Inlägg från: Blivandetrebarnsmor |Visa alla inlägg
  • Blivandetrebarnsmor

Julibebis 2014

Här är en till glad själ som varit på ultraljud idag 8+1. Jag drog lite försiktigt ner byxorna när ul- sköterskan kollade på mig och sa att det inte var vaginalt. Jag som tvättat och rakat och valt trosor med omsorg :). Jag såg och hörde hjärtat och även den lilla röra på sig så fint. Nu känns det på riktigt, det bor visst någon i min svullna mage. Blev även flyttad från 17/7 till 15/7...

• Blivandetrebarnsmor

Försöker dricka kaffe i skrivande stund, tänkte att jag nog skulle tänkas vara sugen på det igen. Men fy för... Tacka vet jag citron och ingefärate. Konstig man är!

• Blivandetrebarnsmor

Nu är det minsann inte mycket med den här gravida kvinnan. Fick feber igår , bara 38,7 men det räcker för att jag mår uselt med tanke på att jag ligger på 36 annars. Inatt vaknade jag med 39,7, jag trodde att jag dog. Låg och sjöng "pärleporten" och ville till mamma trots mina 33 år. Var dålig i magen ett par gånger i förgår och en gång igår. Låg inatt och fantiserade om att jag fått listeria då jag har fuskat med ost ett par gånger.

• Blivandetrebarnsmor

Jag gjorde ul i förra veckan då jag var i 8+1, trodde det skulle vara vaginalt så jag hade sanerat och donat helt i onödan :). Mycket beror nog på hur modern utrustningen är. Vi så exemplariskt med vanligt ul. Lycka till!

• Blivandetrebarnsmor

Jag har redan gått upp ett par kilo. Egentligen hade jag 3 kg övervikt innan jag blev gravid som jag ville ha bort. Nu är det väl vara att tänka på CAD man stoppar i sig och ta tag i det till sommaren. Beach 2014 kan man ju glömma :)

• Blivandetrebarnsmor

Här är en till som börjar må illa först nu i V 14. Mina två tidigare graviditeter så har jag kräkt konstant fram till V 12 ca men denna gången har varit helt symtomfri. Fram tills bu som sagt, klöks dagarna i ända och vill inte se kött! Namn blir problem här är jag rädd för, vi tycker totalt olika. Jag gillar Smilla som flicknamn och Milliam eller Svante som pojknamn.

• Blivandetrebarnsmor

Jag var på kubtestet idag och mina värden var bra... Jisses så nervös jag har varit för detta. Kanske är det för att detta är mitt tredje barn och att man redan har lyckats få två friska innan, rädslan att det inte skulle gå vägen denna gången har funnits där. Bebisen låg och sprattlade och boxades hej vilt, fantastiskt att se pyret. Är i v 14 (13+0) . Har läst på att vissa har fått reda på kön på kub men hon sa att det var ca 2 v för tidigt för att se. Därmed tror jag det blir en tös eftersom en pung är lättare att upptäcka. Nu känns det hela mycket mer verkligt och jag har gått med ett leende på läpparna hela dagen.

• Blivandetrebarnsmor

Jag vill med föda barn. Mina två tidigare förlossningar gick på 4 respektive 5 timmar från första värken tills bebisen var ute. Har haft väldigt enkla förlossningar men dock smärtfyllda tidigare graviditeter med krökningar och extrem foglossning. Denna gången är allt helt annorlunda, mår hittills superbra och är i V 14. Denna gången är det en annan pappa och min barnmorska påstår att även det kan ha invändningar på mitt mående, märkligt! Foglissningen klarar jag mig dessvärre nog inte undan denna gången heller.

Svar på tråden Julibebis 2014