Inlägg från: Fiamedbarn |Visa alla inlägg
  • Fiamedbarn

Julibebis 2014

Bibbo skrev 2013-12-16 17:56:56 följande:
    Går in i v10 imorrn, (9+0) & nånstans längs vägen har jag blivit så otroligt orolig för missfall.. Har smärta i ryggslut, molande värk, ömmade bröst, illamående vid lukter, ligamentsmärtor ibland, tagit ett till positivt gravtest - men trots det så tror jag & är så rädd att graviditeten har avbrutits.. Ska till bm på fredag för fosterdiagnostik samtal, den 27 för inskrivning & den 9/1 för UL.. Någon mer som har samma rädsla? :(
    Jag är otroligt orolig över missfall. Fostret dog ju i denna vecka för precis ett år sen, så det är svårt att fira jul nu utan att veta. Men gyn vill inte ge mig fler UL så jag undrar hur jag ska undgå att stressa ihjäl fostret nu, om det lever!

Är det någon som vet när man kan höra hjärtljuden med en doppler?

Jag är i vecka 9 nu (8+2).
    Luck is what happens when preparation meets opportunity
  • Fiamedbarn

Jag kan bli så jäklar vrålhungrig! Och sen äckelmätt på ett kick. Det är jobbigt...

• Fiamedbarn
    Memories skrev 2013-12-18 12:19:13 följande:
    Hej igen.

Igår var vi på inskrivningen vilket gick bra.
    Typiskt nog så var det samma kväll (igår) som jag upptäckte blod på papperet efter att jag varit och gjort nr 2. Blodet kom från vaginan, eller det var snarare rödfärgade flytningar. Det blödde inget mer efter toabesöket och idag har jag bara haft minimalt med svagt brunfärgade flytningar.

Jag har läst en massa på internet och det är ju mest troligt ingen fara, men jag är ändå riktigt orolig. Har någon av er upplevt något liknande? Står att 20-40% av alla gravida någongång blöder under graviditeten.
    Mina missfall har inte innehållit brunt blod. Först var det blodstrimmiga flytningar tillsammans med ökande mensvärk och sen var det mer klarrött blod med massa värk. Så det gick inte att ta miste på. Med sonen hade jag flera blödningar, rosa och klarröda men utan smärta. Och allt gick bra
  • Fiamedbarn
    Miss C skrev 2013-12-18 13:18:08 följande:
    Hoppar ur tråden, vul idag visade ma. Skulle vart i v 10, men inget hjärta och alldeles för liten... #sorg

Lycka till ni andra, håller tummarna att era små fortsätter växa som de ska!
    Vad tråkigt att höra! Jag har själv varit med om det Hoppas du kan ta det lugnt, sjukskriva dig någon dag och bli riktigt ompysslad. Om du inte har försökt tidigare så rekommenderar jag dig att prova progesteron och trombyl till nästa graviditet, jag tror att det kan förbättra chanserna något.

Stor kram!
  • Fiamedbarn
    Miss C skrev 2013-12-18 13:18:08 följande:
    Hoppar ur tråden, vul idag visade ma. Skulle vart i v 10, men inget hjärta och alldeles för liten... #sorg

Lycka till ni andra, håller tummarna att era små fortsätter växa som de ska!
    Och ett tips är att se till att du har starka värktabletter att ta till när missfallet kommer igång, typ diklofenak eller citodon!
    L
  • Fiamedbarn
    Bettanspettan skrev 2013-12-19 13:13:03 följande:
    Jag hade jätteproblem med hemmorojder efter mina förlossningar, krystar jätteintensivt och snabbt ( 7 min första, 11 min andra och 5 min tredje gången) så jag har fått nya varje gång. Själva knölarna har försvunnit men stora skinnflikar blev kvar och det var ju inte jätteskoj. Så efter lillen föddes för fem år sen så opererade jag bort dom, trodde inte jag skulle ha fler barn då. Så jag hoppas det inte blir lika illa nu för den operationen vill jag inte göra om!
    Jag har bestående hemorojder efter min förlossning. Stora som vindruvor som behöver justeras flera gånger om dagen. Usch!
  • Fiamedbarn
    Bibbo skrev 2013-12-19 23:07:07 följande:

Men fy =/ Du har inte funderat på att operera bort dom? Kräm hjälper inte?
    Nej de pluppar ut efter varje nummer två och oftare än så. Jo jag funderar på operation efter jag fött barn klart, men det är inget jag ser fram emot. Kanske kan jag leva med det som de är. Kräm använde jag mycket första tiden och de gick tillbaka något men sen är de konstanta.
  • Fiamedbarn

Jag har också varit på inskrivning idag och går in i vecka 10 på söndag. Men jag är fortfarande orolig för allt och jag vet ju inte hur fostret mår heller. Men nästa gång runt v 12-13 ska de lyssna på hjärtljuden i alla fall. Nu är det bara moderkaksprov och fosterdiagnostik kvar innan jag kan känna mig gravid på riktigt.

• Fiamedbarn
    EmSaH skrev 2013-12-28 23:08:12 följande:
    Jag går också in i vecka 11 idag lider med av illamående, men idag har varit bättre än igår. Jag hoppas verkligen det vänder snart, man orkar ju ingenting när man mår så illa.
    Här är en till som går in i vecka 11 idag Har ni också BF 27:e juli?

Jag mår betydligt bättre sen igår - vilket oroar mig
  • Fiamedbarn
    Malinh skrev 2013-12-29 09:16:11 följande:
    Jag har också bf 27 juli men byter inte vecka förrän imorgon? :/
    Enligt kalendrar på nätet har jag BF 25:e eller 27:e men enligt BM är det den 27:e (första dagen på sista mensen var 20:e oktober)
Svar på tråden Julibebis 2014