Inlägg från: Fiamedbarn |Visa alla inlägg
  • Fiamedbarn

Julibebis 2014

Enenina skrev 2014-01-05 18:56:58 följande:
    Men vad Hände med mitt svar.?? Det är första barnet för oss. Så vi kommer få köpa mycket men får även låna av andra. Vi ska kolla på vagn i butik efter rul om vi kan hålla oss till dess. Men ska även kolla efter begagnad vagn.det känns dock som att det är sååå långt dit. Just nu är både jag och killen däckad. Så svårt att njuta av graviditeten. Men ska bli sååå kul att köpa grejer till lillen när orken är tillbaka.
    Vår vagn var begagnad men kostade över 4000 kr!! Det kändes vansinne att lägga 8000-10 000 kr på en vagn. Men det är nog vanligt för vad slår känslan av en helt ny barnvagn?

Hoppas ni mår lite bättre snart!
    Luck is what happens when preparation meets opportunity
  • Fiamedbarn
    mamiama skrev 2014-01-05 18:36:18 följande:
    Ja, det blir mycket Alex ;)

Jag har börjat kräkas nu, men mår konstigt nog mindre illa
    Jag gillar också de här klassiska namnen som Alexander, William och - nu kommer jag inte på någon mer...
  • Fiamedbarn
    AAS10 skrev 2014-01-06 11:07:50 följande:

Nope teleskop. .. och det e liiiite för högt för mig tyvärr
    Jag har det motsatta problemet! Tycker de flesta vagnar har för korta handtag
  • Fiamedbarn
    zannha skrev 2014-01-06 13:15:18 följande:
    Gud vad ni hinner med att skriva en massa!! Tänkte slänga mig in lite och ta upp lite av allt jag läst :P
    Vi var o tittade på bebis och då var vi inte så långt som vi trott är nu i v 12+0 och bf flyttades från 14 till 26 Juli. Allt såg bra ut och det är ju huvudsaken :) Vagnar ja.. vi har nog kvar våran gamla och vad det är för märke vet jag inte.. jag är kanske inte så intresserad så länge den fyller sin funktion :) Vi fick den av mina föräldrar när sonen kom :)
    Namn, jag där är vi inte överrens alls.. Jag gillar Trolle eller Robban som killnamn och Trizla, Lucill eller Sonja som flickalternativ. Min man kan tänka sig Lucilla och Sonja.. de andra namnen går helt bort.
    Illamående, ja fy.. jag spyr halsmandlarna ur mig och måste småäta hele dagarna. Klarar inte av vilken mat som helst utan ris och fisk typ.. Har även problem med nr 2.. inte så charmig.. har sett att många har hård mage.. min är direkta motsattsen.. inte kul det heller... Lagt på mig 2,5 kg.. men ser mest pluffsig ut med stora ömma bröst.. att de är lite stora och fylliga känns lite som en bonus efter att jag ammat två st innan ;)
    Sen lukter.. jag känner lukter överallt.. minsta lilla partikel.. blä.. min man säger att polisen skulle kunna hyra in mig som blodhund :P Jahaa, nu kommer jag inte på något mer som jag läst om.. Hoppas ni har det bra där ute :)
    Lite märkligt att det ser så olika ut. Jag är i v12 (11+1) men har BF 27:e juli.
  • Fiamedbarn
    Hilmas Mamma skrev 2014-01-06 17:15:08 följande:
    Måste fråga... Ni som har barn innan, sitter era barn fortfarande i vagnen? Hur gamla är dom? Var dotter sitter väldigt sällan i vagnen nu för tiden.. Ev sitter hon en liiiiten stund men sen får det vara bra... Hon vill gå själv! Hilma blir 2,5 17/2... Så vi har inga problem med vagnar till bebis, det blir den EmmaLjunga CityCross vi haft till Hilma! O vi ÄLSKAR den! 😊
    Vår teutonia räckte bara till ca 2-3 års ålder, sen fick vi köpa en sittvagn (brio). Den använder vår 4:åring ibland men den andra är ju ledig
  • Fiamedbarn
    Frida Andersson skrev 2014-01-06 18:38:08 följande:
    Fler än jag som inte kunnat ammat av nån anledning? Inte kunnat med nån då det gjorde så fruktansvärt ont. Grät floder å trodde bröstvårtorna skulle falla av. Med tös nr två blev det samma sak så blev flaska direkt, ska bli spönnande å se denna gång Vägrar pina big igen å flaska funkar kanon.
    Jag har inte kunnat amma pga min son har en funktionsnedsättning, men det visste jag inte då och jag slet mig blodig i 8 veckor innan jag helt gav upp. Superjobbig tid!
  • Fiamedbarn

Jag drömde att jag fick en son jag inte tyckte om inatt! Det var en fruktansvärd mardröm!! Jag försökte dölja mina känslor för andra men blev totalt dömd och sa upp kontakten med alla typ, Helt traumatiskt! Men killen som kom ut kunde prata och var typ 3 år och lik en kompis till min son...dessutom var hans ansikte något vanskapt vilket han sa att han inte tyckte om.

Ja det var sannerligen en märklig dröm!!

Förra graviditeten drömde jag om att få en tjej och fick sen en son, så detta kanske innebär att det är en flicka denna gång?

• Fiamedbarn

Man kan få upp blodtrycket genom att dricka vatten! Jag har också lågt blodtryck och blir alltid yrslig när jag är gravid. Men jag har aldrig svimmat.

• Fiamedbarn
    lillagreizn skrev 2014-01-07 20:51:21 följande:
    Dom säger att lakrits är bra men på mig märktes det ingen skillnad, hade jätte lågt blodtryck i början och fram till mitten av graviditeten när jag väntade sonen, hade yrsel hela tiden och var nära på att svimma flera gånger. Åt iaf en påse lakrits om dagen för att det var det enda som höll mitt illamående i schack men hjälpte inte :) 
    På 1177 står det att motion och vatten hjälper!
  • Fiamedbarn
    Lindsey Egot the only one skrev 2014-01-08 07:08:41 följande:
    Testa att äta magnesium och kalcium mot restlegs. Det sa min läkare på MVC samt att de även tar bort kramp som man kan få i vaderna i slutet på graviditeten.
    Den vanligaste orsaken till restless legs är dock järnbrist! http://www.internetmedicin.se/dyn_main.asp?page=1512
Svar på tråden Julibebis 2014