Inlägg från: Phlippan87 |Visa alla inlägg
  • Phlippan87

Julibebis 2014

Vi har en bj city mini till vår 2,5-åring. Sittdelen på första vagnen är sällan något problem enligt mig då man ofta byter till någon mindre typ sulky när de blivit så stora

WARNING! This bitch may bite. Piss her off at your own risk
  • Phlippan87
    Frida Andersson skrev 2014-01-06 18:38:08 följande:
    Fler än jag som inte kunnat ammat av nån anledning? Inte kunnat med nån då det gjorde så fruktansvärt ont. Grät floder å trodde bröstvårtorna skulle falla av. Med tös nr två blev det samma sak så blev flaska direkt, ska bli spönnande å se denna gång Vägrar pina big igen å flaska funkar kanon.

Har kämpat som en idiot med båda döttrarna utan något egentligt resultat. Är tveksam till att ens försöka denna gången, men om jag verkligen får all tänkbar hjälp på bb så kan jag ge det ett sista försök
  • Phlippan87

Jag vill gärna amma men den psykiska påfrestningen i att barnet aldrig blir mätt är hemsk. Med yngsta ställde jag klockan så var 3e timme dygnet runt ammade jag och där emellan om hon ville, och på dagtid pumpade jag däremellan också. Hann aldrig njuta av henne eller vara en bra mamma till äldsta och jag vägrar hamna där igen.

• Phlippan87

Kan ni andra känna kanten på livmodern ännu? Och isf, hur högt upp? Här känns det som att den hoppat upp en dm under natten, igår kunde jag knappt ana den över blygdbenet, idag är den vid naveln

• Phlippan87
    Sweet life skrev 2014-01-07 07:12:06 följande:
    Om jag känner på morgonen innan jag vart och kissat är de vid naveln eftersom den välfyllda urinblåsan skjuter upp den. Annars så är den en bit under naveln. vecka 13+4 idag. 

Jag känner den där även efter att ha varit på toaletten. Har inget minne av att den var så högt så tidigt med döttrarn
  • Phlippan87
    AngelandDevil skrev 2014-01-07 10:26:18 följande:
    Vad tråkigt att höra om era tuffa amningserfarenheter. Vill bara säga att om man gärna vill amma fastän det inte gick bra första gången ska man inte låta ens tidigare erfarenheter göra en missmodig. Bara för att det inte gick första gången betyder det inte att det inte går nästa gång! ? Om man vill amma såklart. Har ni funderat på att gå amningskurs? Finns gratis på de flesta ställen i Sverige och det är guld värt att gå på! Gick själv med första barnet. :) Man kan gå in och hitta info på www.amninghjalpen.se om man är intresserad eller pm:a mig för den delen.

Själv vill jag definitivt amma bebisen när den kommer. Jag ammar fortfarande sonen också och om han vill fortsätta genom hela graviditeten så vill jag tandemamma (amma båda barnen samtidigt). :)

Har haft stora problem med båda barnen. Har haft hyfsat med mjölk men väldigt dålig näring verkar det som då de båda haft viktproblem. Men ska påpeka det så jag förhoppningsvis får ordentlig hjälp
  • Phlippan87

Min lista över graviditetsbesvär bara växer. Med yngsta hade jag lite halsbränna och ett par veckor med foglossning, och med äldsta fick jag lite besvär med ischiasnerven. Hittills kan jag nu bocka av illamående, foglossning, restless leg syndrome, klåda och halsbränna. Verkar ju lovande detta

• Phlippan87
    Lindsey Egot the only one skrev 2014-01-08 07:08:41 följande:
    Testa att äta magnesium och kalcium mot restlegs. Det sa min läkare på MVC samt att de även tar bort kramp som man kan få i vaderna i slutet på graviditeten.

Äter magnesium sedan ett år. Får väl börja med kalcium också då
  • Phlippan87
    klarlack skrev 2014-01-08 09:00:42 följande:
    Jag ska iväg och ta blodprov till kub idag, själva UL ska jag göra den 20:e.

Jag oroar mig så för kub denna gång. Känns som jag har mindre svullen mage denna graviditet så det känns inte som jag egentligen är gravid. Har ju andra symtomer men det känns inte på riktigt, haha svårt att förklara.

Tänker lite på att varför ska jag få tre friska barn utan missfall eller fel när andra inte har samma tur.

Jag blev, sjukt nog, lugnad av att jag fick mf precis innan denna graviditet. Var 4e säger de väl så nu har 1/4 av mina graviditeter "misslyckats". Var inte alls orolig denna gång
  • Phlippan87
    Dimisi skrev 2014-01-09 11:49:47 följande:
    Vi har varit på kub nu. Fostret låg alldeles stilla och bm kunde inte hitta några hjärtslag.

Vi ska in på ett vul senare i eftermiddag, men till 99 % är det kört. Känns hemskt!

Fy så hemskt för er. :(
Svar på tråden Julibebis 2014