• mamiama

Julibebis 2014

Ssr skrev 2014-06-14 17:46:42 följande:

Hoppas dina tvillingar bestämmer sig för att komma ut lite tidigare, det låter inte alls kul att gå så länge och vara så stor. Om de anses klara i v 37 så borde du få föda dem då kan man ju tycka! Kämpa på :)
    Ja, jag kommer nog köra på gnälla-mej-till-igångsättning iaf. Jag menar, går det så får det!
  • mamiama
    Poison82 skrev 2014-06-14 19:51:21 följande:

Coolt. Jag ska föda i ystad
    Ska du! Vart bor du?

Jag kör nog på Ystad jag med, har fått mina andra där och tycker det känns tryggt å mysigt :)
  • mamiama
    Poison82 skrev 2014-06-15 14:18:05 följande:

Bor i tomelilla så mest logiskt. Såvida inte bebisen vill ut innan v 36+0 för då tar dom inte emot mig så då får det bli Kristianstad
    Jag bor i hammenhög ;)

Ystad tar väl emot från 35 fulla veckor? Det är vad de har sagt till mej....
  • mamiama

Idag ska jag på förlossningsplanering och tillväxtultraljud v 35+5. Utifrån hur bebisarna ligger och väger ska det planeras hur jag ska föda och vi ska nog få ett datum när de SENAST ska komma... Är ganska nervös!

I morse upptäckte jag oxå min första bristning på magen... (Ska tillägga att jag klarat mej genom 3 graviditeter utan en enda) så jag är lite ledsen och har panik...

• mamiama
    Frida Andersson skrev 2014-06-17 14:35:08 följande:

Hur gick det för dig imorse?
    Jodå, jag har två normalstora barn i magen som väger 2750g var (!) båda med huvud ner och klartecken för vaginal förlossning. So far so good, MEN!!! Nästa tid blir den 16 juli då jag har bf på bb för STÄLLNINGSTAGANDE för igångsättning... Så har jag otur blir det 40 veckor med stora barn....
  • mamiama
    EmSaH skrev 2014-06-17 19:05:37 följande:
    Men usch då! Stackare. Jag hoppas vekligen det startar tidigare än så!
    Tack, ja det hoppas jag med!
  • mamiama
    Ponyo skrev 2014-06-17 21:45:42 följande:

Mamiama det är ju helt sjukt! Så långt fram i tiden när du bär på sex kg bebis redan? Kan du tjata dig till tidigare möte?

Nja kanske... Han sa att det absolut inte gör någonting innan v 38+0, men om jag skulle må fruktansvärt dåligt då så kunde jag ringa till dom för ett ställningstagande, men det var sällsynt sa han...

Jag förstår inte, min kropp kommer vara så ledbruten och förstörd för att inte tala om psyket! Hur bra mamma blir jag den första tiden? Sinnessjukt...
  • mamiama

Jag håller ut till v 38, å har dom inte kommit då så bölar jag till mej en igångsättning!

• mamiama
    Frida Andersson skrev 2014-06-18 14:21:53 följande:

Är sällan tvillingar ligger tiden ut eller?
    Dom säger ju det men när man läser på nätet så verkar det ändå vara rätt så vanligt att gå nästan hela tiden ut...
  • mamiama

Fick i morse en hinnsvepning. Mogen men bakåtlutad livmodertapp, öppen 2 cm.
    Känner INGENTING! Har inte ens fått lite blod i trosskyddet... känns som meningslöst. får en till på torsdag om inget hänt....

någon som fått hinnsvepning innan? hur gick det för er?

Svar på tråden Julibebis 2014