• SannaM

Julibebis 2014

Hej! Och lite särskilt hej till Nimah och lillagreizn som jag känner från september 11-trådarna

Har tvekat på att våga hoppa in här eftersom allt känns så overkligt än. Vi plussade 23 okt efter insemination 11 okt och det var på första försöket det tog - säkert därför det känns för bra för att vara sant. Det är min fru som är gravid nu, jag födde vår första som nu är två år, och om allt går vägen kommer det en bebis runt den 1 juli.

• SannaM

Måste säga att det är jäkligt skönt att inte dras med alla symptom och åkommor den här gången, hehe. Min fru är sååå sjukt trött just nu - när hon lägger tvååringen somnar hon där inne och kommer uttassandes två timmar senare för att sedan lägga sig igen. Coolt att stå bredvid nu, minnena kommer tillbaka (och lite symptom har även jag fått, stickningar i brösten tex) men jag slipper återuppleva det Det enda är väl att det känns så overkligt nu, men det tycker å andra sidan min fru också...

Åldrar ja, jag är 28 och min fru 31.

• SannaM
    ung92 skrev 2013-11-08 22:06:15 följande:
    Någon av er som bloggar? :D

Jag bloggar! Men har inte outat graviditeten där än, blir nog efter årsskiftet som det kan dyka upp ett och annat inlägg om detta.

minasannaord.wordpress.com
  • SannaM

Har någon här haft problem med illamående på natten? Min stackars fru hade skumma drömmar i natt, som om hennes huvud satt på en pinne och snurrades med megafart runt runt. Hon var uppe och stökade halva natten och spydde två ggr. Hoppas verkligen det var en engångsföreteelse...

• SannaM
    Nimah skrev 2013-11-10 10:12:14 följande:
    Vi har en emmaljunga citycross och en baby jogger city mini tror jag den heter. Sonen fyller tre några månader efter bf så vet inte om man behöver syskonvagn. Känns ändå för tidigt för att våga tänka på sånt för mig.

Tog ett nytt digitalt idag i v 5+2 men fick 2-3 istället för 3+. Kan ju inte räkna med att den slår över exakt på dagen men känns ändå jobbigt. Önskar jag inte testat igen. Vet inte hur jag ska göra nu, om jag ska köpa ett till. Men de är rätt dyra och ger ändå ingen garanti för att allt är som det ska. Avskyr de här första veckorna när risken är så stor att nåt går fel.
    Men det är ju inte konstigt alls hörru! Vi tog ännu ett digitalt idag när L är på 6+2 och nu visade den 3+. Förra söndagen visade den 2-3 för oss också! Andas djupt och bli inte uppgiven
  • SannaM
    Miini12 skrev 2013-11-10 18:50:03 följande:
    När ska man kontakta mvc egentligen? Funderar på att ringa någon gång i veckan är dock bara i vecka 4. Konner inte ihåg när jag ringde med dottern:/
    Vi ringde när vi var på 4+3 Ville helst få vår förra barnmorska som var helt underbar men nu har hon visst slutat jobba på det sättet och kör bara ultraljud. Ledsamt. 
  • SannaM
    lillagreizn skrev 2013-11-11 00:30:33 följande:
    Någon som har tips mot illamående??, mitt kvälls illamående har börjar känner igen det från när jag väntade sonen. Det får inte vara nånting med salt då jag sista månaderna brottats med ett för högt undertryck och med sonen låg jag inne på sjukhus ett flertal tillfällen med alldeles för högt blodtryck, vill helst inte ha tips på mediciner mot illamående heller, då det gjorde mig så sjukt dåsig förra gången att det inte funkade att jobba med den typen av medicin. 

Alltså jag hade ju precis sådär och det enda som funkade var att sitta blickstilla i soffan, upprätt. Har du också illamående som stegrar under dagen? Fy fan, minns med fasa. Så nej, har inga tips. Undvek stark och fet mat gjorde jag, åt ingefära, skorpor, försökte att äta mindre än vanligt. Men just att ta det lugnt iaf (svårt med en unge...). Jag hade såna där Seaband på mig också, akupressurgrejer. Vet inte om det funkade, men kändes bättre att ha dem än att skippa dem
  • SannaM

En klar nackdel med att inte ha ungen i magen den här gången: inte kunna känna om allt fortf känns som det ska. Nu höll min fru på att missa t-banan till jobbet och hade tydligen stressat och kutat som ett jävla djur, svetten pumpade och hon var helt slut (hon sprang typ 400 meter på 2 min). Hon har ju god kondis och är van att springa, men det där gör mig nervös och jag börjar såklart läsa på massa om missfall... blä för denna oro såhär i början.

Själv ledde jag spinningpass och nådde pulsnivåer på över 190 slag både samma dag som vår tvååring blev till, dagen efter det, dagen efter det och väldigt många fler ggr fram till vecka 20 så jag VET ju att det inte är farligt. Men, som sagt, ändå...

• SannaM
    lillagreizn skrev 2013-11-11 12:07:28 följande:
    Fy fan vad arg jag är, ringde till gyn för att boka in en ny tid då jag inte kunde komma i tisdags pga jag och sonen var sjuk. Anledningen till att jag sökte är att jag har haft huggande smärtor i magen/äggstockarna/livmodern i över ett halvår eller sen jag fick utomkvedshavandeskap. 

Var dock tvungen att berätta att jag blivit gravid och att jag inte haft smärtor dom två senaste veckorna, men att jag ändå är orolig för att någonting är fel, då man inte ska ha smärtor i över ett halvår och att jag är rädd för att det kan vara någon infektion.  Till svar fick jag att hon inte tyckte jag behövde en ny tid då jag inte haft besvär dom två senaste veckorna och att jag istället skulle återkomma om jag fick tillbaka besvären. Jag förklarade min oro ändå och att jag tycker man borde kolla om man kan se vad som orsakat smärtorna ett halvår. Jag fick bråka mig fram till en tid och sedan säger hon kommer du inte på torsdag så får du 300 kronor i böter! 

Fy fan vilket bemötande, tror hon på allvar att jag söker hjälp för att jag vill att nån ska vara och gräva i mitt underliv för skojskull. Man söker ju hjälp för att man är rädd att nått inte är som det ska!  Hoppas inte kvinnan är där på torsdag för då ska jag fråga henne hur man kan bemöta nån på det sättet, då hon var fruktansvärt snäsig och det jag skrivit nu är bara en del av det Rynkar på näsan
    Fy sjutton vilket bemötande!! Inte direkt så man vill ha det när man är orolig och mår dåligt... Kan du skicka iväg ett mail någonstans och berätta om din upplevelse så att de vet hur du känner? Inte okej att bli behandlad så,.
  • SannaM
    Nimah skrev 2013-11-11 13:52:31 följande:
    Eh, jag gömmer mig inne på mitt kontor, och försöker ha mycket att bära på när jag måste våga mig ut....
    Haha, det där var typ jag i vecka 30
Svar på tråden Julibebis 2014