Inlägg från: Lyrasmamma |Visa alla inlägg
  • Lyrasmamma

Julibebis 2014

Hej!

Hoppar in här jag med. Plussade i förrgår, helt oplanerat och en riktig överraskning då jag äter p-piller. Dock upptäckte jag igår att datumet på min p-piller visst gått ut haha. Googlade lite och det står lite var stans att de förlorar lite av sin kraft då. Hoppsan liksom!

Har ingen aningen om vilken v jag är i, kanske 6. Ska på inskrivning på MVC på tisdag och får då tid för ett vul för att kolla mer exakt vilken v jag är i :)

Detta blir andra barnet, har en dotter som blev 2 inö september.

• Lyrasmamma
    Anni01 skrev 2013-11-07 14:25:50 följande:

Skönt att läsa att det inte bara är jag som har svullnat. På kvällen känns det som jag är i vecka 20 typ. :S Ska försöka att hålla mig ifrån alltför mycket snask och godsaker denna graviditet, tyckte det var så himla tungt i slutet på förra graviditeten men det kanske det blir oavsett om man går upp 10 eller 25 kg. 

Ni som har barn sedan tidigare, kommer ni låta dem vara hemma eller gå på förskolan 15 h? Jag har inte bestämt mig men det lutar åt att hon får vara hemma. Hon ska skolas in till våren så beror väl lite på hur hon trivs. 

Vi har 20 timmar där vi bor. Dottern kommer nästan vara nästan 3 när den lilla kommer, så hon kommer få gå tisdag-torsdag ca 9-15 har jag tänkt. Eller måndag-torsdag 9-14.
  • Lyrasmamma
    Liten till skrev 2013-11-07 16:17:56 följande:

Ganska roligt då jag precis tänkte fråga vilka som väntar sitt andra smile1.gif
    Andra här med. Har en dotter som är 2 år 2 månader.
  • Lyrasmamma
    lillagreizn skrev 2013-11-08 07:37:32 följande:

Hoja dom konstiga drömmarna har börjat och gud vad jag sover oroligt, inatt drömde jag om mördarsniglar som sögs sig fast på huden och man var tvungen bränna bort dom och som om inte det skulle vara nog så la dom ägg överallt! Upplever redan att jag måste pissa oftare oxå.

Hur gamla är ni förresten, om man får fråga.  

Jag drömde också sjukt konstigt min förra grav! Det har inte börjat den gången än iaf.

Jag är 27 (född 86)
  • Lyrasmamma

Jag har typ helt glömt hur jag mådde i början av förra graviditeten, men har för mej att jag kände mej mer gravid än vad jag gör nu. Dock minns jag att jag var lika trött som jag är nu också!

Jag ska på inskrivning hos bm på tisdag och då få en tid för vul. Ska bli spännande!

• Lyrasmamma

Lite tidigt kanske, men jag funderar så ändå på vagn! Jag sålde min Brio Happy i somras till några goda vänner då vi inte alla tänkte skaffa nr två nu. De kommer inte alls vara "färdiga" med den vagnen när vår lilla ploppar ut så nu funderar jag. Jag älskade Brion på alla vis, men funderar på att köpa en annan vagn den här gången bara för att det är så kul :) Jag har funderat på Kronan Duo S eller City eller Buggaboo Donkey. Har ni hunnit tänka på vagn än?

• Lyrasmamma

Vad tråkigt att läsa om så dåliga bemötanden :( Fattar de inte att man är orolig om man ringer? De borde ju vara lite mer förstående tycker man...

Är så nöjd med min MVC. Ringde en bm och hon gratulerade, gav mej en första tid redan på tisdag samt att vi då skulle boka tid för

vul då jag blev gravid trots p-piller och alltså inte riktigt vet vilken vecka jag är i.

På tal om drömmar - att vara gravid och se på The Walking Dead = sjuka drömmar! Oj vad många jag "hade ihjäl" i drömmen! Helt galet...

Berättade för min chef idag. Behöver gå upp i tid på jobbet för att få högre fp, lika bra att hon fick veta varför direkt.

• Lyrasmamma

Igår och idag har jag haft så spänd mage, känns typ som träningsvärk. Och så har jag så ont i ligamenten. Så fort jag nyser eller hostar gör det ont i hela magen. Minns inte att jag kände det så här tidigt förra graviditeten.

• Lyrasmamma
    Frida Andersson skrev 2013-11-13 20:15:50 följande:

Själv är jag så himla kvällstrött. Lagt barnen precis och tänkte göra detsamma ed mig självTungan ute 

Haha jo tack!! Somnar i dotterns säng varje gång det är min läggning. Och även när jag inte lägger henne slocknar jag i soffan innan nio.
  • Lyrasmamma

Har fått tid för ul den 25 november, så spännande! Har tvillingar i släkten, tvåäggs (mina småsyskon plus min mormors syskon) så det är ju spännande att se om det är en eller flera :)

Svar på tråden Julibebis 2014