Inlägg från: gubbenhilfe |Visa alla inlägg
  • gubbenhilfe

Julibebis 2014

EmSaH skrev 2014-02-11 14:04:25 följande:

Nu har vagnen kommit smile1.gif nu ska jag bara låta bli att packa upp den tills iaf efter ultraljudet smile5.gif

Det hade jag aldrig klarat! Håller på att bryta ihop i väntan på vår vagn. Men den tar 1-3 veckor till innan den dyker upp.
  • gubbenhilfe
    Belfen skrev 2014-02-11 11:32:19 följande:

RUL igår. 
    Allt såg helt perfekt ut och jag är i v.19+0 idag :)

Någon som kan gissa om det är en tjej eller kille vi väntar? ;)

Vilken fantastisk bild! Hoppas att vår bäbis är lika samarbetsvillig när det är vår tur.
  • gubbenhilfe
    Linda 147 skrev 2014-02-11 21:55:27 följande:
    Någon som funderat på gravidförsäkring?

Jag har Trygg Hansa till sonen och tänker nog ta det till den här bäbisen med. Men den börjar inte gälla förrän i v. 20 och jag är bara i v. 17 än. Jag har inte bestämt mig för om jag ska nöja mig med gratisföräskringen eller om jag ska teckna tilläggsförsäkringen med.
  • gubbenhilfe
    Smum10 skrev 2014-02-15 14:58:55 följande:

Kul med så många olika namntankar, både gamla och nya namn =)

På tal om vagnar så ska vi införskaffa denna fina, men vi ska beställa från holland så vi väntar tills i april.

Jag älskar Buffeln! Vi har beställt en med svart bas och off white topp. Den dyker förhoppningsvis upp om någon vecka. Jag gillar den både med silvrigt och svart chassi men orkar inte vänta till april så det får bli ett silvrigt. Har dessutom hört att det är så många förhandsbokningar på de svarta chassina i Hollande att de inte kan garantera leverans i april.

Jag har även köpt chassiskydd så den kommer att vara svart så jag känner mig rätt nöjd.

Om jag har en liten tös i magen har jag för avsikt att köpa den nya rosa suffletten. Jag gillar normalt sett inte rosa men när jag såg det så blev jag nästan lite besatt. Tänkte att jag skulle virka ett fint bumperskydd och en matchande filt oxå.

Jag kommer garanterat tokpimpa min vagn.
  • gubbenhilfe
    Smum10 skrev 2014-02-15 21:04:51 följande:
    Gillar också off white men känner att jag bara kommer att smutsa ner den =) Älskar den nya rosa med super fin men jag är inte en person som kan gå med en rosa vagn känner jag, hade sonen fått bestämma hade det blivit en rosa vagn helt och hållet dock :P

Vi ger dom 2-3 månader på sig att leverera så det ska förhoppningsvis gå bra =)
    Ska jag vara helt ärlig så tror jag inte heller det är någon risk att vagnen inte kommer i tid om man beställer i april jag är bara helt galet otålig och vill helst ha den igår.

Från den dagen jag lärde mig säga nej så har jag sagt nej till rosa, till min mammas stora förtret, så jag vet inte riktigt vad som tagit åt mig. Men jag bara älskar den nya rosa. Min man vägrar gå omkring med vagnen om jag köper den rosa men det tänker jag strunta i.
  • gubbenhilfe
    Smum10 skrev 2014-02-15 21:23:07 följande:
    Men du kan ju ändå inte använda den innan bebis kommer, eller? =)

Jag tänkte att man kan sy något bumperskydd och virka en filt eller något i den rosa färgen istället tycker den rosafärgen passar så snyggt med khaki, riktigt snyggt =)

Vi tittade på khakisuffletten till våran bee+ men då var den slut så vi tog orange istället. så det var väldigt kul att den kom till buffeln nu när vi ska ha den 
    Kanske inte men jag kan köra omkring med den hemma och titta på den och klappa lite på den.
  • gubbenhilfe
    Smum10 skrev 2014-02-15 21:37:03 följande:
    Jo det är iofs sant =D

Minns när vi väntade sonen då hämtade vi vagnen tre veckor innan bf han kom bf+6 och jag gick och bädda, vek kläder och körde runt med vagnen varje dag. Nutidens boande

hua detta väntande hoppa på att den kommer lite tidigare denna gång, på bf+ 3 var jag säker på att det inte skulle komma någon bebis =D
    Ja vänta är inte min starka sida. När jag väntade sonen så fick min vän barn fyra månader före mig och när han föddes tyckte jag att det var så orättvist att jag skruvade upp vår spjälsäng och gjorde i ordningen den. Vagnen hade jag hämtat några veckor innan.

Vår son föddes på BF så jag hoppas att den här bäbisen också har vett att komma då eller till och med några dagar innan.
  • gubbenhilfe
    Smum10 skrev 2014-02-15 22:13:06 följande:
    Nej vänta är verkligen inget kul, sist var jag ändå bara hemma en månad innan och bara väntade, nu har jag redan vart hemma en månad och har "bara" ca 5 månader kvar att vänta. hade ju vart lite lättare om man jobbade samtidigt *suck*

Har funderat på om jag ska tvinga ner mannen till källaren och ta upp alla bebis kläder/saker så jag kan sortera och börja boa Skäms 
    Det tycker jag att du ska göra. Vi har inget kvar efter sonen så jag får börja om från början. Kan dock inte påstå att jag är speciellt ledsen för det.

Vi hoppas på att få veta vad det är fort sort på RUL och sen jäklar ska det sättas igång och boas ordentligt. Än så länge har jag mest inspirationssurfat en hel del men inte köpt så mycket. Min man fasar lite för när jag väl ska sätta igång.
  • gubbenhilfe
    Smum10 skrev 2014-02-15 22:29:59 följande:
    Haha låter som mig =) det är så kul att shoppa! Men här hemma är det faktiskt jag som får stoppa mannen för när han väl är på stan, jisses! han retades någon gång över att "det blir ju dyrt att ha dig mammaledig om du ska shoppa så här" efter att han hade vart pappaledig i en vecka så säger han "att du inte har handlat mer förvånar mig, jag vill köpa allt" Skrattande

Vi har massa kläder kvar men tror att det finns en hel del som vi kan tänka oss att göra oss av med. Missfärgat osv. ingen större förlust mao =)
    Jag gillar din man! Han har en sund inställning tycker jag.
  • gubbenhilfe
    mmod skrev 2014-02-16 01:44:08 följande:

Usch vilken ångest jag fick nu.....

Fast jag vet att jag kommer gå upp i vikt och att det är fullt normalt så går det inte in att vikten kommer öka...jag får ångest när jag väger mig och känner att jag dessutom inte kan göra nånting åt saken. Vill inte bli ett skräck exempel och gå upp 20-30 kg för då är jag på över HUNDRA kilo...jag vill inte väga hundra kilo, vill inte bli jätte stor....dessutom är jag rädd för dessa bristningar...inga problem med någon enstaka men googlar man får man fram en massa zebra randiga magar och jag vill inte få så mycket. Vill fortfarande vara attraktiv för min sambo, är ju bara 23år...jag är livrädd att han kommer tycka jag är ful och inte vilja se mig utan kläder, jag vill inte behöva känna ångest över att ta av mig framför min kille...tänk om han då väljer någon annan bakom min rygg eller lämnar mig när jag är ful...

Usch mycket tankar denna lördag natt...självklart är allt värt det för det finns ingenting annat vi längtar efter just nu som att det ska bli juli och bebis kommer men kan samtidigt inte låta bli...

Bristningar är hormonellt. När jag väntade mitt första barn vägde jag 49 kg på inskrivningen och 73 den dagen min som föddes. Med andra ord var jag STOR i förhållande till min ursprungsvikt. Jag fick väldigt lite bristningar och de dök inte upp förrän efter förlossningen. Jag fick på brösten, insidan av låren och precis där könshåret tar slut. Men inget alls på magen. Så med andra ord måste man inte nödvändigtvis få bristningar för att man går upp mycket i vikt.

När det gäller vikten så är det ju lätt att säga att du inte ska tänka på det men inte alls lika lätt att lyda det rådet. Jag är själv betydligt mer orolig den här gången. Jag försöker att tänka på vad jag äter men det är fasen inte lätt. Mitt bästa tips till dig är, håll dig borta från vågen. Be din sambo gömma den någonstans. Det gör dig inget gott att veta hur mycket du har gått upp när du känner som du gör.

Hoppas att det släpper för dig snart och att du får möjligheten att bara njuta av att vara gravid.
Svar på tråden Julibebis 2014