• Cecam

Julibebis 2014

Fiamedbarn skrev 2013-11-18 15:28:13 följande:
    Omega 3, Q10, D-vitamin, folsyra, ACO Gravid, trombyl, progesteron och levaxin. Värsta cocktailen på morgonen
    Käkar också progesteron & trombyl och såklart ACO Gravid & folsyra. :)

Har haft väldigt svårt att bli gravid och tänkte prova om det var mitt starka immunförsvar som ställde till det, och då plötsligt funkade det. :) Äter du av samma anledning?    
  • Cecam
    Fiamedbarn skrev 2013-11-18 17:59:29 följande:
    Det har väl inget med immunförsvaret att göra!? Då gäller prednisol och det ville inte min läkare skriva ut....
    Haha ja visst gör det Dags att äta!

Haha, oj menade förstås Prednisolon mot immunförsvaret. *Virrig* Glad 
    Men jag tar även Progesteron vaggisar. Tänkte ta det till v. 12.
  • Cecam
    Smalltowngal skrev 2013-11-19 08:19:25 följande:

Jag är också nojig :/ kände inget i magen på hela dagen igår, men brösten är fortfarande ömma.. Tog ett gravtest igår kväll och det var dubbelt så starkt som för en vecka sen när vi testade. Mörkblått streck. Men ändå är man nojig :(

Har också varit sjukt nojig över bristen på symptom, men gravtesten stiger ju så något måste ju växa där inne. :) Är i v. 7 nu och det verkar som om symptomen kommer krypandes mer och mer nu. Lite ömmare bröstvårtor och betydligt tröttare än vad jag var förra veckan.
  • Cecam
    prussiluskans skrev 2013-11-19 09:58:09 följande:
    Blodblandad flytning :/ kontakt med bm men hon sa bara att vi skulle avvakta :( orolig

Förstår precis din känsla, man blir alldeles tom inombords och livrädd. Fick en liten ljusrosa flytning i lördags, men sen ingenting mer. Googlade runt efter svar och som tur är verkar det vara väldigt vanligt med små blödningar eller färgade flytningar under graviditeten så det behöver absolut inte betyda det värsta alltid, även om det är det som direkt dyker upp i ens huvud.
  • Cecam
    dåligfantasi skrev 2013-11-19 11:49:56 följande:
    Nimah:
    Ne han sa ju att allt såg bra ut och att missfallsrisken minskar när man ser hjärta så nu kan jag slappna av lite. :)

Grattis!!  {#emotions_dlg.flower} Vi ska på ul om två veckor, känns lite läskigt.
  • Cecam
    lillagreizn skrev 2013-11-25 09:36:57 följande:
    Vet inte vad jag ska skriva, känner mig tom på ord. Vaknade på morgonen och skulle gå på toa, när det börjar droppa blod efter benet. Väntar bara på det där mf som aldrig verkar vilja komma, det driver mig till vansinne. ringde till gyn som vill avvakta till slutet av veckan och jag förstår dom, skulle jag åka in nu kan lika gärna hjärtat slå för att vara borta imorgon! känner mig bara tom i hela kroppen, detta blir sista försöket på ett syskon klarar inteav det här.
    Håller verkligen tummarna att allt kommer att gå bra. Många styrkekramar till dig. {#emotions_dlg.flower}
  • Cecam
    LovisaC skrev 2013-11-26 12:00:48 följande:
    Nu är jag redo igen!
    Jag har haft blödningar både runt BIM, en vecka efter och nu igår. Igår var den ganska stor och smärtsam.... orolig som bara en gråtgravid kan bli ringde jag gyn 13 gånger utan resultat men i morde fick jag tag på dem.
    Allt såg bra ut, inget tecken på missfall och embryot ligger i livmodern. 3mm som det bör vara i v.6+3 och det blinkade fint!
    Blödningana gick tyvärr (eller skönt kanske?) inte att förklara så nu ska jag slappna av!
    18 juli here I come!!
    Vad glad jag blir för din skull! Solig Grattis! Hoppas att du slipper fler blödningar nu och bara kan få njuta av resten av graviditeten.
  • Cecam

Var på hälsosamtal nu på förmiddagen. Går precis in i v. 9 i dag. 
    Gick igenom kost och vad man bör undvika som gravid. Visste egentligen allt redan, men jag kände att det skadar ju inte att bli ännu mera upplyst. ;)  
    Ska tillbaka om ca 2 veckor igen för blodprover. Ska väl även då ha bestämt oss om vi ska göra KUB-test eller inte..

• Cecam
    Nimah skrev 2013-11-26 14:24:46 följande:
    Jag är på väg till mitt ul nu. Är skitnervös och på väg att börja gråta hela tiden. Finns inget som tyder på att nåt skulle vara fel egentligen men känns ändå jättejobbigt. Men skönt och superspännande också. Ahhh så många känslor på en gång!

Nimah, lycka till, det kommer gå jättebra, :) men jag förstår känslan, ska på vårat ul på måndag och det känns galet nervöst.

Loppanojag, önskar dig verkligen all lycka till. Hoppas så på att du får glada nyheter. {#emotions_dlg.flower}  
  • Cecam
    Nimah skrev 2013-11-26 15:35:16 följande:
    Tack, det gick bra. Det fanns en liten ärta med ett hjärta. Hon gjorde vul och hade ganska dålig apparat så det var svårt att se. Det första hon sa var jaha, ja den är ju ganska liten. Då tappade jag hoppet helt och tänkte att den var för liten. Men sen såg hon att det tickade ändå. Hon fick den till 8 mm så 6+6 plus minus 7 dagar sa hon. Jag fortsätter räkna idag som 7+4 med tanke på hur svårt hon hade att mäta. Ska försöka slappna av lite nu och börja glädjas!
    Härligt, grattis! Glad
Svar på tråden Julibebis 2014