• Nimah

Julibebis 2014

LovisaC skrev 2013-11-24 14:26:26 följande:
    Haha, tack för din omtanke!
    Jag vet inte om allt är som det ska, men det känns så i alla fall. Jag hade några små blödningar för 1-2 veckor sedan och de skrämde skiten ur mig så jag bestämde mig för att återvända när jag kände mig mer säker. De dumma hormonerna fick mig att gråta fler än en gång över detta!
    När jag tänkte efter insåg jag att jag i nästan ett år fått större blödningar än dessa ljusrosa vid varje samlag och att jag faktiskt hade en tid för att behandla mina känsliga slemhinnor. Oooooch att blödningarna bara inträffade när jag försökte klämma på toa :D

Jag har bokat ett VUL den 16/12 och MY GOD vad tiden går LÅÅÅÅNGSAMT! 

Jag kikar tillbaka efter det om vår cookie fortfarande lever! 
    Ah, jag förstår. Ja blod kan verkligen skrämma skiten ur en, även om det Bibi ditt fall verkar finnas väldigt bra logiska förklaringar! Håller alla tummar jag har för att det ser bra ut på ditt ul. Jag har ett bokat till nu på tisdag. Riktigt nervös men längtar mig fördärvad!
  • Nimah
    Shio skrev 2013-11-25 09:48:02 följande:

Hej! Än så länge har jag inte haft särskillt mkt symptom, öm i brösten (blivit lite större) och lite molvärk i magen från och till... och trött! Har även drömt mycket, sovit lite oroligt... har ni köpt vitaminer för gravida? Kom på att jag inte har det, kanske får ordna det idag så att man får tillräckligt med folsyra! smile5.gif brukar oxå bli förstoppad :-S Är det ngn som har ngt tips om vad man ta för det, förutom lactulos? Tycker att man blir gasig av den... smile5.gif

Jag kan varmt rekommendera loppfrön för magen! Funkar jättebra. Bara att äta någon matsked om dagen, på gröt, i sallad eller liknande så funkar magen kanon. Jag blev vansinnigt förstoppad när jag ammade sonen. Fröna var det enda som hjälpte.

sv.m.wikipedia.org/wiki/Loppfrö
  • Nimah
    Lyrasmamma skrev 2013-11-25 13:34:28 följande:

Sitter på bussen på väg till vul nu, det är sååå spännande! Tror jag är i v 9, men då jag blev gravid trots p-piller är jag osäker - därav bad jag om att få göra ett tidigt vul.

Lycka till!
  • Nimah
    Surrih skrev 2013-11-25 13:56:35 följande:

Får man göra tidigt vul överallt?! Förutom här i Etuna verkar de som. Är ju evigheter kvar till vanligt UL :( stod med mina ömma korv fingrar och drömde mig bort bland nappar å blöjor igår på Ica haha

Vi gör vårt ul på en privat gynnottagning och betalar för det.
  • Nimah
    Lyrasmamma skrev 2013-11-25 17:00:24 följande:

En livs levande bebis hittades på ul :) Behövde inte göra vul utan den syntes tydligt på vanligt ul. Hon fick det till v 7+5 :)

Grattis!
  • Nimah

Jag har inte druckit kaffe på flera veckor. Tycker smaken ändrats och det smakar bara bränt. Klarar inte te heller för det mår jag illa av. Känns lite tråkigt att bara dricka vatten.

Idag är vårt ul! Tiden går så sjukt långsamt. Vill att det ska vara 14.50 nu, samtidigt som jag inte vill för tänk om nåt är fel. Åh, jobbigt och spännande på samma gång.

• Nimah
    Surrih skrev 2013-11-26 08:20:08 följande:

Har någon här upplevt mer illamående ju längre ni gått? Är i v 12 nu och mår illa i princip hela tiden :( förut var det bara när jag var hungrig..

Det kan nog vara väldigt individuellt. Är du helt säker på att du är i v 12 då? Vill minnas att du fick 1-2 på cb digital men ändå räknade som flera veckor längre fram? Hoppas du mår bättre snart iaf!!
  • Nimah

Jag är på väg till mitt ul nu. Är skitnervös och på väg att börja gråta hela tiden. Finns inget som tyder på att nåt skulle vara fel egentligen men känns ändå jättejobbigt. Men skönt och superspännande också. Ahhh så många känslor på en gång!

• Nimah
    LovisaC skrev 2013-11-26 14:45:38 följande:

Andas. Jag hade massa tecken på mf men tänka sig, inget mf. Det kommer gå bra! :)
    Tack, det gick bra. Det fanns en liten ärta med ett hjärta. Hon gjorde vul och hade ganska dålig apparat så det var svårt att se. Det första hon sa var jaha, ja den är ju ganska liten. Då tappade jag hoppet helt och tänkte att den var för liten. Men sen såg hon att det tickade ändå. Hon fick den till 8 mm så 6+6 plus minus 7 dagar sa hon. Jag fortsätter räkna idag som 7+4 med tanke på hur svårt hon hade att mäta. Ska försöka slappna av lite nu och börja glädjas!
  • Nimah
    SannaM skrev 2013-11-26 19:00:49 följande:

Skönt det såg bra ut! Storleken kan ju variera rätt mycket i början och ni vet kanske inte på dagen när den blev till! Sen dröjer det inte länge till KUB, eller hur?

Vi ska till MVC första gången nästa vecka och ska fråga om vi kan boka in ett UL veckan före jul, då är vi i vecka 12-13. Vill nog inte göra KUB uta bara se så det finns armar, ben osv innan vi berättar för hela släkten...
    Vi har också inskrivning nästa vecka. Vet inte om vi ska göra kub, vi kan göra mkp på en gång om vi vill pga risk för ärftliga kromosomfel. Men då görs testet veckan före jul och vi flyger till USA den 21. Känns sådär att sticka i magen någon dag innan man ska flyga så långt! Men skulle också vilja se armar och ben före jul såklart. Får prata med bm om alternativen. Hur mår L?
Svar på tråden Julibebis 2014