Inlägg från: drömmaromsmått |Visa alla inlägg
  • drömmaromsmått

Julibebis 2014

Hej är gravid med bf runt 7e juli om mina datum stämmer :)

Kom som en total chock eftersom våra chanser att bli gravida normalt är minimala då min man har på tok för lite spermier och dessa är av sämre kvalitet.

Har två barn, Vi gjorde provrör först men efter två försök sa läkarna att det inte skulle gå och vi gick vidare med donator och då blev våra två till, stora fyllde 3 i tisdags och minste blir 9månader om några dagar.

bara hoppas detta går vägen och det blir ett litet syskon till.

• drömmaromsmått
    Familjen Rockström skrev 2013-11-02 08:32:57 följande:

hej jag känner igen dig sen du väntade ditt första barn. följde dig på din blogg då :) vi hade också väldigt svårt att bli gravida men lyckan var total när vi fick ett pluss på stickan 2010. Vera föddes 2010 i oktober. vi har även en dotter som är född 2008 (inga problem att bli gravid med henne)

detta blir vårt tredje barn och det ska bli spännande!!

grattis till er alla!!!

Men vad kul att vi ska ha samtidigt, nu när du säger det känner jag igen ditt namn.. =) 
  • drömmaromsmått
    cookie8409 skrev 2013-11-02 08:54:42 följande:
    Är det någon här som tränar pump eller annan form av styrketräning? Jag har tränat pump sen efter min förra graviditet och brukar för övrigt springa ibland och så promenader. Hade lite uppehåll i sommras men började träna igen efter sommaren. Jag tränade ganska länge min förra graviditet, men då var det annan form av gympa och aerobic. Känner mig lite orolig när det är så mkt vikter och tyngder i träningen nu, har läst om at man ska vara försiktig med utfall och knäböj och det gör vi väldigt mkt. 
    Är det någon som har erfarenhet eller vet något om just styrketräning eller då pump under graviditet?? 

Jag tränar tung styrka och har gjort ända tills precis nu men jag har fått väldigt mycket molvärk så jag har lugnat mig med t ex hopp som burpees osv någon löpning har jag inte heller fått till och kroppen längtar efter det men jag tror jag får ta det lugnt eftersom jag har haft stora problem med fogarna mina två andra graviditeter.

Satsa på att bibehålla istället för att öka vikterna så ska det nog inte vara någon fara, jag kommer nog sänka mina lite i alla fall att ta 12kg/hantel i axelpress och arnoldpress just nu känns lite tugnt för mig just nu eftersom jag har mycket känningar i ryggen och en gammal skada där så jag tänker inte utmana ödet men jag fortsätter träna ändå (och så kommer jag nog lipa lite över att mina snygga armmuskler försvinner)   

Annars är träning bara bra för det ökar genomströmmingen av syre i livmodern vilket gör det bättre för pyret =) 
  • drömmaromsmått
    Bebisfabriken skrev 2013-11-02 11:34:43 följande:
    Ni som varit gravida förut, när kom illamåendet för er?

Jag är i v 5+2 och får små slängar av illamående ibland, men än så länge rätt harmlöst.

Runt 6-8 förra gången blev jag sjukskriven i v7 pga illamåendet
  • drömmaromsmått
    Flip12 skrev 2013-11-08 18:07:17 följande:
    Någon mer än jag som är hemma från jobbet pga illamående?

Jag är mammaledig och jobbar än så länge bara extra men väntar mig en sjukskrivning om allt går som vanligt för mig = hyperemissis gravidarum och bråkande fogar, blev sjukskriven i v7-8 sist och ända tills jag fick havendeskapspenning så maken har fått berätta för sin boss att det kan bli så att han måste ta över föräldraledigheten framöver.
  • drömmaromsmått

Fogarna ger sig direkt på mig.. låg på golvet och busade med treåringen sen kom jag knappt upp herregud jag är bara i v6! Visserligen är det ju bara 9månader sedan jag var gravid sist så de är kanske inte helt återhämtade än men ändå!!

• drömmaromsmått

Vi har en phil and teds syskonvagn, jättesmidig så den kör i på framöver också men köper till en ståbräda till treåringen ev den som hör till och går att anväbda som kickbike.

• drömmaromsmått
    Nimah skrev 2013-11-10 10:12:14 följande:
    Vi har en emmaljunga citycross och en baby jogger city mini tror jag den heter. Sonen fyller tre några månader efter bf så vet inte om man behöver syskonvagn. Känns ändå för tidigt för att våga tänka på sånt för mig.

Tog ett nytt digitalt idag i v 5+2 men fick 2-3 istället för 3+. Kan ju inte räkna med att den slår över exakt på dagen men känns ändå jobbigt. Önskar jag inte testat igen. Vet inte hur jag ska göra nu, om jag ska köpa ett till. Men de är rätt dyra och ger ändå ingen garanti för att allt är som det ska. Avskyr de här första veckorna när risken är så stor att nåt går fel.

Jag har lagt över 1000spänn på gravtester ????och det har ändå inte gått in än mitt slog om till 3+ på typ 5+3
Svar på tråden Julibebis 2014