Julibebis 2014

Hur är era män/partners nu när ni är gravida? Och är det första eller andra barnet?
Min man bryr sig inte heller nämnvärt om magen. Han har känt på den två gånger när jag har tagit hand hand och lagt den där. Jag vet att han har svårt att relatera till allt som händer och han får inga direkta känslor för bäbisen förrän den kommer ut. Han tycker till och med att det är lite läskigt att känna på magen när bäbisen rör på sig. Jag har kanske lite svårt att förstå det men måste acceptera att det är så. Han accepterar ju att jag lite blir som en annan person när jag är gravid.
Han är dock en helt fantastisk pappa till vårt första barn och jag vet att han kommer vara det till den här bäbisen med. Och det är ju det absolut viktigaste tycker jag.
Vill så gärna boka in en resa till värmen i höst men är lite osäker på hur jobbigt det är att resa med en liten baby. Är det någon av er som har testat?
Vi tänker hålla oss hemma i Växjö. Visst blir det en massa bad med det är nog allt. Vill helst inte att mannen ska åka utanför stadsgränsen i fall förlossningen sätter igång. När sonen föddes tog det bara sex och en halv timmer och det är ju inte helt ovanligt att det går fortare andra gången.
Det blir nog till att boken en resa trotts allt någon gång i slutet av november eller början av december. Det finns ju avbokningsskydd tänker jag.
I går kände min man bäbisen sparka för första gången.