Inlägg från: gubbenhilfe |Visa alla inlägg
  • gubbenhilfe

Julibebis 2014

Jag kommer köpa ny vagn. Beställer min från Holland och då kostar den mig 9200 kr men sen kan jag sälja den för mellan 6-7000 kr på blocket och då har den ju inte kostat mig mer är mellan 2200-3200 vilken jag inte tycker är så jättemycket. Det är ju bara det att man ska ligga ute med pengarna medan man använder den. Vi kommer köpa en Bugaboo Buffalo och de har ju ett högt andrahandsvärde.

• gubbenhilfe
    gräddnoz skrev 2014-01-06 09:48:17 följande:

Vilka många fina namn ni kommit på! Vi hoppas på kille, har en tjej. Men är ju såklart glada vad de än blir. Namn jag fubderar på är John, Ivar om de blir en kille och tjejnamn har vi många...Signe, Svea, Ella, Rut, Greta m.m. Är så mycke lättare till en tjej. Angående vagn behöver vi en syskonvagn, får bli en begagnad emmaljunga. Har varit nöjd med enkelvagnen vi har nu. Nu väntar vi svar på kub och hoppas vi får ett bra resultat. Sen ska vi berätta för familjen <3

Fick ni inte svar på KUB när vi var där? Det trodde jag att man alltid fick. Men det är säkert oxå olika från landsting till landsting som allt annat.
  • gubbenhilfe
    gräddnoz skrev 2014-01-06 10:06:14 följande:

Jo vi skulle egentligen ha fått det. Men jag blev tillbakaflyttad 1 vecka och då var jag tvungen at ta om blodprovet, så vi väntar på svar ifrån det. Ul såg bra ut men dom behöver ju lägga ihop info med provet för att kunna ge svar.
    Ahh! Då fattar jag. Håller tummarna för fina siffror.
  • gubbenhilfe
    Lindsey Egot the only one skrev 2014-01-06 11:27:39 följande:
    Nej det är sing som har teleskophandtag och smile har ledat.
    Jag googlade lite och håller helt med dig.
  • gubbenhilfe
    zannha skrev 2014-01-06 13:15:18 följande:

Gud vad ni hinner med att skriva en massa!! Tänkte slänga mig in lite och ta upp lite av allt jag läst :P
    Vi var o tittade på bebis och då var vi inte så långt som vi trott är nu i v 12+0 och bf flyttades från 14 till 26 Juli. Allt såg bra ut och det är ju huvudsaken :) Vagnar ja.. vi har nog kvar våran gamla och vad det är för märke vet jag inte.. jag är kanske inte så intresserad så länge den fyller sin funktion :) Vi fick den av mina föräldrar när sonen kom :)
    Namn, jag där är vi inte överrens alls.. Jag gillar Trolle eller Robban som killnamn och Trizla, Lucill eller Sonja som flickalternativ. Min man kan tänka sig Lucilla och Sonja.. de andra namnen går helt bort.
    Illamående, ja fy.. jag spyr halsmandlarna ur mig och måste småäta hele dagarna. Klarar inte av vilken mat som helst utan ris och fisk typ.. Har även problem med nr 2.. inte så charmig.. har sett att många har hård mage.. min är direkta motsattsen.. inte kul det heller... Lagt på mig 2,5 kg.. men ser mest pluffsig ut med stora ömma bröst.. att de är lite stora och fylliga känns lite som en bonus efter att jag ammat två st innan ;)
    Sen lukter.. jag känner lukter överallt.. minsta lilla partikel.. blä.. min man säger att polisen skulle kunna hyra in mig som blodhund :P Jahaa, nu kommer jag inte på något mer som jag läst om.. Hoppas ni har det bra där ute :)

Jag har oxå blivit flyttad. Från den 19 till den 26 så inte lika långt som för dig. När jag väntade sonen blev jag flyttad från den 4 till den 15 och det skedde vid RUL så det tyckte jag var rätt jobbigt men som du säger huvudsaken är att allt ser bra ut. Den här gången tyckte jag inte att det var lika jobbigt att bli flyttad i och med att det nya datumet stämmer bättre överens med när jag hade ÄL. När BM beräknar BF utgår de ju från senaste mensens första dag och att man har en cykel på 28 dagar. Min är 31 dagar och jag fick ÄL 2-3 dagar senare den här gången.
  • gubbenhilfe
    Llimen skrev 2014-01-07 17:26:28 följande:

Höll på att svimma på jobbet idag. Stöd och visade några papper för en kollega när det bara svartnade/snurrade och pulsen steg. Slängde mig ner i en fotölj...

Borde man ringa bm om det tror ni?

Jag skulle ringa för säkerhetsskull men det låter som du har lågt blodtryck. Det har jag med. Jag har det normalt och det blir värre när jag är gravid. När jag väntade sonen var det så illa att jag fick körförbud.

Man gör dock inget åt det då det tydligen inte utgör någon direkt fara för varken barnet eller mamma. Vilket det ju är om man istället har för högt blodtryck.
  • gubbenhilfe

Läste lite på livsmedelsverket och anledningen till rekommendationen att bara ät max 50 g lakrits om dagen är för att man riskerar att öka blodtrycket. Men har man lågt blodtryck så är det ju lite det man är ute efter.

Jag för min del tänker i alla fall strunta i rekommendationen och äta precis så mycket lakrits jag vill. Skulle mitt blodtryck mot all förmodan bli för högt så får jag väll låte bli då.

• gubbenhilfe
    Fiamedbarn skrev 2014-01-09 19:43:04 följande:

Dimisi, nej så tråkigt så sent i graviditeten!! Ta hand om dig nu. Och min läkare sa att vid missfall är det stor chans att man blir gravid och får behålla barnet så småningom! Kram.

Här går nervositetens vågor höga inför VUl:et imorgon. Hoppas verkligen jag slipper lämna tråden med samma tråkiga besked....

Luck is what happens when preparation meets opportunity
    Vi ska med UL i morgon. Vi bestämde oss för att KUB trotts allt. Vi fick ju en remiss till Lund för MKP men fick även veta att de kanske inte skulle vilja göra det för det var tydligen två små från början men bara en som lever. Vi har fortfarande inte fått någon kallelse så jag antar att de inte ville... Tycker att se kanske kunde ha hört av sig i alla fall.

Hur som helst är jag jätte nervös för att få lika dåliga siffror som förra gången. Undrar hur det kommer gå att sova i natt.
  • gubbenhilfe
    Fiamedbarn skrev 2014-01-10 08:16:08 följande:
    Vad spännande med VUL! Läkaren var sjuk på den privata mottagningen idag så jag får se om jag kan få hjälp på gyn, i annat fall får jag hoppas på måndag smile4.gif

Märkligt att de inte ringt om moderkaksprovet! Du kanske kan höra av dig och fråga vad som är planerat?

Hoppas på att du får fina siffror idag! Vilken tid ska du på VUL förresten? Ifall vi skulle råka på varann menar jag smile1.gif
    Luck is what happens when preparation meets opportunity
    Jag tänkte att jag skulle ringa i eftermiddag efter vi fått resultatet på KUB. Jag har drabbats av superångest inför MKP så får vi skapliga siffror på KUB så struntar jag nog i MKP.

Vi har tid 11.30 så nu är det inte lång tid kvar.
  • gubbenhilfe

Jag är helt lyrisk! Vi kommer precis från KUB och fick sannolikheten 1/20000. Det kan ju inte blir bättre än så. Jag trodde inte att vi kunde få bra siffror. Liten var aktiv och for omkring och vinkade.

Svar på tråden Julibebis 2014