• Cecam

Julibebis 2014

mamiama skrev 2013-11-28 09:32:36 följande:
    TVÅ otroligt fina hjärtan tickar på därinne å lyckan är total!!!
    Va kul, grattis!! Solig
  • Cecam
    huldaskarin skrev 2013-11-29 12:47:39 följande:
    Var på VUL idag. Vi fick se en liten jordnöt med ett pickande hjärta!! Vecka 7+3 blev åldern på jordnöten. Så otroligt skönt att få visshet 
    Men va roligt! Grattis!! Glad
  • Cecam

Kom precis tillbaka från vårt första VUL, är i v.9. Vi var otroligt nervösa eftersom jag knappt haft några symptom och de symptom jag har haft har kommit och gått, men vi fick se vår lilla bebbe och ett starkt pickande hjärta! Solig
    Lyckan är total, och bara det att få det bekräftat känns helt underbart skönt!

• Cecam
    LovisaC skrev 2013-12-02 10:43:09 följande:

Vad kul, grattis! Fick du med dig någon bild? I vecka 9 ser ju embryot ut som en minimänniska ;)
    Tack LovisaC! :) Ja, vi fick med oss en bild på vår lilla minimänniska. Den är ju som sagt väldigt liten i v. 9 men man ser dom små konturerna av kroppen. Häftig känsla! :)
  • Cecam
    MiaEnzi skrev 2013-12-02 10:54:06 följande:
    någon som blött något?
    Jag fick en ljusrosa flytning i v. 7, men det var ingen fara. Är nu i v. 9 och bebben mår bra. :)
  • Cecam
    Pluttan skrev 2013-12-02 11:14:47 följande:

Åh vad underbart!! Stort grattis. Hoppas mitt vul går lika bra när det är min tur
    Tack snälla! :)
    Det kommer det! Glad När har du vul? Vi fick göra vårt lite tidigare då vi gjort ivf.
  • Cecam
    normajeanbaker skrev 2013-12-04 01:19:08 följande:
    Jag hoppas att jag kan få hoppa in i tråden också.. Jag plussade den 5 november (tror jag att det var) och jag är nu i 8+5.

Det är mitt och min pojkväns första barn, och jag pendlar mellan att vara livrädd och överlycklig, haha :)
    Grattis och välkommen! :) Det här är min första graviditet också, så allt känns väldigt nytt och spännande. Är i v. 9 och känner igen din känsla mellan att vara livrädd och överlycklig. :) Man vill ju så gärna att allt ska gå bra.
  • Cecam

Jag som gnällt lite över avsaknad av graviditetssymptom. Tre kvällar på raken har jag nu haft huvudvärk och i gårkväll var det inte lite småhuvudvärk längre utan det dunkade på rejält så det var bara att gå och lägga sig. Läste att vissa gravida kan ha huvudvärk i flera veckor. Någon som känner igen sig?

• Cecam
    L1n skrev 2013-12-04 08:54:49 följande:

Det här är min tredje graviditet och jag har haft ständig huvudvärk dom andra gångerna till runt v.20 . Även denna gång har jag dunkande huvudvärk hela tiden. Tar alltid alvedon så fort jag går upp istället för att vänta tills jag har riktigt ont. Huvudvärken hinner aldrig bli lika intensiv då. Det var bm som tyckte att jag skulle göra så , testa det om huvudvärken fortsätter :)
    Aj, låter inge vidare, men skönt att alvedonen hjälper lite i alla fall. :( Stort tack för tipset, det ska jag verkligen testa. :) Min huvudvärk verkar endast komma eftermiddag och kväll (än så länge) så jag får ta som vana att ta en tablett strax innan där. Vilken vecka är du nu i?
  • Cecam
    Enenina skrev 2013-12-04 09:04:46 följande:
    Känner också igen det. Att vara livrädd och överlycklig. Känns som att vi inte vågar vara riktigt överlycklig heller. 
    Första graviditeten för mej också. Kanske lugnar mej efter inskrivningen. 
    Grattis Enenina! :) Ja, eller hur, man vågar inte riktigt vara överlycklig ännu, även fast man så gärna vill. Hur mår du och vilken vecka är du i?
Svar på tråden Julibebis 2014