• Nimah

Julibebis 2014

Jag har också pratat med bm idag och fått tid för inskrivning 5 december. Kommer göra ett privat ul innan dess. Längtar så tills allt är lite säkrare. Har grymt svårt att koncentrera mig och vara effektiv på jobbet. Tur det är lunchdax nu för jag håller på att svälta ihjäl också. Grattis till de nya i tråden!

• Nimah

Vad bra Phlippan! Jag har också bokat tid idag. Ska till gyn den 26 november. Då är jag i v 7+4 så då borde man se. Var inte heller svårt att boka. Kostar 350, vilket är mycket billigare än på de rena ultraljudsklinikerna. Känns som en evighet dit dock. Men idag har jag mått lite illa och har väldigt ömma bröst. Det känns bra :)

• Nimah
    Hilmas Mamma skrev 2013-11-04 21:10:16 följande:

Ringde bm idag o fick tid till inskrivning den 17/12 o RUL 30/12!!! Åååh vad jag längtar nu!!! Sa däremot nej till kub/nupp testet som vi här i Norrköping blir erbjudna... Fick super förhöjd risk förra gången vilket resulterade i MASSA ångest, tårar, fvp o en låååång veckas väntan på svar, som sen visade att allt var okej med bebis... Men vi utsätter oss INTE för det igen!!! GRATTIS TILL ER ALLA SOM PLUSSAT!!! Kommande sommaren kommer underbar!!! ????????????

Vad läskigt med dåliga odds förra gången. Förstår ni vill slippa det. Vi kommer göra moderkaksprov pga ärftliga kromosomfel. Vet hur det känns att vänta på resultatet eftersom vi gjorde det med sonen med. Otäckt ingrepp tycker jag. Ser inte fram emot det!

Är det verkligen rul ni fick tid för vid årsskiftet? Det brukar ju göras runt v 20.
  • Nimah
    Bebisfabriken skrev 2013-11-05 01:01:27 följande:

Började att må illa igår och tänkte "äntligen lite symptom" efter ett tag fick jag ont i kroppen och börja frysa... Hej influensan! Fy, är helt utslagen nu och är givetvis lite orolig för hur allt påverkas.

Uch, stackars dig! Tror inte du behöver vara orolig för bebisen, den ligger skuddat och bra där inne. Krya på dig!
  • Nimah

Grattis och välkomna alla nyplussade!

Jo anna, sådär ser jag med ut. Inte så kul. Det är tarmarna som svullnar tror jag. Brukar lägga sig efter några veckor.

• Nimah

Låter som att vi är flera som dras med oro. Jag är rädd att gå på toa ibland, vill verkligen inte se blod. Tog ett nytt test idag och nu är teststrecket iaf starkare än kontrollstrecket, så det känns bra. Idag kräktes jag dessutom nu på kvällen, så det har varit en bra dag :)

• Nimah
    Bebisfabriken skrev 2013-11-06 22:28:54 följande:

Jag hade en minimal blödning igår kväll och en lite större på morgonen. Blev super nojjig och ledsen.
    Vi åkte till gynakuten och förväntade oss att bli hemskickade utan undersökning. Men vi fick ett fantastiskt mottagande.
    Dom kunde se en liten blödning från livmodertappen, men fosterhinnan var rund och fin. Vid missfall börjar den säcka ihop. På vul kunde dom inte se något eftersom det var för tidigt. Så vi fick en bokad tid om två veckor.

Vad bra att ni åkte in, och vad skönt att allt såg bra ut!
  • Nimah
    Phlippan87 skrev 2013-11-07 05:50:29 följande:

2,5 h till första rul nu...

Lagom kul att vara sänkt av trötthet vid lunch varje dag men vakna vid 5 och inte kunna somna om varje natt

WARNING! This bitch may bite. Piss her off at your own risk
    Håller tummarna för att det går att se något idag och att det ser fint ut!
  • Nimah
    effe skrev 2013-11-07 09:24:27 följande:

Grattis alla nya :) och välkomna...

En sak jag har funderat över... när tänker ni berätta till era chefer om er graviditet? Jag vill nog vänta så länge som det går.. men min mage har svullnat upp rejält och det ser ut som jag är i 4-5 månaden redan..
    ser inte alls ut så vanligtvis !!
    Kommer det lägga sig? har hört folk säga att tarmarna svullnar och "flyttar sig lite"...

Sen en annan bit jag funderar över... typ mediumstekt nötkött? är det OK att äta det? typ på en finare resturang eller så.. många säger att man ska äta genomstekt kött,, men då borde det väl endast vara gris och lamm och så dem menar?? För vissa säger att nötkött är ok att äta blodigt eller medium stekt? nån som vet? Glad 

På Livsmedelsverkets hemsida står att bakterierna dör vid 70 grader. Nötkött är fortfarande rosa då, så lätt rosa tänker jag är ok, men inte blodigt.
  • Nimah
    SannaM skrev 2013-11-07 17:43:34 följande:

Hej! Och lite särskilt hej till Nimah och lillagreizn som jag känner från september 11-trådarna smile1.gif

Har tvekat på att våga hoppa in här eftersom allt känns så overkligt än. Vi plussade 23 okt efter insemination 11 okt och det var på första försöket det tog - säkert därför det känns för bra för att vara sant. Det är min fru som är gravid nu, jag födde vår första som nu är två år, och om allt går vägen kommer det en bebis runt den 1 juli.

Välkommen :) kul att följas åt igen!
Svar på tråden Julibebis 2014