Inlägg från: lillagreizn |Visa alla inlägg
  • lillagreizn

Julibebis 2014

Lindsey Egot the only one skrev 2014-01-28 21:18:41 följande:
    Snälla utsätt inte dig själv eller bebisen för fara. Ingen kommer tacka dig för att du pajar ryggen eller får en prematur bebis. I vården måste man vara försiktig.

Tack för din omtanke Glad

men risken för att jag ska paja ryggen är ungefär lika stor om dom omplacerar mig, då nästan alla avdelningar ser lika dana ut. Sedan har vi haft en kvinna som blev omplacerad till oss från en annan avdelning då hon var gravid. Å angående prematurbarn så har jag redan haft ett trots att jag var sjukskriven under en 1/3 av graviditeten, så har svårt att tro att det skulle påverka nu +  att läkarna och min barnmorska håller extra koll på mig denna gång och läkaren har sagt att han tror inte att fysisk ansträngning kan påverka fostret i den mån.  

Är försiktig varje dag jag går på jobbet men så länge jag mår bra av att gå dit och inte tycker det är jobbigt så gynnar det mig i längden, istället för att jag skulle bli omplacerad på nån av dom andra hemska avdelningarna och vantrivas.

• lillagreizn

Jag älskar min brio happy och hade aldrig kunnat tänka mig att ha en annan vagn, funkar superbra då vi ofta är uppe i fjälls och i skogen. Har även två olika uppsättningar med hjul  så  jag kan variera beroende på vilket underlag jag kör på! Älskar även färgen på min vagn, brun med beiget invändigt och sedan vita hjärtan, var så  sjukt lycklig när jag fick tag på sista vagnen i hela stan, samt att den hade slutat tillverkas då så att den inte gick att beställa nå mer. 

• lillagreizn
    soetnoes skrev 2014-01-30 14:23:08 följande:
    Är de farligt att jobba med patienter med magsjuka när man är gravid? Ska nämligen jobba på en sån våning inatt..
    Inte så länge som man alltid gör håller hårt på hygien rutinerna, samt får i dig vätska och näring om du skulle få magsjuka. 
  • lillagreizn
    Lindsey Egot the only one skrev 2014-01-30 16:00:07 följand
    Ingen aning! Jag har både känt sig efter apelsin samt lakrits när jag väntat alla barnen fast under olika perioder under graviditeten.  

Med min äldsta och yngsta dotter åt jag massor av apelsiner. De blev rödlätta! Så frågan är blir barn rödhåriga av att man äter apelsin?
    Jag åt massor med apelsiner när jag väntade sonen men han är inte rödlätt nånstans, beror på vad föräldrarna har för anlag åt rött hår, du kan ju ha fått anlag för rött hår men att det inte varit dominant så du har blivit brun hårig. men om då sambon t.ex. för över anlag för rött hår till barnet samt modern så får dom ofta röda pigment eller blir rödhåriga.
  • lillagreizn
    klarlack skrev 2014-01-30 17:10:53 följande:
    Åh den ville jag ha men sambon sa nej, det var väl kronprinsessan Viktoria edition? En sån som hon hade när hon var liten fast en ny tappning?:) jag har en klarröd brio happy och är också jätte nöjd. Den får hänga med den här bebisen med, med en ståbräda till:)
    Joo det är den :) 
  • lillagreizn
    thecrazyone skrev 2014-02-02 10:34:59 följande:
    Hej hej, är det ok om jag också hoppar med här? Går in i vecka 17 imorgon och pga tidigare MA så har det varit en lång och nervös resa hittills. Har tyvärr inte RUL förrän den 25/2 och är då i vecka 20, himla sent kan jag tycka! Mina tidigare graviditeter har RUL gjorts i vecka 18, men det var ju några år sen så det kanske har ändrats och det normala är att ha i vecka 19-20 numera?
    Välkommen hit, hoppas allt går bra denna gång och att du kan njuta.  Jag går själv in i v.18 imorgon och har RUL 10/2, du har inte fått nå tidigare VUL/UL pga ditt MA??
  • lillagreizn

Åhh vad jag önskar jag kunde få gå upp i vikt, hade gärna sett att jag står plus 10 kilo minst denna graviditet men det är nog bara en dröm siffra, inte ökat något ännu, utan snarare gått ner, väger lite sen innan med sonen vägde jag ca 52 kilo som hög gravid och gick då upp 6 kilo så den siffra vill jag spräcka! 

• lillagreizn
    Bibbo skrev 2014-02-03 09:40:26 följande:
    Hur är det egentligen med att vara gravid & måla? Tak, väggar m.m.? Är i v16 :)
    Jag har målat sonens rum och igår tapetsera jag. frågade barnmorskan om det och så länge det är vattenburen färg så ska det inte vara farligt. Jag grejer på ändå hemma är ju inte hälsosamt i vanliga fall heller att hålla på att renovera, men så länge msn änvänder skydd äre nog ingen fara.
  • lillagreizn
    mussepigg skrev 2014-02-03 19:35:24 följande:
    Hur ställer ni er till att ta Alvedon ( eller annat med paracetamol) under graviditeten? Enligt nya studier så verkar inte de vara så bra Heller? Jag undrar för idag har jag nån så djävulsk huvudvärk att jag inte står ut längre, behöver nog en värktablett för att ens kunna somna sen, men vet inte om jag vill/vågar ta någpn
    Jag försöker hålla mig borta från allt vad mediciner heter, förutom dom mediciner som är livsviktiga för mig. 
  • lillagreizn
    drömmaromsmått skrev 2014-02-03 21:02:29 följande:
    Nu sitter jag vid datorn och kan ladda upp bild =) här är lilla tjejen i magen =)

Åhh gud vad fin hon är! 
Svar på tråden Julibebis 2014