Inlägg från: Lyrasmamma |Visa alla inlägg
  • Lyrasmamma

Julibebis 2014

gubbenhilfe skrev 2013-11-14 12:51:49 följande:

Åh, vad spännande, hur långt gången är du då?
    Det är det vi ska ta reda på! Blev gravid trots p-piller så jag vet inte riktigt hur långt gången jag är, men jag gissar runt v 7. Det blir väldigt spännande!
  • Lyrasmamma

Fick höra något intressant idag. Min kompis fick höra av sin BM att 8 veckor är det "nya" 12. Alltså att det är redan efter 8 v som missfallsrisken sjunker. 12 veckor är något som hänger i sen långt tillbaka då det oftast dröjde så länge innan man visste att man var gravid förr.

• Lyrasmamma
    Lindsey Egot the only one skrev 2013-11-16 17:01:46 följande:
    Nja är inte riktgt säker på det. De flesta foster dör oftast i v 7-9 men ligger kvar i ytterligare en månad dvs missed abort (kvarhållet missfall).
    Jag har hört, och läst, att de flesta foster dör runt v 5-6 men inte stöts ut förrän v 7-9. Har hört att om man ser ett pickande hjärta på ul i v 8 så är missfallsrisken väldigt liten.
  • Lyrasmamma

Vår dotters namn var spikat långt innan hon ens var påtänkt. Så vi kommer ha sjukt svårt att komma på ett till tjejnamn då dotterns namn är det absolut vackraste namn både jag och min man vet. Vi hade inga andra förslag alls. Så det blir lite svårare den här gången om det blir en tjej till.

• Lyrasmamma
    Hilmas Mamma skrev 2013-11-17 17:52:12 följande:

Jag hade oxå bestämt långt innan vi ens börjat prata om att skaffa barn vad min framtida dotter skulle heta!! ???? Hör var det ju HILMA som var det vackraste!! ?? Vad heter er dotter då?
    Hon heter Lyra :) Hilma är ett väldigt fint namn!
  • Lyrasmamma

Var också på hälsosamtal förra veckan. Kändes lite onödigt då det är andra barnet, men det var mest för att vi skulle boka vul. Ska på inskrivning efter vul som jag gör nästa måndag.

Längtar tills jag kommit lite längre i graviditeten så jag kan köpa vagn!! Är så sugen på en Kronan City eller Duo S. Kommer inte köpa syskonvagn, min dotter kommer vara 2 år 10 månader när syskonet kommer så vi satsar på ståbräda. Vill hon åka vagn så får jag bära den lilla i Ergon :)

• Lyrasmamma

Vi måste också leta ny bil. Vi har en Subaru Forester nu och den är verkligen skittrång! Det får inte plats någon i framsätet när det är en stol i baksätet, och det får ju absolut inte plats två stolar bak då. Sen har vi hund också som ska få plats i bagaget, vilket är alldeles för litet i vår bil. Vi tittar just nu på Land Rover eller Range Rover, verkar lovande!

• Lyrasmamma

Känner än så länge inte av någon foglossning, började känna av det runt v 12 med dottern. Däremot känner jag redan av mitt karpaltunnelsyndrom :( Vaknade igår natt av att hela armen värkte sjukt mycket, och händerna domnar väldigt lätt även under dagen. Måste leta fram mina skenor jag hade förra grav. Blev sjukskriven i v 35 förra gången, känns som det blir tidigare den här gången...

• Lyrasmamma
    Patricia4 skrev 2013-11-20 08:44:46 följande:
    Hej

Mina händer domnar också redan , är i v 7 ... Har ingen aning om att det är kopplat till graviditet ...! Hur funkar det med skena?
    Om du googlar karpaltunnelsyndrom så ser du att det är rätt vanligt att få det som gravid, dock är det vanligast att det kommer efter v 20. Det funkar bra med skenorna, men i slutet på min förra grav hjälpte de inte så mycket. Då hjälpte det bara att vila händerna.
  • Lyrasmamma
    Frida Andersson skrev 2013-11-20 16:49:53 följande:

Kan man ha bättre chef ?????

Hade lönesamtal idag och fick en löneförhöjning med 1700 kr  Skrattande

Eftersom att jag har det jobbet som jag har så kände jag mig tvungen att berätta om min graviditet, hon blev kanon glad för min skull. 

Då tog jag upp hur hon nu tänker kring min anställning. Den gå ut sista augusti och jag kommer ju lilla bebisen i slutet av juli. Jag har hela tiden blivit förlängd och jag hade ju räknat ed att inte få någon ytterligare förlängning då jag precis fått barn när min nuvarande går ut. Då säger hon att hon inte vill förlora mig så hon skulle omedelbart ändra mitt tidsvikariat till en fast anställning..... Kan det bli bättre???????????          

Stort grattis!! Låter ju verkligen toppen.

Jag har drygt 4000 mer i lön den här gången än när jag väntade dottern, det är alltid bra för föräldrapenningen!
  • Lyrasmamma
    Surrih skrev 2013-11-24 07:43:12 följande:

Jaha, vaknade vid halv sju, av att fingrar och händerna domnade bort! :0 så nu en stund efter så är mina fingrar som små prinskorvar!! :(( ömt är det också, varför blir det så??

Karpaltunnelsyndrom! Prata med din bm och be om att få komma till en arbetsterapeut som kan hjälpa dej med skenor. Jag hade det min förra grav ovh känner av det denna med. Men att sova med skenor hjälper otroligt mycket! Operera gör man bara i extremfall som gravid enligt min bm.
  • Lyrasmamma

Sitter på bussen på väg till vul nu, det är sååå spännande! Tror jag är i v 9, men då jag blev gravid trots p-piller är jag osäker - därav bad jag om att få göra ett tidigt vul.

• Lyrasmamma

En livs levande bebis hittades på ul :) Behövde inte göra vul utan den syntes tydligt på vanligt ul. Hon fick det till v 7+5 :)

Svar på tråden Julibebis 2014