Julibebis 2014
Malinh, du sätter ord på det så bra!
Malinh, du sätter ord på det så bra!
Haha! Min första graviditet mådde jag så oförskämt bra, nu är kräkningar, yrsel och illamående vardag (annan pappa)
Åh vad det är roligt att ta del av era berättelser! Jag kom in till fl kl 07:00 oxh han föddes kl 15:30, 2 timmars krystvärkar. Jag såg fram emot att få hål på fosterhinnan för mitt vatten hade inte gått, men det kom inget. Det var ovanligt enligt bm, han var även lite torr när han kom ut.. Får se hur det blir denna gång
Jag ska absolut inte ta vaccinet!
Angelandevil, häftigt att föda hemma! Har också funderat på det men bor en bra bit från fl, så jag tror inte jag vågar! Jag imponeras av föräldrar som vågar föda hemma!
Phlippan, hur många år skiljer det mellan barnen? Sonen är 12 nu när nummer 2 kommer..
Jag längtar tills lusten kommer tillbaka, illamående och kräkningar varje dag påverkar kanske. Bara tanken får mig att må illa.. Närhet är också jobbigt när dagarna är som värst vissa dagar när jag mår som värst måste jag anstränga mig för att krama och vara fin mot sonen, det gör mest ont. Han är dock så pass stor att det går att förklara för honom, men mammahjärtat.. Vecka 14 idag, så snart kanske det vänder
Enenia! Jag har också mått så innerligt dåligt och min bm gav mig några tips: valnötter: rik omega 3, pistagenötter: rik är järn, saft: bra för hjärnan, isglass: energi och läskande, vitt bröd eller knäckte: variera pålägge med tex avokado eller ekogrönsaker och Philadelphia. Jag var rädd för mf, fick även blödningar.. Men så länge jag har gravidsymtom så skulle jag inte oroa mig. Tar du något kosttillskott? Jag blev ombedd till omega 3 (jag är vegetarian) mineraler oxh vitaminer för gravida och folsyra. Vissa dagar kan jag inte ta tabletterna, men de dagar som går är ju bra.
Lycka till oxh hoppas innerligt att det vänder snart så du får njuta av graviditetens härliga sidor!
Jag är också rh-neg, sprutan får du nog vid förlossningen om det skulle behövas har kag för mig. Kommer faktiskt inte igår hur det var sist, men minns att det var ganska allvarligt om det skulle skilja sig.
Härligt Enenia! Falu rågrut och rostbröd är favorit just nu brukar annars enbart äta rågbröd eller yoghurt naturell..