Inlägg från: Fiamedbarn |Visa alla inlägg
  • Fiamedbarn

Julibebis 2014

Nu unnade jag mig lite sushi!! Helt underbart! Hoppas bara att det var okej med tanke på graviditeten...lite risky

Luck is what happens when preparation meets opportunity
  • Fiamedbarn
    normajeanbaker skrev 2013-12-04 17:01:23 följande:
    Jag är så fruktansvärt orolig just nu.

I söndags kväll kom det lite lite mökrött/brunt på papperet när jag torkade mig. Jag tog det lugnt och tänkte att små blödningar/färgade flytningar faktiskt inte är något ovanligt.

Det har nu hållt i sig sedan i söndags, det kommer även lite i trosorna, alltså inte bara när jag torkar mig. En gång när jag var på toa idag så kom det riktigt slemmigt brunt klet (ursäkta äcklet) när jag torkade mig.

Saken är den att jag knappt haft några symptom alls, så jag kan inte säga om symptomen avtagit.. jag ska ringa till gyn direkt imorgon bitti, nu har de tyvärr stängt telefontiden för idag.

Jag vill verkligen, verkligen göra ett vul för att se om jag har ett missfall på gång, eller om hjärtat slår som det ska. Är i vecka 8+5. Kan jag "kräva" en undersökning?

Ni som haft blödningar, både såna som lett till missfall och såna som varit "ofarliga", hur har det varit för er? Någon som har eller har haft som mig? Jag är så jävla rädd, det här barnet är så efterlängtat :'(
    Du kan åka in akut och få ett vul. Mina mf har började med blodstrimmiga flytningar, dvs inget brunt alls. Jag tror att det mer tyder på normala blödningar under graviditet. Speciellt om det inte är kombinerat med någon smärta.
  • Fiamedbarn
    Lindsey Egot the only one skrev 2013-12-05 19:03:59 följande:
    Vilken vecka gör de RUL i ert landsting? Hos majoriteten är det i v18
    Kanske är det KUB-UL:et hon menar?
  • Fiamedbarn

Igår efter sushin blev jag riktigt dålig i magen. Och idag känner jag betydligt mindre symptom Jag undrar om jag tagit kål på vad som förhoppningsvis funnits där. Känns jättesorgligt. Men jag får vänta till UL på onsdag även om det känns som en evighet. 

Kan man känna att fostret dör? Jag tycker det är stor skillnad på igår och idag, känner mig inte lika uppsvullen, inte lika illamående, yr, trött eller gravid....brösten ömmar mindre. Det känns lite i livmodern men på ett annat ställe än vad det känts tidigare.

Är det någon som fått missfall efter att ha känt så här?

• Fiamedbarn

Är allt som det ska är jag i vecka 7 nu (6+3)

• Fiamedbarn
    Snuttens skrev 2013-12-05 20:32:55 följande:
    Av vad jag läst kan det vara jättestora skillnader från dag till dag. Ena dagen kan vara en "bra"-dag och nästa kan vara full med symtom igen. :) Blir också rädd när jag mår för bra, men illamåendet kommer tillbaka efter ett par dagar. 
    Jag hoppas du har rätt! Men jag har ju bara haft konstant ökade symptom och idag känner jag i stort sätt inget alls
  • Fiamedbarn
    cintalove skrev 2013-12-05 16:24:16 följande:
    Tack för grattis :) jag (vi) är sååå sugna att berätta för alla nu efter ha sett hjärtat men bör kanske vänta lite ändå. Vet ju aldrig. Första graviditeten så sa min bm då att om man ser ett hjärta på VUL så är det väldigt liten risk att nått går fel. Idag va det en annan bm på en annan mottagning och hon sa att det stämmer inte alls utan att säkrast är efter v.12
    Ni som gjort VUL frågade ni om "risken" för mf när man sett ett hjärta slå?
    Jag har också hört att risken minskar betydligt! Men jag såg ett hjärta slå i vecka 6/7 förra graviditeten. Men fick ändå missfall Det är kanske inte så vanligt bara.
  • Fiamedbarn
    Flip12 skrev 2013-12-06 13:21:30 följande:
    Någon annan som har hypothyreos och ligger fel i värdena?
    Jag har hypotyreos (efter förra graviditeten med sonen faktiskt, men fick inte hjälp med det förrän jag ville bli gravid igen då det ju är optimalt att ligga runt 1,0). Har höjt automatiskt när jag blev gravid med 25 mikrogram och ska kontinerligt kolla mina värden. Sist låg de på 0,87. Vad har du för TSH?
  • Fiamedbarn
    Igår när vi lade oss var det barmark. Imorse när vi vaknade var det SÅ mycket snö! Och fönstrena var helt igentäckta. Najs!
Svar på tråden Julibebis 2014