Inlägg från: Phlippan87 |Visa alla inlägg
  • Phlippan87

Julibebis 2014

effe skrev 2013-11-04 10:45:36 följande:
    vad konstigt hur det kan skilja sig så beroende på vart i landet man bor... i malmö finns det privat kliniker men man kan även gå och få vul via vanliga barnmorskor. 

man kan men tror det är svårt. ska testa ringa gyn som är vid husläkarmottagningen här, hoppas att det går. Är dock så irriterande att vi åker utomlands 22 november och kommer hem 9 december. De ser ju inget på vul innan v. 7 typ och det är på gränsen innan vi åker. om man går då och de inte ser något så kommer ju semestern vara förstörd. Men att vänta ytterligare 2 veckor när man ska semestra med någon som är tydligt gravid kommer också kännas jobbigt

WARNING! This bitch may bite. Piss her off at your own risk
  • Phlippan87
    effe skrev 2013-11-04 10:53:57 följande:
    Jo ioch för sig så kan det vara jätte jobbigt om dem inte ser något vid ett vul, så njut av din semester och boka ett vul när du kommer hem om det finns tid.. så får du bara slappna av och njuta av semestern så har man ju även något att längta till när man kommer hem igen.. :) 
    har inskrivningen dagen efter att vi landar på Arlanda, kl. 8 på morgonen så jag kommer vara så jäkla jetlaggad
  • Phlippan87
    Svartvinbär skrev 2013-11-04 11:50:47 följande:
    Varför skulle inget kunna ses på vul innan v7? Eller är det hjärtslag du menar?
    innan v. 7 kan man inte konstatera om det finns något liv. de kan se förtjockade slemhinnor och hinnesäck men inga hjärtslag och det är ju hjärtslagen som man vill åt
    effe skrev 2013-11-04 11:39:34 följande:
    ahha aww.. vart ska ni åka nånstans? thailand?? 
    jobbresa för sambon till Orlando, Florida med 1 vecka semester innan. Hans jobb/chef betalar hotellet och min och sambons flygbiljetter så står vi för barnens
  • Phlippan87
    Svartvinbär skrev 2013-11-04 12:41:02 följande:
    Aha gjorde en massa säkert fyra innan vi såg hjärtslag i v 5-6 kunde man ana hjärtat dock fast himla kul att se v 4 kunde man bara se en liten svart fläck fostersäcken och liten gråprick. Tills v 10 då man såg armar o ben och hur den rörde sig....

Denna gång blir det nog bara ett vul sen kub.
    nu väntar jag iaf på att de ska ringa upp från gynmottagningen, de borde ha möjlighet att göra vul men vet inte säkert, remiss behövs iaf inte så jag håller tummarna för att de kan och att de låter mig boka tid typ dagen innan avresa eller morgonen vi åker
  • Phlippan87

Typ chockad över hur lätt det var att få tid för ett VUL här, mina tidigare barn bodde vi i närheten av Skövde där man varken får VUL utan extrema orsaker eller får veta kön vid RUL. Nu sa jag bara att jag fick missfall i oktober och nu var gravid igen så jag är lite osäker på hur långt gången och lite extra orolig och fick tid direkt utan minsta tvekan. Ska dit redan på torsdag och se om de ser något, så får jag komma igen ett par veckor senare för att se så det går åt rätt håll. Och jag har frikort pga en del skadebekymmer med handled och knä tidigare i år (bl.a opererade jag handleden i augusti) så inte ett öre kommer det kosta mig heller.

• Phlippan87
    effe skrev 2013-11-04 13:04:04 följande:
    gud va mysigt.. 
    ja, kommer bli underbart. Åker med sambons chef och hans familj så 2 barn vardera, plus att de ska ha sin 3a i april. De är ca 10 år äldre men vi kom riktigt bra överens när vi träffades i somras. Kommer åka på utflykter tillsammans till Disneyland, Sea world och Universal Studios (motivationen till det var att hennes man älskar skärmar IT-nördar både han och min sambo). Andra veckan kommer vi säkert bara ligga vid/i poolen och slappa
  • Phlippan87
    Anni01 skrev 2013-11-04 13:10:49 följande:
    Jag sitter och funderar på något roligt sätt man ska berätta för familjerna... Har funderat på att köpa en tröja det står Storasyster på till min dotter så att hon får "berätta". Någon som vet vart man kan hitta...? Vill inte berätta förrän vi har gjort KUB. Om vi får tid innan jul så vore det ett bra tillfälle att berätta. Tänkte ge kalender med bilder på vår dotter till mormor/farmor och då tänkte jag om man skulle skriva in på BF att de ska få ett barnbarn... :) Får väl se vad man hittar på för roligt sätt. 
    Hur har ni berättat/ska berätta?
    Hittils vet bara mina två bästa vänner (och maken såklart ;)).  
    http://gladagrodan.se/syskontrojor-1/ här köpte jag förra gången. En bekant till mig skrev på dotterns mage och fotade, kanske blir något sådant denna gången för oss, och så ner i lite julklappspapper
  • Phlippan87
    Anni01 skrev 2013-11-04 13:14:07 följande:
    Skönt Phlippan87! :) 
    Trodde också det skulle bli svårt att få VUL förra graviditeten och hade förberett ett övertalnings-tal men behövde bara nämna att vi fått missfall och försökt länge så var det fixat. :) Vet inte om vi ska be om ngt denna gången känner mig märkligt nog mycket lugnare men oron kanske kommer när jag förstått att jag faktiskt är gravid. Tungan ute
    jag hade också ett tal redo, har ju inte försökt länge alls och egentligen ganska bra koll på när det kan ha blivit något eftersom jag tog digitalt och fick neg ett par dagar tidigare men var orolig redan när jag väntade 2an, sedan fick vi ju mf efter det och även om jag på ett sätt är lugnare av det (var 4e graviditet säger de ju är mf ungefär så 1 av mina 4...) Det är ju privat gyn, men anslutna till landstinget och Vårdval Sthlm men var liksom inget snack alls. Jag frågade om de gör tidiga UL, och nämnde att jag fick mf i oktober och nu är gravid igen så frågade hon direkt om jag ville boka en tid och om jag ville komma denna veckan. Visst, varför inte liksom?
  • Phlippan87
    Phlippan87 skrev 2013-11-04 13:19:03 följande:
    jag hade också ett tal redo, har ju inte försökt länge alls och egentligen ganska bra koll på när det kan ha blivit något eftersom jag tog digitalt och fick neg ett par dagar tidigare men var orolig redan när jag väntade 2an, sedan fick vi ju mf efter det och även om jag på ett sätt är lugnare av det (var 4e graviditet säger de ju är mf ungefär så 1 av mina 4...) Det är ju privat gyn, men anslutna till landstinget och Vårdval Sthlm men var liksom inget snack alls. Jag frågade om de gör tidiga UL, och nämnde att jag fick mf i oktober och nu är gravid igen så frågade hon direkt om jag ville boka en tid och om jag ville komma denna veckan. Visst, varför inte liksom?
    extra skönt dessutom att gyn ligger ca 10 minuters gångväg från oss, plötsligt är allt centralt även om vi bor i en liten sido-ort med några tusen invånare
  • Phlippan87
    Madelene87 skrev 2013-11-04 14:11:26 följande:
    Jag fick mitt plus i fredags :) I juli 2012 så tog jag bort cellförändringar vilket medförde en förträngning i livmodershalsen. På torsdag hade jag tid för operation för att åtgärda detta på grund av att jag fått sagt till mig att förträngningarna gjorde att jag inte kunde få barn.
    Vi har försökt länge och från och till har vi vart väldigt aktiva. Men innan förra mensen var jag på gyn för att prata om en operation, han försökte töja lite under lokalbedövning och detta måste ha gjort susen, för som sagt i fredags fick jag mitt plus. BF 12 juli enligt FL.
    Sedan tidigare har jag en flicka född 07 och en flicka född 11.  
    grattis!
Svar på tråden Julibebis 2014