Inlägg från: Fiamedbarn |Visa alla inlägg
  • Fiamedbarn

Julibebis 2014

Frida Andersson skrev 2014-05-04 16:03:09 följande:
    Alla är vi olika vart lite nyfilen på hur det kommer sig att man samsover? Speciellt när barnen är lite större?
    Jag tror väl egentligen att samsovning är det bästa för alla barn. Men Lukas har ju ett funktionshinder där det ingår sömnstörning, så delvis är det viktigt att vara nära för att ha koll att han inte är uppe och gör något farligt på nätterna och delvis så lugnar det honom att veta att jag är nära när han vaknar.
    Luck is what happens when preparation meets opportunity
  • Fiamedbarn
    gubbenhilfe skrev 2014-05-04 16:47:15 följande:
    Äntligen är hela huset städat! Det har varit så himla mycket sista tiden så städningen har kommit i andra hand. Men i dag tog vi äntligen tag i det. Fruktansvärt tråkigt men så jäkla skönt efteråt!
    Åh vad bra! När du ändå är i farten får du gärna ta ett röj här också
  • Fiamedbarn
    gubbenhilfe skrev 2014-05-04 17:06:03 följande:
    smile2.gif då tror jag ungen skulle komma i natt. Ligger slagen på soffan med en samma sammandragningar. Blir alltid så om jag anstränger mig en gnutta mer än vanligt. Men annars hade jag ju självklart städat åt er med... smile5.gif
    Men vad bra, då har vi en plan om du går över tiden!
  • Fiamedbarn
    lollisen skrev 2014-05-04 18:41:24 följande:
    Vad heter gruppen på fb? smile1.gif
    Julimammor 2014
  • Fiamedbarn
    Lindsey Egot the only one skrev 2014-05-04 20:12:15 följande:
    En fråga bara. Om man går med i gruppen på fb kan alla se min fb-profil då?
    Nej det tror jag inte, den är sluten eller hemlig eller nåt sånt.
  • Fiamedbarn
    gubbenhilfe skrev 2014-05-04 21:04:31 följande:
    Om jag inte minns helt fel var man tvungen att först bli vän med någon som är med i gruppen och sen kan de lägga till en.
    Det stämmer, men jag minns inte vem. Jag lägger ut en fråga i facebooksgruppen och återkommer! Vore jättekul om fler vill bli med. Det har blivit en bra grupp och vi har det väldigt trevligt! Där också vill säga
  • Fiamedbarn

Nu har jag fått svar! Först lägger man till Zannah Ljungström som vän på facebook, sen kan man hitta gruppen Julimammor 2014 och sen kan man ta bort henne som vän.

• Fiamedbarn
    gubbenhilfe skrev 2014-05-04 21:58:35 följande:
    Perfekt. Då ska jag leta reda på henne. Vill du säga att en Irene kommer be att få bli hennes vän lite tillfälligt. smile1.gif
    Det ska jag göra! Vad kul att du vill vara med!! 
  • Fiamedbarn

Gubbenhilfe, nu har jag förvarnat henne  

Sen är det tydligen så att Zannah måste lägga till personen i gruppen, det går nog inte att hitta dit själv. Tala gärna om för mig om/när ni skriver till henne så att jag kan meddela henne att ni kommer från FL. Eller enklare är att ni själva skriver att ni är från FL!

• Fiamedbarn
    Jensan78 skrev 2014-05-05 16:56:54 följande:
    Då har man fått datum för snitt!! Ghaa! Om 50 dagar föds våran lilla kille smile1.gif
    Grattis! Håll tummarna för mig 19 maj när jag ska få besked...
  • Fiamedbarn
    Jensan78 skrev 2014-05-05 18:50:11 följande:

Håller tummar och tår! Var ska du snittas?
    Tack I Växjö!
  • Fiamedbarn
    Linda 147 skrev 2014-05-14 09:53:36 följande:
    Börjar redan tröttna lite på kommentarer om hur stor jag är.. 
    Är det dags snart / när är det dags?
    Det är 8 v kvar..
    Oj!! Två månader! Det ser ju ut som att det är dags nu eller Oj vad gör du för att få en sån stor mage?!
    Jag har tyckt magen varit stor, och den är ju så klart stor, men tillväxten hur ju lugnat ner sig lite.. Tycker inte att den är SÅÅ stor. Jag är väl lite extra känslig nu.. Har så ont i ryggen.. 
    Magen igår v 32

Jag får höra samma sak! Oj, är det SÅ långt kvar! Det är jobbigt. Men det är också jobbigt att bara bli betraktad som gravid, folk säger snällt "Vad fin du är" och jag tänker att jag är lite snygg just idag, men icke. Det är ju MAGEN som de pratar om!
Svar på tråden Julibebis 2014