Inlägg från: Fiamedbarn |Visa alla inlägg
  • Fiamedbarn

Julibebis 2014

yoshimi skrev 2014-02-15 15:30:46 följande:
    Jag tror vi kommer att berätta på FB efter RUL, är ju roligt att få alla gratulationer.
    Blir nog att vi lägger ut RUL-bilden.
    Jag vill nog också gärna göra RUL först. Men igår fick jag faktiskt beskedet att flickan INTE bär på det syndrom min son har. Sist jag pratade med dom sa de att analysen misslyckats och att de kanske kan få ett resultat efter 3v ytterligare analys...så detta var helt oväntat. De poängterade dessutom att de är helt säkra!! Jag vågar knappast tro det  
    Luck is what happens when preparation meets opportunity
  • Fiamedbarn
    Hilmas Mamma skrev 2014-02-15 16:12:51 följande:

Hahaha!!! Nääää!!! Det är en nödlösning för att få med båda våra pappor....!! 😋 antingen Rolf,Göran eller Carl, Jan..... Då känns faktiskt Rolf, Göran liiiite bättre!!! 😋
    Ja för mig ger det bara positiva vibbar eftersom jag gillar ridsport
  • Fiamedbarn
    Hilmas Mamma skrev 2014-02-15 20:05:24 följande:

Haha!! Det gör INTE jag så det var en kompis till mig som upplyste mig om att det fanns en snubbe som var duktig i Sverige som hette så!! 😋 Men det blir bra "flyt" i Holger, Rolf, Göran!! 😊
    Rolf-Göran Bengtsson verkar lite töntig men har nått stora framgångar inom hästhoppning!
  • Fiamedbarn
    gubbenhilfe skrev 2014-02-16 21:28:01 följande:
    Jag har fortfarande 14 klövar till min inskrivningsvikt med sonen. Det är mer ön sex år sen... Men å andra sidan gråter jag inte över det. Vill inte väga 49 igen. Men det hade varit kul att vara under 60. Får helt enkelt se till att fixa det efter den här graviditeten. Eller så blir jag lat igen och slänger ut hela den gamla garderoben för att slippa ångest.
    Men under 60 är du ju i alla fall

Kan tillägga att jag knappt hämtat mig från klövattacken än!!
  • Fiamedbarn
    MiniV skrev 2014-02-21 09:09:03 följande:
    Trött? Jag kom till jobbet vid lunch igår (jobbar halvdagar torsd. fred.) hade inte ens börjat jobba innan jag kände mig så trött att jag bara ville gå hem och sova.

Vet inte hur dagen ska bli! :P

Men om någon har lite pigghetstips så tas de emot med stor entusiasm. Eller ja, så stor entusiasm som jag orkar frammana! ;)
    Jag är också helt slut! Trodde det skulle bli bättre efter de första 3 månaderna men jag är verkligen helt borta om dagarna trots att jag sover hyfsat. Det är helt deprimerande! Det är i alla fall skönt att höra att även andra upplever samma sak för då är det kanske normalt ändå. Men bitvis är det en plåga både att jobba och vara hemma.
  • Fiamedbarn

Är det någon som kan länka till BF-listan?

Jag har nu gjort mitt RUL och har BF 23 juli

• Fiamedbarn
    Frida Andersson skrev 2014-02-26 10:30:32 följande:

Då ör du en dag före mig. Har dock plan snitt så hamnar väl runt den 15 skulle jag tro. Ska sen få ett till rul i v 30-32 då min moderkaka låg långt ner. Men jag ser gärna bebisen igen
    Jag kommer antagligen också få planerat snitt så då vinner jag
  • Fiamedbarn
    Sorg13 skrev 2014-02-26 19:52:30 följande:
    Jag har ju som sagt provat på det en gång, det räckte! Det viktigaste är att min son med nöd och näppe överlevde efter sugklockor och tänger. Nu vet jag att min förlossning bli planerad! Vilket innebär att jag mitt i sommaren och semestertider med låg bemanning på sjukhusen, riskerar och bli hemskickad etc och allt vad man hört om. Allt planerat och färdigt. Vill komma hem med ett levande barn.
    Lite varning först för de som inte vill höra om negativa upplevelser om vaginal förlossning.

Jag tänker också att en viktig fördel med planerat snitt under sommaren är att man är garanterad bra vård och tillräckligt med personal. När jag födde i maj var det fullt på sjukhuset och jag fick till största delen vara ensam. Det var väl i stort sett när jag började krysta ut barnet som det kom in en barnmorska. Som uppträdde rent sadistiskt skulle jag vilja säga. Hon var hånfull, sa att jag skulle krysta EFTER värkarna, nekade mig att försöka föda upprätt och gav mig inget stöd på något sätt. Dessutom fick jag förlossningen igenom inget smärtstillande trots att jag bad om det, och lustgasen gav ingen verkan. Blev lovad epidural men fick det aldrig. Mina värkar gick i ett och jag fick aldrig någon paus. Min upplevelse är att det var 11 timmar av ren tortyr - total maktlöshet och ingen som försökte hjälpa en. Helt utelämnad och jag kunde inte hantera den smärta som var så mycket värre än jag någonsin kunnat föreställa mig. Jag minns den än. Som vassa svärd som skar sönder mitt inre och jag kunde inte komma ifrån den. Jag var helt utom mig och helt okontaktbar.

Jag är otroligt operationsrädd och vill varken bli sövd eller skuren i. Men jag ser det som himmelriket att få ett snitt jämfört med vad jag varit med om! Jag vet inte hur jag kommer att uppleva det och jag ser inte fram emot snittet eller läkningstiden. Men det jag varit med om vill jag för allt i världen inte behöva genomlida igen. 

Tänk om det fanns ett tredje alternativ ändå!!
  • Fiamedbarn
    lillagreizn skrev 2014-02-28 00:50:34 följande:
    Grattis till alla som varit på RUL :) Själv sitter jag här med ögonen i kors och längtar efter sängen, hur fan kunde jag vara så dum och lova att jag kunde baka till sonens förskola! vi ska avtacka alla  våra pedagoger som slutar nu den 10 mars och ersätts med nya svensktalande :/  

Känns jävligt motigt att ens behöva lämna sonen till förskolan nu, då hela hans trygghet försvinner och verksamheten tar en helt annan inriktning. Vill bara kräkas över cheferna som kör över sitt eget folk och nekar våra barn rätten till sitt eget språk. Hade jag kunnat hade jag omplacerat sonen, men finns inga lediga platser förens till hösten, får ont i magen och ligger sömnlös vissa nätter bara tanken på att behöva lämna han till förskolan,  då hans säkerhet hotas p.g.a. personalen kommer ha alldeles för mycket ensamtid med barnen och det finns ingen plan för hur eller vem dom ska höra av sig om dom behöver hjälp under ensamtiden. Usch, säg att det är okej att känna såhär! 
    Vad tråkigt Hoppas att du kan sova ordentligt efter baket i alla fall!
  • Fiamedbarn
    gubbenhilfe skrev 2014-02-28 14:27:54 följande:
    Grattis! Jag tycker det känns helt overkligt att faktiskt veta vad det är för en liten sort där inne. Nu kan jag inte sluta tänka på alla små söta saker vill köpa till honom.
    Jag tycker att KappAhls Newbiekollektion också har jättefina pojkkläder! Men något säger mig att du mer gillar riktigt färgglada grejjer, kan det stämma?
Svar på tråden Julibebis 2014