gubbenhilfe skrev 2014-04-26 10:11:01 följande:
Jag befinner mig i total chock. För två veckor sedan lades min mamma in på sjukhus, hon hade det jobbigt när hon andades och det visade sig att hon hade vatten i lungorna. Igår stängde vi av respiratorn och jag står här utan min älskade mamma. Vad fan var det som hände?! Min mamma hann bli 54 år gammal. Det är ju meningen att jag ska få ha kvar henne i minst 30 år till!
Jag vet ju vad det var som tog min mamma ifrån mig, det visade sig att hon hade lungcancer, en sort som man inte kan behandla och hennes kropp hade i vilket fall som helst inte klarat av en behandling. Jag vet ju att det kan gå fort när man få diagnosen cancer men jag hade inte räknat med att det skulle gå så här himla fort. Jag har vetat att de hittat något på hennes lunga i 13 dagar och för en vecka sedan fick vi ett preliminärt svar på proverna som sa att det var frågan om cancer men de visste fortfarande inte om den var behandlingsbar. Det slutgiltiga beskedet fick vi igår vid klockan 14.30 och 16.00 stängde vi av mammas respirator och 17.30 var hon borta.
Det här är andra gången på mindre än två år som jag har varit tvungen att fatta beslutet att avbryta någons liv. Jag är inte skapt för sånt! Det är väll i och för sig ingen men nu känner jag att det få vara nog.
Vet egentligen inte varför jag skriver det här här, behöver nog bara få det ur mig.
Kram till er alla och ta hand om alla nära och kära ni har runt omkring er för man vet inte när de rycks ifrån en.
Vad fruktansvärt! Det verkar ha gått snabbt också och då hinner man inte riktigt ta in vad som händer tänker jag. Och att behöva ta ett sånt svårt beslut...hoppas du blir väl omhändertagen och kan landa i det som hänt. Min mamma dog vid 51 års ålder av en hjärntumör, men symptomen visade sig redan ett år innan och hon förlorade sina funktioner gradvis så vi hann ju förbereda oss och ta avsked på olika sätt. Det var jobbigt men inte så chockartat som det du tvingas vara med om. Och så precis i slutet av graviditeten också. Jättetråkigt att höra
Du får gärna skriva mer om hur det är om du känner att du vill. Stor kram!