Inlägg från: lillagreizn |Visa alla inlägg
  • lillagreizn

Julibebis 2014

Patricia4 skrev 2013-11-08 16:23:55 följande:
    Vilken rolig grej! Uppdatera oss sen med detaljerna :)) lycka till :)
    Det ska jag göra :)
    Flip12 skrev 2013-11-08 18:07:17 följande:
    Någon mer än jag som är hemma från jobbet pga illamående?
    Inte hemma pga illamående men hemma pga att jag har haft fruktansvärt frossa, men åter till jobbet på måndag,  men vet inte hur jag ska orka då jag är extremt trött! 

Någon som har nå tips mot trötthet?? 

• lillagreizn

Varit på två års kalas hela dagen lång nästan, super trött! Upptäckte dock en ljus rosa blödning nu när jag kom hem :/ Hoppas det inte är mf igen och att det bara är vanliga blödningar som jag hade när jag väntade sonen.

Håller alla mina tummar och tår  Hjärta

• lillagreizn
    tattines skrev 2013-11-09 19:34:31 följande:

Håller tummarna för att allt är som det ska..
    Kom lite rosa under två gånger jag var på toa igår men inte mer än så, så gissar och tror att det är mina slemhinnor som tjorvar denna graviditet oxå. Fan så jävla jobbigt hatar blödningar i samband med graviditet man stressar upp sig i onödan och nu med en utomkvedshavandeskap i bagaget som fryser man ju fan till is varje gång man ser på det där rosa! 

Tror dock jag kommer få göra ett vul i nästa vecka p.g.a jag bokade en tid förra veckan p.g.a mina smärtor jag haft efter utomkvedshavandeskapet, nu verkar  dock smärtorna vara borta men hoppas dom undersöker och försöker komma på varför jag haft så sjukt ont ett halvår iaf.  Hoppas oxå på att jag får ett tidigt ul så att dom håller kolla på bebisen för att sonen växte inte riktigt som han skulle vilket resulterade i förtidig födsel via kejsarsnitt. 

Hoppas på ett lättare graviditet denna gång, fast samtidigt sitter jag med en frisk bebis om 8 månader kan det tjorva hur mycket det vill.  
  • lillagreizn

Nu vet sambon, han blev glatt överraskad men blev typ stum Glad Han bara satt där och kollade på testet, frågade inte när bebisen var beräknad eller nått utan bara log. 

Han hade dock skämtat med sin jobbarkompis igår om att jag varit så sur hela månaden så att jag säkert kommer och berättar att han ska bli pappa på farsdag, men han trodde dock inte det skulle hända Skrattande

• lillagreizn
    Patricia4 skrev 2013-11-10 12:58:41 följande:
    Åh vad kul! Står det 3 + på Stickan? Har du lyckats vara tyst om det så länge??Vilken underbar body! Vill ha likadan! Var har du köpt den??
    Joo det står 3+ på stickan, Testade själv i början av veckan så inte så många dagar att vara tyst :) Kappahl :D 
  • lillagreizn
    Tulipa skrev 2013-11-10 13:09:58 följande:
    Hej allihopa!!
    Jag tänkte hoppa in här eftersom jag plussade idag och är beräknad till 19/7 (4+0) om allt går vägen. Jag och min sambo har en flicka sen tidigare. Jag hoppades att jag skulle vara gravid men absolut inte säker så jag hade köpt stickor inför fars dag och hoppades att han skulle få en extra liten present. Jag kissade på en sticka och det var positivt och slog in den i paket som vår dotter fick ge sina pappa på fars dag GladGissa om han blev glad och ganska paff!! Ingen av oss hade förväntat oss att vi skulle pricka in det på en gång. Satan så svårt det var att hålla masken innan han ÄNTLIGEN öppnade paketet, puh!!Tungan ute

Grattis till Plus, jag körde på lite samma grej fast jag var tvungen hålla tyst om det en vecka Glad
  • lillagreizn
    Hjortron02 skrev 2013-11-10 13:17:25 följande:
    Hej,

Jag hoppar gärna in här om jag får :). Jag testade positivt på Clearblue digitaltest igår (ÄL+10) och borde ha BF runt 23-26 juli 2014 och vara i v 3+3 idag. Har en fyraårig dotter och är oerhört glad över att vara gravid igen!
    Grattis Glad
  • lillagreizn
    Tulipa skrev 2013-11-10 13:40:43 följande:
    Åh herregud så länge!!!FörvånadHur i hela friden klarade du det? Hade jag aldrig grejjat, 15 min var tillräckligt lång tidFlört

Grattis alla till era plus!!! Om ni har ringt till bm när gjorde ni det? Kommer inte ihåg hur långt gången jag var med nr 1 när jag tog kontakt.....
    Det var faktiskt lite jobbigt, men överraskningen blev desto roligare att ge på farsdag :)

Jag har inte ringt till bm ännu, hade tänkt göra det först efter jul och förra gången ringde jag i v.8-9 någonting då jag upptäckte att jag vara gravid, men inte riktigt visste hur långt gången jag var.  
  • lillagreizn
    Blivandetrebarnsmor skrev 2013-11-10 23:34:18 följande:
    Grattis till nya plussare :). Vi vet inte riktigt hur vi ska berätta för övrig familj och vänner än men idag köpte vi pepparkaksform som en babyfot, kanske göra pepparkakor och slå in fint i en burk. Tänkte oxå på julkort, vi tar alltid julkort på barnen och man kunde kanske fälla in något på bilden som ett positivt gravtest eller någon form av annan ledtråd. Hur har ni andra tänkt berätta? Min mage är supersvullen redan (är bara i V 4+3) och undrar verkligen om jag kan dölja det till V 12. Har två barn sedan innan och kan inte minnas att jag såg ut på detta viset....
    Jag hade tänkt lägga ut en bild när min son håller  i gravtestet, har redan tagit en bild samma dag som jag plussade :) Men avslöjandet blir inte fören i v.20 någonting gärna ännu längre, så våra nära och kära får gärna vänta :D 
  • lillagreizn
    Någon som har tips mot illamående??, mitt kvälls illamående har börjar känner igen det från när jag väntade sonen. Det får inte vara nånting med salt då jag sista månaderna brottats med ett för högt undertryck och med sonen låg jag inne på sjukhus ett flertal tillfällen med alldeles för högt blodtryck, vill helst inte ha tips på mediciner mot illamående heller, då det gjorde mig så sjukt dåsig förra gången att det inte funkade att jobba med den typen av medicin. 

Svar på tråden Julibebis 2014