• SannaM

Julibebis 2014

lillagreizn skrev 2013-11-11 11:13:52 följande:
    SannaM:Har inge illamående när jag vaknar, men det börjar ofta efter ca 16 och varar enda till jag ska sova, just när man ska lägga sig äre som värst, sprang upp ett flertal gånger från sängen inatt för att jag trodde jag skulle kräkas, mådde så illa att jag inte kunde somna före klockan 02.00 inatt :/ Tur jag jobbar eftermiddag idag. 

Hilmas mamma

Det är regelrätt illamående, känns som att jag måste kräkas hela tiden men jag kräks inte :/ Känns nästan som att det hade varit bättre och kräkas så illamåendet försvinner. Hade jag inte vägt så lite hade jag tamefan tryckt fingrarna i halsen så man får sova 

Jo anna: 

Tack för tipsen ska pröva  

Jag hade likadant. Helt lugnt på morgonen, sen smög det sig på och eskalerade framåt em/kväll. Kräktes inte en enda gång, men känslan var MÅSTE SPYYY flera timmar om dygnet. Usch. Lider med dig.
  • SannaM

Vi är på 7+1 idag och längtar som fasen till ultraljudet i kommande vecka. Jag vågar inte riktigt tro det är på riktigt innan vi sett hjärtat och samma är det för min fru. Hon kan inte knäppa byxorna längre och somnar 6-7 på kvällarna men i övrigt mår hon bra, inte direkt illamående. Symptom är ju så himla olika... hoppas bara allt är bra!!

• SannaM
    Lyrasmamma skrev 2013-11-16 18:35:18 följande:
    Jag har hört, och läst, att de flesta foster dör runt v 5-6 men inte stöts ut förrän v 7-9. Har hört att om man ser ett pickande hjärta på ul i v 8 så är missfallsrisken väldigt liten.

Samma sa Fertilitetsenheten till oss när vi väntade första barnet. Pickar hjärtat i v 8 stannar den med typ 98% sannolikhet enligt dem. Några vänner till oss förlorade dock en bebis i v 12 trots allt väl i v 8. Inget är skrivet i sten liksom. Blä. Om man bara kunde få en säker prognos från början!!!
  • SannaM

Min kära fru har nu sovit sedan 17-tiden... mycket trevliga kvällar vi har. Själv har jag PMDD (värsta pms-sorten) och mår som ett as dryga två veckor i månaden, vill ungefär dö och har humörsvängningar, gråtattacker ocv vansinnig trötthet. Inte så kul att vara vår tvååring just nu... Första gången det känns halvkul att vara två kvinnor som väntar barn faktiskt. När jag var gravid hade jag iaf en stabil fru vid min sida, jag kan tyvärr inte överta den rollen nu som icke-gravid...

Höll på att säga "tips någon?" men ni är ju preggo alla här inne och i samma sits som min fru.

• SannaM
    Patricia4 skrev 2013-11-17 20:15:45 följande:
    En kompis till mig rekommenderar nattljusolja mot PMS - säger att det har räddat deras äktenskap :) det ska jag prova sen...

Aldrig hört talas om! Får googla
  • SannaM
    Fiamedbarn skrev 2013-11-18 06:55:34 följande:
    SSRI alltså antidepressiva fungerar bra mot PMDD och PMS. Man tar en halv till en hel tablett från ägglossning till mens, eller bara de dagar man har symptom. Jag har blivit en ny människa

Ska ta upp med läkare imorgon! Jag har liksom alltid antingen mens eller ägglossning eller pms - inga fria dagar i månaden. Blev definitivt värre efter graviditeten. Tack för svar, ger hopp

...och den gravida frun sover som vanligt
  • SannaM

När brukar det sluta ömma i brösten? Min fru tycker att det minskat nu. 7+5 idag bara. Puh är så nervös... imorgon ska vi på VUL. Hoppas innerligt att allt ser bra ut och att det kommer kännas mer verkligt för oss båda efter det. Hon har inte direkt några symptom utöver den vansinniga tröttheten och ibland ett diffust illamående. Men jag har å andra sidan alltid trott att hon kommer ha det lindrigare än jag, känns som att hon är en sån pperson på något vis

• SannaM
    pixi8 skrev 2013-11-20 09:55:23 följande:
    När jag var gravid med min son hade jag väldigt ömma tuttar hela graviditeten, så jag vet inte när det brukar sluta ömma... Lycka till med VUL:et och hoppas allt ser bra ut Glad
    För mig slutade det någon gång har jag för mig, men inte så tidigt. Äsch, alla graviditeter ÄR ju olika, men man vill så gärna hitta bevis genom andras erfarenheter Tack!
  • SannaM

VUL avklarat! 7+6 enl inseminationen blev 8+1 enligt storlek på bebisen, 17 mm stor. BF 1 juli. Hjärtat pickade och tvååringen sa bestämt att det var en igelkott. Dock gick han inte med på att igelkotten ligger i ena mammans mage utan i datorn, helt enkelt.

• SannaM
    Sofie mamma till 2 prinsar skrev 2013-11-21 15:26:38 följande:
    Jag har typ 1 diabetes (insulinbehandlad) och behöver ta blodsockertest varannan timme dygnet runt nu i början. För att hålla koll så d ligger som d ska. Läkarkontakt varje vecka (för att stämma av sockervärden) och möten med ett läkarteam varannan till var tredje vecka (samtidigt dom BM). De sista månaderna gör man även tillväxtultraljud för att se så allt står rätt till. Blir d mer kontroller när man har gjort IVF?

Ett extra ultraljud i vecka 30 nånting hade mina vänner som gjort IVF. Vet inte om det gäller alla. Man får inte heller gå över tiden lika länge utan igångsättning sker redan en vecka över tiden.
Svar på tråden Julibebis 2014