Julibebis 2014
Grattis alla till plusset! Jag har också plussat efter ca 2-3 månaders försök! Mår bra, lite yr och smått illamående.. BF mitten av juli <3
Grattis alla till plusset! Jag har också plussat efter ca 2-3 månaders försök! Mår bra, lite yr och smått illamående.. BF mitten av juli <3
Går in i vecka 7 idag och tänkte dela med mig av lite tips som funkar så bra på mig. Jag har en skål med små salta kex vid sängen som jag låter smälta i munnen innan jag går upp, ca 2-3 st. Detta har faktiskt gjort underverk för mitt morgonillamående! Ett tips för halsbränna eller uppstötningar är att tugga 1-3 st sötmandel, nyttigt och hjälper bättre än något annat. Mot sötsug har jag morötter och gurkvatten laddat i kylskåpet, vattnet i en mindre tillbringare med lock så det inte hinner samla på sig några baciller förra veckan var jag så innerligt trött, men tvingar mig ut på en promenad minst 40 min/dag och jag känner mig mycket piggare!
Snodd att fästa i knapphålet är bra om man vill lätta lite på trycket i byxorna, jag har även klippt av ett tight linne som jag sätter som en korsett över höften, då kan man ha gylfen öppen och det ser ut som ett linne utanpå.. Funkar bra för oss som vill dölja graviditeten, har ni tips så dela gärna, det var så längesen jag var gravid sist!
Jag mådde illa i början, sen avtog allt, läskigt! Önskade mig alla gravidsymtom som fanns, nu mår jag konstant illa och vill helst sova hela tiden. 6+5 idag...
Hej allihopa! Beklagar till er som fått missfall och gratulerar till er som plussat! Visst är det ovisst!? Jag vaknade härom natten och fann blod i trosorna, fick åka in och allt såg så bra ut! Är i vecka 9, 8+5 tror jag. Fler som haft blödningar under tidigare graviditeter? Har läst att det inte är helt ovanligt, men självklart oroligt! Jag har inte ont eller så, förutom spänningar etc..
M39, jag hade inga gravsymtom när jag väntade mitt första barn, överenergi drabbades jag dock av. Helt tvärtom mot denna graviditet...
Ah, det verkar inte vara helt ovanligt.. Jag hade cellförändringar precis innan jag plussade så de ville inte ta bort förändringarna, kanske är det det som kan orsaka blödning.. Otäckt är det, men har bestämt mig för att inte ta ut något i förväg, utan njuter av att må illa
Jag har gjort två vul, inget bokat utan båda på gynakuten.. Ska inte kolla vad det är för kön, tog reda på det sist, men den här gången får det förbli en överraskning ð???
Underbart att läsa om olika namnförslag, det står helt still här! Har precis kommit upp på benen efter att ledat i sängen ca 2 månader, så underbart att andas frisk luft och gå på PWs igen
Pojknamn vill jag mer än gärna ha tips på, många av er har så himla bra och inspirerande namn, tack!!
Dela gärna med er av namnförslag
Philippan, du är inte den enda som vill föda vaginalt. Det är fantastiskt! När jag väntade mitt första barn var "folk" väldigt snabba med att berätta om sina mardrömsliknande förlossningar, samtliga klagade på att ingen bedövning fungerade. Jag minns att jag blev så ledsen över att ingen hade något positivt att berätta om själva förlossningen. Två dagar innan min förlossning träffade jag en kvinna som glatt berättade om sina tre förlossningar hon gjort utan bedövning, av någon anledning tyckte jag väldigt mycket om hennes beskrivning. Jag kunde föda min pojk och det var inte i närheten av alla de skräckhistorier som berättats till mig innan. Jag var 19 och livrädd, men det gick så bra.
Jag hoppas att kunna föda lika igen utan bedövning. Men är glad att det finns så många alternativ i Sverige om det blir komplikationer eller om man av någon anledning behöver hjälp.
Jag testade dock lustgas, men började garva och det kändes helt fel just då att garva..