Inlägg från: Phlippan87 |Visa alla inlägg
  • Phlippan87

Julibebis 2014

Nimah skrev 2013-11-03 12:03:08 följande:
    Jag får inte länken att funka! Bra initiativ :)
    funkar för mig?
    WARNING! This bitch may bite. Piss her off at your own risk
  • Phlippan87
    Jempiz skrev 2013-11-03 16:09:05 följande:
    Jo, jag förstår att det är upp till en själv. Men jag vill som inte vara för tidig med det och sen behöva förklara för alla om det inte gick bra. Har haft ett missfall tidigare sommaren 07 så jag vet hur jobbigt det kan vara. Ni pratar om VUL? Är det något man måste be om? Eller hur funkar det? Jag har aldrig hört talas om det tidigare. Men googlade på det nu.

Vul är inte så lätt att få men jag fick mf så sent som 7 oktober så jag tänker ligga på om det, vill helst göra innan vi åker till USA men är på gränsen till att de kan se något då. Privat kan man göra utan remiss och då ligger det kring 700-1000. Via landstinget ca 350 och ingår i högkostnadsskyddet så har man frikort blir det gratis.
  • Phlippan87

Var inte så lätt att hålla tyst när vi var hos sambons mormor och åt middag idag inte, men jag klarade det!

• Phlippan87
    Blivandetrebarnsmor skrev 2013-11-03 21:50:45 följande:
    Jag tillhör er... Plussade häromdagen och har bf 17 juli. Mitt tredje barn. Har två sedan tidigare äktenskap (8 och 5år)och min sambo ett barn sedan innan på 5 år. Detta blir vårt första ( och enda :) gemensamma.

Hilmas Mamma skrev 2013-11-03 22:02:42 följande:
    Jag plussade i onsdags! Det är vårt andra barn o Bf enligt fl. är 7/7 2014!!! Super lyckliga är vi!!! ? Grattis till er alla!!! ?

Kevinsmamma09 skrev 2013-11-03 21:28:56 följande:
    Hej! Jag gör gärna er sällskap här! Plussade i går och fortfarande ganska chockad men känns verkligare för varje timme som går detta är vårt tredje barn och enligt fl:s kalender bf 13 juli. Har de klassiska symtomen som trött, ömma bröst, humörsvängningar, illamående och halsbränna! Att man redan så här tidigt påverkas så mycket!! Fortsatt trevlig söndag!

Grattis och välkomna
  • Phlippan87
    huldaskarin skrev 2013-11-04 06:07:26 följande:
    Har precis plussat och har  BF 14 juli. Fick MA i augusti, mitt andra, och har en son som fyller 2 den 12 november.

Välkommen och grattis igen! Då har vi samma bf då
  • Phlippan87
    Emma Stark skrev 2013-11-04 06:42:15 följande:
    Vi tänker berätta på julafton denna gång (förra gången berättade vi för släkten på fars dag genom ett kort där vi bytte ut "grattis på fars dag mot: du ska bli farfar/morfar" alla blev jätteglada och överraskade) denna gång ska Lilly få ha på sig en "jag ska bli storasyster"-tröja :)
    frågade sambon igår som tyckte att vi skulle ta det efter jul typ. Så vi får väl se hur det blir, min familj får iaf veta nu men hans brukar få vänta
  • Phlippan87
    effe skrev 2013-11-04 08:17:11 följande:
    hej, Hoppar in här !! 
    Är inte riktigt säker vilken vecka jag är i då vi fick mf i juli och sedan dess har jag inte haft någon mens.. men har gjort en rad grav. test och i lördags kom det äntligen ett plus. 
    Gjorde testet innan dess i måndags och då visade det inget plus, så jag är nog väldigt tidigt skulle jag tro :)
    Detta är även mitt första barn 

välkommen och grattis
  • Phlippan87

AHH!! Försöka ringa bm en måndagmorgon är ingen bra idé Har en tid inbokad på måndag om en vecka för inskriving, det gällde dock förra graviditeten så jag måste ringa och kolla om jag får komma så tidigt för denna eller om jag ska boka om. och sedan höra mig för om möjlighet för ett vul. Men det är upptaget non-stop, så klart

• Phlippan87
    effe skrev 2013-11-04 08:54:37 följande:
    Det ska nog inte vara några problem, ring och förklara situationen bara :) 

var just att komma fram som var problem men nu har jag fått tid en månad senare än den ursprungliga då. 
  • Phlippan87
    effe skrev 2013-11-04 09:51:48 följande:
    Spännande, ska du göra vul då också eller?? 

vart i Sverige bor du? =)  
    får nog söka privat för det verkar det som. Bor i Rimbo, tillhör Sthlm landsting
Svar på tråden Julibebis 2014