Inlägg från: gubbenhilfe |Visa alla inlägg
  • gubbenhilfe

Julibebis 2014

Pluttan skrev 2013-12-08 10:58:39 följande:

Vad fint sagt av en femåring ;)
    ~pojke 2000 flicka 2012~?
    Eller hur. Han är så förståndig. Vi har alltid försökt vara rätt öppna och förklarat saker för honom. Vi hade egentligen inte tänkt säga något till honom än men jag har varit så dålig och han har trott att jag var jätte sjuk och aldrig skulle bli frisk så vi kände att det var bättre att berätta.
  • gubbenhilfe
    Surrih skrev 2013-12-09 16:49:34 följande:

V 13. Jaa jag mår ju inte illa längre iaf haha. Men de värker i bihålorna och jag snyter blod. Läste nånstans att man ska undvika nässpray. Jag AVLIDER utan nässpray! :,O

Jag använde så mycket nässpray när jag väntade sonen att jag totalt förstörde mina slemhinnor i näsan och kan inte använda det längre. Har man stora problem så lan man be din BM om hjälp och få lite slemhinneavsvällande tabletter och någon annan slag nässpray utskriven.
  • gubbenhilfe
    Bettanspettan skrev 2013-12-09 19:13:00 följande:

Saltlösningsspray funkar lite grann. Har ingen täppa än men hade i sju månader förra grav. Sista veckorna använde jag riktig nässpray fast den rosa för barn.

Saltlösningen fungerar inte alls för mig. Jag hoppas att slipper nästäppa den här gången men tror inte jag har sån tur. Är redan lite täppt men låtsas som det beror på en förkylning. Så länge jag kan andas genom en näsborre när jag ska sova så överlever jag.
  • gubbenhilfe

I dag fick jag plocka fram vetekudden för första gången. Har börjat få så jäkla ont i svanken. Kommer ihåg det från sonen men inte att det kom så tidigt.

• gubbenhilfe
    yoshimi skrev 2013-12-11 07:49:45 följande:

Hej hopp!

Får man hänga på er?

Har BF 29 el. 30:e juli, med andra barnet. :)

Klart du får.

Välkommen och grattis.
  • gubbenhilfe

Håll tummarna för mig idag. Ska på en tredje intervju på jobbet jag sökt i eftermiddag.

Och så blev jag dessutom uppringd och kallad till en intervju till ett annat jobb jag sökt.

Det händer mycket idag.

• gubbenhilfe

Herregud! Jag fick jobbet! Börjar i mitten av februari. Jag är så glad att jag nästan spricker. Villkoren är mycket bättre än på mitt nuvarande jobb och dessutom höjde jag min lön med 17,6% och det känns ju jäkligt bra nu när man ska vara genom med FP.

• gubbenhilfe
    LovisaC skrev 2013-12-11 16:30:12 följande:
    GRATTIS! Äntligen lite roliga och BRA nyheter! 
    Fan vad härligt att ditt liv rullar på nu - 2014 blir ditt år! :D
    Tack. Ja jag känner att saker är på väg i rätt riktning.
  • gubbenhilfe
    Nimah skrev 2013-12-11 18:01:33 följande:

Tack alla. Det är tungt nu såklart. Men är bara att sörja ett tag och sen sätta igång igen. Känns bara som att man förlorar så mycket tid. En chans per månad bara och så sumpar man tre månader på en sån här meningslös och sorglig grej. Håller verkligen tummarna för alla andra i tråden nu iaf.

Jag är så otroligt ledsen för er skull! Och förstår precis hur du menar med slöseri med tiden. Jag hoppas att det tar sig snart igen och att allt går bra då. Kram
  • gubbenhilfe
    LovisaC skrev 2013-12-11 19:25:28 följande:

Jag är ARG. Jag köpte ett par mammabyxor på tradera för några kronor (typ 100 eller nått) och fick dem idag. De är FULLA i katthår och STINKER rök. För näsan är inte alls känslig när man är gravid?!? Är det inte common sense att tvätta skiten innan man skickar iväg det??

Nä, soptunnan på dessa.

Fy. Jag tycker dessutom att det är rätt viktigt att skriva ut i annonsen att man har både djur och röker med tanke på allergi och så.
Svar på tråden Julibebis 2014