• Jensan78

Julibebis 2014

Poison82 skrev 2014-03-27 08:56:07 följande:
    Ska alla här snittas eller??

Tror absolut inte alla ska snittas här. Dock är vi några fåtal som inte kan föda vaginalt (även om vi vill). Jag är en av dem. Är för trång i bäckenet vilket nästan resulterade att min dotter gick förlorad. Så jag är glad att det finns!
  • Jensan78
    Fiamedbarn skrev 2014-03-29 11:08:00 följande:
    Jag ska kämpa för planerat snitt pga en traumatisk förlossning.
    Luck is what happens when preparation meets opportunity

Förstår dig! Eftersom min förlossning blev som den blev så sa läkaren att det var inget problem med ett planerat snitt. Plus att jag har minimum värden på bäckenet. Du borde få ett beviljat snitt!
  • Jensan78

Här är det 72 dagar kvar! Då är det inräknat att jag ska snittas en vecka innan BF. Det börjar närma sig! Idag har det känts jobbigt att jobba. Går och står i stort sätt hela dagarna. Förstår inte hur man ska orka att jobba tills 2 veckor innan. Helt sjukt!! Jobbar inom tandvården Har fått avslag på GP! Morr!

• Jensan78
    Liljekonvaljebladet skrev 2014-04-15 09:55:48 följande:
    Någon som ansökt om det förresten och vet hur länge det brukar ta innan man får svar?

För mig tog det ca 2 veckor att få svar!
  • Jensan78

Här är vi i v32 och har gått upp 12 kg! 😁 Har en fin liten kula så jag fattar inte var alla kilon sitter! Visst känner jag att jag har lagt på mig runt rumpa och lår men 12 kg! Jag tränar fortfarande 4 ggr i veckan . 2 pump pass och 2 ggr gym/ vecka. Känns så skönt att hålla igång 💪😊

• Jensan78
    Frida Andersson skrev 2014-05-05 17:35:56 följande:
    Åååå grattis vad kul!! Vilken v kommer du vara i? Jag har bf den 24 juni och bm sa att jag aka räkna med snitt den 17 juni men får se sen när papprena kommer.

Jag fick den 24/6 Då är jag i v. 39 + 4. Känns lite sent men de är stenhårda i Varberg! Inte en dag innan v 39! Men startar det innan så är det bara att åka ner så tar de hand om mig.
  • Jensan78
    Fiamedbarn skrev 2014-05-05 18:14:56 följande:
    Grattis! Håll tummarna för mig 19 maj när jag ska få besked...
    Luck is what happens when preparation meets opportunity

Håller tummar och tår! Var ska du snittas?
  • Jensan78
    Lindsey Egot the only one skrev 2014-05-05 19:12:20 följande:
    Jag ska också till Varberg.

Spännande! Vad har du för BF?
  • Jensan78
    A n n e L i e skrev 2014-05-06 09:30:51 följande:
    Härligt! :D  Får man fråga vad det blev för datum? :)  Jag väntar fortfarande på tid, men ska bli roligt att få veta när den lille ska komma 

Den 24/6 nere i Varberg!
  • Jensan78

Idag har det varit lite väl varmt, speciellt för en höggravid!!! 33 dagar kvar! Pust!!

• Jensan78
    Frida Andersson skrev 2014-05-28 22:20:56 följande:
    Nu för första gången under denna grav är jag såååå sugen på allt. Men ska fasen stå emot. Min man fråga imorse när han ringde varför jag kastat en hel chips påse... hmm här får jag se till att inte ha nått ggott hemma. Tur våra barn bara äter gotte på lördagar!! Går in i v 33 imorgon och lyckats att inte gå upp denna vecka

Är också sjukt sugen på allt!! Godis, go mat, choklad!! Bara 25 dagar kvar! Helt galet! 14 kg +
  • Jensan78

Då har man gjort Ullared idag! Pust och stön! Skulle inte väntat tills 20 dagar innan förlossning! Tungt! Fick iallafall köpt det sista till bebisen och 2 amningslinnen till mig och en massa mer!!!😁😀

• Jensan78

Då har man varit på det sista besöket på mvc innan snittet nästa vecka! Jag dööör... Är så sjukt nervös! På tisdag kommer han!

• Jensan78
    Linda 147 skrev 2014-06-18 12:06:08 följande:

Har nu skapat en tradition! Sist jag köpte ny kamera var innan dottern föddes och idag slog jag till på en ny! Har varit lite låg några dagar nu, åkte på en förkylning och nu har jag en jobbig hosta som gör att jag sover ännu sämre.. Bara hoppas att det ger med sig snart, hosta och nysnittad känns inte som en kul kombo. 19 dagar kvar idag!

Har också haft en fruktansvärd hosta i flera veckor så förra måndagen gick jag till doktorn.

Fick utskrivet pc just för att jag ska snittas på tisdag och vill ej ha denna hostan då! Det var på vinst el förlust. Hon skrev ut endast för att jag skall snittas. Man vill ju inte äta i " onödan " heller. Tycker att det har blivit mycket bättre!
  • Jensan78

På lördags kvällen föddes lilla Viggo! :)

Hade en planerad snitt tid tisdag den 24/6 men

Han ville ut tidigare! 12 Dagar innan Bf.

3370 g och 47 cm lång. Lägger upp en bild i bildtråden :)

• Jensan78

Tack alla!

Känns helt galet. Fast på ett bra sätt!

Ska inte sticka under stolen med att det känns som om man

Blivit överkörd av en lastbil som sedan backar över en igen!

Haha! Jag började få sammandrag ningar i fredagskväll så vi åkte ner till Varberg för ktr. Då va det 3 min mellan.

Eftersom jag kom in en dum helg och hade ett bokat snitt så ville de att jag skulle vänta tills tisdag!!!! Då blev jag så ledsen och arg. Eller nej , jag fick panik! Då skulle jag få brikanyl vart 3.e timma som avstannade sammandragningarna. Det gick jag bara inte med på. Så läkaren fick ringa in bakjouren ????

Hur som helst 17 timmar senare plockade de ut honom.

Något som jag glömde var värmendyna det behövs efter snitt.

Svar på tråden Julibebis 2014