• mamiama

Julibebis 2014

Smum10 skrev 2014-07-08 14:28:47 följande:

Nu ringde hon och ja det är inte mycket hon kan göra, en remiss från henne betyder ingenting för att få en igångsättning utan det måste vara MVC läkaren, som givetvis är på semester annars hade deras ordinarie skrivit en direkt och den jourhavande litar inte på bm utan måste boka in ett eget möte med mig och tid för det är tidigast fredag.

Det hon kunde göra var att begära ett TUL och då måste de ge mig en tid inom en vecka (!?) om en vecka är jag ju en dag ifrån att få igångsättning! Men hon tyckte att jag skulle packa en matsäck, ta med en bok och sätta mig på antenatal avd. och sätta mig och säga att jag fått nog och inte orkar mer. Blir tydligen ett kösystem som en  akutmottagning och kan därför få sitta ett tag ändå och när jag väl kommer in så ska jag ställa till med en scen och storgråta osv. 

Är det bara i mina öron detta låter helt sjukt? Varför ska man behöva bete sig som en galning för att bli sedd?

Men har inte bebis kommit i natt så åker jag nog upp och sätter mig imorn, för jag orkar inte mera. =(

Herregud!!

Jag hade samma tanke inatt, får jag ingen tid så åker jag till förlossningen och sätter mej! Är fullt inställd på att jag måste gråta och bete mej i morgon för att bli hörd... Tycker det e helt sjukt att det ska behövas!

Håller tummarna för oss båda!
  • mamiama
    Smum10 skrev 2014-07-09 10:46:16 följande:

Hemma igen.... Utan bebis såklart.

Bebis är lagom stor, lagom med vätska. Allt är mjukt och bra där nere och hon kom in med två fingrar och kunde göra en svepning. Men hur jag mår spelar inte någon större roll i frågan om igångsättning det är mer eller mindre bara att hålla ut. Har inte bebis kommit till på fredag ska jag åka tillbaka och få en till svepning och möjligtvis en tid för igångsättning på måndag.

Men helst inte innan torsdag, tydligen väldigt viktigt att det inte blir en dag för tidigt, hon började tjafsa när jag sa att det var 41+0 idag, nej det är minsann bara 40+6. Sitter här och morrar för mig själv.....

Jag är med hemma igen! Fick en hinnsvepning och ganska ont direkt efter men det e borta nu...

De skiter i hur vi mår, känner mej knäckt bara.... Fick ny tid på MÅNDAG!
  • mamiama
    Smum10 skrev 2014-07-09 16:23:56 följande:
    Känner mej oxå helt knäckt efter imorse, helt tom fast samtidigt sprängfull. Hon sa måndag så kunde man få igångsättning på tisdag eller onsdag, då sa jag nej fredag kan jag komma in igen på koll och då vill jag ha en igångsättningstid till måndagen. på torsdag har jag ju rätt till det oavsett. Men som jag känner nu så vet jag inte hur jag ska klara helgen alls, att få detta bemötandet gjorde att jag mår ännu sämre faktiskt. :(

Jag har haft lite smärta till och från under dagen och yttepytte av slemproppen kom men nu känner jag ingenting och flytningen har avtagit.

Håller tummarna för oss att natten bjuder på bebisar!
    Precis samma här!! Vet inte riktigt hur jag ska överleva hela helgen... Inga känningar alls fortfarande. Tror aldrig mina bebisar kommer ut...

Håller iaf tummarna för oss båda!
  • mamiama
    Smum10 skrev 2014-07-11 13:55:50 följande:

Nu så, äntligen, lyssna de på mig. Fick en annan läkare idag och hon försökte få en tid för igångsättning nu idag men det var överfullt. Men fick en tid imorgon förmiddag så då sätter de igång mig oavsett den platsen är min. Och jag känner mig så otroligt lättad och genuint glad som jag inte gjort på länge.

Hur går det för dig mamamia?

Åh vilken tur!!!! Är glad för din skull!

Här får jag snällt vänta till måndag morgon då det e dags för en ny "bedömning"... Vad som nu menad med det, så länge ctg inte visar nåt å jag inte har värkar så lär de ju inte starta något.... Å nu verkar det inte ens som att jag säkert blir igångsatt på bf!! (Onsdag) vilket jag mer eller mindre har blivit försäkrad om innan....
  • mamiama
    Smum10 skrev 2014-07-12 05:53:18 följande:

Nu är han här! Han ville inte vänta på att sättas igång, han kom med full fart kan man säga 5 timmar allt som allt :)

Håller tummarna på att ni får lika bra som jag hade det och att det sätter igång för er snart.

Stor kram på er tjejer som orkat lyssna på mitt gnäll!!

Men jisses! Grattis!!!
  • mamiama
    Poison82 skrev 2014-07-13 12:43:37 följande:

Grattis till bebisarna.

Börjar känna mig ensam :) .

Men det är du INTE! Å vem fan trodde att tvillingmorsan skulle vara med på slutet lixom!?

Stort grattis till alla bebisar iaf!
  • mamiama
    Poison82 skrev 2014-07-13 13:47:48 följande:
    Jag har bf 31 juli så till dess har du garanterat fött. Hoppas du får bättre hjälp imorgon
    Jo, förvisso... Men jag känner nu att jag aldrig kommer få bebisar! Dom bara luras hela tiden och i tvillinggrupperna ploppar dom ut på löpande band flera veckor innan bf å det e så ORÄTTVIST! Haha? Känner mej som en orättvist behandlad liten unge ;)
  • mamiama
    Smum10 skrev 2014-07-14 06:51:46 följande:
    Vad skönt för dig! Förstår att du är nervös men måste samtidigt kännas som en lättnad? Du ska se att det går bra, du hade tre barn sen innan oxå va? Kroppen tar en igångsättning bättre ju fler förlossningar du genomgått sa hon som jag pratade om igångsättning med. Sitter här hemma och hejar på i alla fall, snart har du dom i famnen! :)
    Tack! Ja, har tre barn... Beror med på hur hög belastning dom har där idag för det behövs ju mer personal till min förlossning... Så årstiden är ju inte heller med mej i detta, haha!
  • mamiama
    Poison82 skrev 2014-07-14 07:34:42 följande:
    Håller tummarna för dig. Vägra gå därifrån. För eller senare borde där bli någon lucka
    Fin mage!!

Det blir på onsdag kl 08.30 säkert. Då är jag i v 40+0 . Helt sjukt! Men nu har de LOVAT!
  • mamiama
    Poison82 skrev 2014-07-14 12:59:16 följande:
    Tack så mycket! Börjar önska att det ska vara över nu. Är riktigt sur idag. Är trött men kan verkligen inte sova, har vridit och vänt mig i 2 timmar utan resultat. Så nu sitter jag i soffan och surar och vill lipa och mår illa och ute vräker regnet ner och ikväll var det tänkt vi skulle gå på marknad. Känns lagom lockande. ....

Vad skönt att du äntligen blivit lovad en tid! Fast för din skull hoppas jag det sätter fart av sig själv innan.
    Vi skulle med varit på marknaden, men det känns ju bara sådär i regnet!! :/
  • mamiama
    Poison82 skrev 2014-07-14 15:34:37 följande:
    Bor du också på Österlen? :)
    Jajjemen, i hammenhög :)
  • mamiama
    Poison82 skrev 2014-07-14 16:01:47 följande:
    Aha :) . Coolt. Tomelilla bo här
    Världen e liten ;)
  • mamiama
    Poison82 skrev 2014-07-15 07:39:49 följande:
    Det är den smile1.gif . Blev marknad iaf men fy helvete vad ont jag hade sen. Sambon hann bli svitt innan jag upplyste honom om att det var i mina fogar jag hade ont och inga värkar :)
    Haha, starkt jobbat!! Jag orkar inte... Det retar mej för det är ju tradition, tar igen det nästa år! :)
  • mamiama

Jag hade aldrig heller hört nåt om det, har dock fått gjort tre stycken nu under 2 veckors tid. De för upp 2 fingrar (om det går) i livmodertappen upp till barnets huvud och sveper sedan runt med fingrarna så att fosterhinnorna lossnar, det ska frigöra ett förlossningsstimulerande hormon i kroppen... Har ju dock inte fungerat för mej då...

Men de finns ju många som får bra effekt av det.

Jag tyckte inte att det gör ont, mer lite obehagligt bara. Lycka till!!

• mamiama

Jag kräks snart av nervositet! Om 3 timmar drar operation vräka tvillingar igång... Kommer knappast till förlossningen utvilad kan jag säga....

• mamiama

Igår 15.30 kom Mii 3300g och 17 min efter Rut 3500 g till världen! 5 timmar efter de tog hål på hinnorna och efter 2 timmars värkarbete :)

En väldigt lyckad igångsättning!!

Glad men helt slut, vilken pärs!

• mamiama

Tack allihop!!

Poison, håller tummarna för dej att det sätter igång snart!

Jag förstår inte för mitt liv hur dessa töser fått plats därinne tillsammans med en jättestor moderkaka! Men så nöjd att det är över, vilken pärs!

• mamiama

Hej!

Ville bara skriva en rad för det var ett tag sen nu, livet som fembarnsmamma å tvillingmorsa är gaaaalet!!

När den ena sover skriker den andra, när en ska ha mat så sover den andra vilket resulterar i noll sömn! Får sova en tumme åt gången på natten...

Extra roligt är det när båda två har en dålig dag å bara skriker....

Kvällarna från ca 20-24 är magiskt påfrestande...

Men nu är de en månad och har börjat le mot oss å då bara smälter man!!!

Jag både ammar å stöttar upp med ersättning, hade inte överlevt något annat alternativ.

Kram på er :)

Svar på tråden Julibebis 2014