Inlägg från: Fiamedbarn |Visa alla inlägg
  • Fiamedbarn

Julibebis 2014

Idag på BIM-1 fick jag två streck på stickan trots ett negativt digitalt test för två dagar sen. Jag är gravid! Men med två missfall i bagaget är jag försiktigt positiv Var precis i startgroparna för att göra embryodonation utomlands men väntar med det, eller spar pengarna helt

Luck is what happens when preparation meets opportunity
  • Fiamedbarn

BF 25 juli, är i vecka 4.

Väger för mycket så nu ska jag börja äta supersunt och gå mina promenader varje dag!! Jag är SÅ motiverad! Och jag ska ta min progesterallkräm som förhoppningsvis hjälper att behålla barnet. 

• Fiamedbarn

Igår var den en kollega som gratulerade mig till graviditeten, jag visste inte att jag var gravid utan blev ledsen eftersom jag är tjock. Men min mage igår var att jämföra med en höggravids! Och så var det sist jag var gravid, att magen svällde upp som en ballong från dag ett!! Så det är ju ett,om än något ovälkommet, tecken.

• Fiamedbarn
    Surrih skrev 2013-11-13 09:48:10 följande:
    8+5 :). Grattis Fia! :) huldaskarin ska nog också ta ett till test på fredag. Skulle spara mitt cb test men texten har försvunnit på det. :o trodde man kunde spara dom haha. Tråkigt med ma för dej hoppas det går bra nu! Håller med om att det alltid är köttet att peppa andra än sj själv :p
    Tack! Det känns väldigt omtumlande och overkligt!
  • Fiamedbarn
    my2girls skrev 2013-11-13 10:00:45 följande:
    Hallå här inne!

Jag blev inbjuden att "joina" er av en här i tråden  .

Jag har precis plussat (är innan BIM), har två barn sedan tidigare med samma man men har senaste 7 månaderna fått 3 MF, jag är livrädd över att det ska hända denna gång med och tar det tyvärr nästan för givet. Jag vågade egentligen inte gå med i någon grupp men ödet kan man inte styra över så vi får se.

Tror min BF är c,a 24 Juli 2014 

Grattis till alla er som plussat! 
    Grattis! Jag har också två missfall med mig (i tredje månaden i maj och dec) så chanserna kanske inte är så stora att jag får behålla barnet. Men det kan ju också gå hur bra som helst!
  • Fiamedbarn
    missellie77 skrev 2013-11-13 17:04:35 följande:
    Plussade idag :) BF 9 juli!
    Jag plussade också idag men har BF 25:e juli. Vad skumt! Testar du långt efter BIM? Jag fick plus BIM-1

Jäklar vad brösten börjat spänna! 
  • Fiamedbarn

Digitalt test idag på BIM och Gravid 1-2. Nu är det säkert

• Fiamedbarn

Idag vecka 5! Det kallas för embryo och en liten klump som ska bli hjärtat har redan bildats...Men fortfarande ser det bara ut som - en klump - och det är bara 1 mm långt. Jag har redan svullnat upp så att jag ser höggravid ut och två kollegor har gratulerat mig - men jag har nekat! Jobbigt att inte kunna ha det för sig själv...

• Fiamedbarn
    dåligfantasi skrev 2013-11-17 09:48:52 följande:
    Är det någon som har haft svår huvudvärk? Igår började min och symtomen jag fick var dunkande huvudvärk, yr, illamående, min syn blev rubbad (suddig och blinkade) samt helt ostadig på benen. Tänkte att det kunde vaa pga grav. Men inte så extremt på samma gång så Ringde 1177. Hon tyckte jag skulle åka till akuten Eller ringa 112! för det lät allvarligt. Men avvaktade eftersom jag hatar sjukan och la sig lite. Men nu på morgonen hade jag huvudvärk när jag vaknade.. Och vill inte släppa. Nojjar såå eftersom just mamma dog i stroke för 5 veckor sedan :/

Någon som känner igen sig och får det i graviditeten? V 7 (6+4)
    Jag hade ordentlig huvudvärk igår men inte som din. Det låter som du fått en migränattack. Jag vet inte symptomen på havandeskapsförgiftning, kan det vara det annars?
  • Fiamedbarn

Vi hade släkt på besök idag, men eftersom det är på min mans sida så fick han bestämma om vi eventuellt skulle säga nåt. Det ville han inte. Jag vill bara skrika ut det till världen! Men en av de jag känner bäst ligger antagligen på förlossningen nu. Och ja det är inte så lätt med kollegor och bekanta...

Några har fått veta men inte så många...det är så dubbelt. För om det blir missfall är det jobbigt om jag INTE har berättat det eftersom en så stor sak har hänt utan att folk runt omkring vet varför man mår dåligt,  men också om jag har det eftersom det är så privat. 

Svar på tråden Julibebis 2014