Inlägg från: drömmaromsmått |Visa alla inlägg
  • drömmaromsmått

Julibebis 2014

loppanojag skrev 2013-11-28 12:34:36 följande:
    Vad heter du på fb då?

Zannah Ljungström heter jag om ni vill lägga till mig så jag kan lägga till er i gruppen. Sökte från en väns mobil igår för att kolla om den hittades då hitta jag den :/

Skickade vänförfrågan Emelie heter jag :)
  • drömmaromsmått
    Hilmas Mamma skrev 2013-12-01 11:04:52 följande:
    Fy bubblan för detta illamående!!! Gick upp nu i morse o tyckte att det var ganska lugnt på illamåendefronten... Gick o kissade som vanligt det första jag gör o mesans jag sitter där så kommer det som en störtvåg över mig o jag får ta i som sjutton o spyr galla i handfatet... Nu har jag ont i hela kroppen efter ansträngningen.... Hua... Hoppas det får över snart för det ör verkligen skitjobbigt!!!!

jag måste alltid bestämma mig för om jag ska kräkas först och riskera att kissa på mig eller om jag ska kissa först och riskera att kräkas över hela golvet.

Ska testa Ondasetron nu till veckan, har hört många som kunnat ta dig ur sängen tack vare ondasetronet.
  • drömmaromsmått

Önskar jag hade matsug men enda jag vill ha är coca-cola från max el mc donalds för vanlig köpecola är för söt men den ur maskin är perfekt.

Allt annat smakar typ aska..

• drömmaromsmått

Hittade nog liten med dopplern idag :)

Ha ha vågar knappt tro det är sant fast det är tredje graviditeten och jag vet hur det ska låta :)

Lyckades inte klistra in länken i texten men i sidfoten.. hm.. spelade in iaf :)

• drömmaromsmått
    mamiama skrev 2013-12-08 17:45:50 följande:
    Drömmaromsmått, oj! Redan? Vilken v är du i?

Beror på om vul eller sista mensen stämmer 9+2 enl vul och 10+0 eln sm :)
  • drömmaromsmått
    fantasifull skrev 2013-12-08 18:21:48 följande:
    Vad är en doppler.?

Det är en grej man kan lyssna på bebisens hjärta med, som ultraljud fast bara ljud.

Hos bm lyssnar man från typ v20 det är lite olika när de börjar kolla.
  • drömmaromsmått
    fantasifull skrev 2013-12-08 18:21:48 följande:
    Vad är en doppler.?

Det är en grej man kan lyssna på bebisens hjärta med, som ultraljud fast bara ljud.

Hos bm lyssnar man från typ v20 det är lite olika när de börjar kolla.
  • drömmaromsmått
    Frida Andersson skrev 2013-12-08 18:28:05 följande:
    Man ka inte använda sån doppler alltförmycket, ska inte vara så bra fick min kompis veta av sin bm.

Det blir en värmeökning av dopplern så de brukar råda att inte lyssna för mycket.
  • drömmaromsmått
    Frida Andersson skrev 2013-12-08 18:38:05 följande:
    Ja just det var så det var ja. mindes inte riktigt... men vad är att inte lyssna för mycket? Vad sker om man nu gör det för ofta?

Var ju sugen innan hon sa att det inte var bra

någon minut då och då är nog ingen fara, vet faktiskt inte hur det påverkar, minns att det var prat om doppler och ultraljud när jag väntade tvåan men då kunde de varken säga bu eller bä när de gick ut och sa att man skulle vara sparsam med ul och doppler.

Jag har väl lyssnat en gång typ varannan vecka eller om jag känt mig orolig av någon anledning fram tills rörelserna märks och sen bara om det inte känts något från magen på lång tid.

tittar man utomlands används doppler flitigt i vissa länder.
Svar på tråden Julibebis 2014