Inlägg från: Frida Andersson |Visa alla inlägg
  • Frida Andersson

Julibebis 2014

Poison82 skrev 2014-03-31 13:15:44 följande:
    Min mage växte rejält senast men ut kom en liten räka på 3 kilo bara. Nu kom han förvisso 15 dagar tidigt men beräknad vikt var annars 3600 gram vid bf

Har bara fått stora barn. Nr ett 4625 å tvåan 4255 (nr två var plan snitt så ca 14 dagar tidigare) vad har ni andra legat på för sf mått nu??
  • Frida Andersson
    MiniV skrev 2014-03-31 17:25:39 följande:
    Jag hade ett mått på 24. Normalt sa bm.

Jag hamnade på den övre av strecken på kurvan, du låg på mittersta?
  • Frida Andersson
    Fiamedbarn skrev 2014-03-31 18:04:48 följande:
    På första dagen i vecka 24 hade jag 22 i sf-mått. Hon sa att exakta storleken på sf inte har så stor betydelse då det bla handlar om hur livmodern ligger i kroppen och inte direkt avspeglar storleken på barnet. Däremot blir det viktigt framöver att måttet ökar så att man följer sin egen kurva. 
    Luck is what happens when preparation meets opportunity

Hmm okej lite motsatts då till vad min sa. Får se sen på tillväxt ultraljudet
  • Frida Andersson
    Fiamedbarn skrev 2014-03-31 18:11:02 följande:
    Vad sa din bm? Erbjuds alla tillväxtultraljud? Här tror jag inte att det är något man får...i Lund var det ett erbjudande till alla.

Hon sa att det troligen var en lite större bebis då mitt sf mått låg som det gjorde, men visst kanske missuppfattade det? Så har alltså ingen roll vad sf måttet är i samband med bebisens storlek? Jag får ett extra ul för att kolla moderkakan samt tillväxten
  • Frida Andersson
    erajka skrev 2014-03-31 18:47:04 följande:
    Min mage va också stor, fortsätter den att va stor så ska ja på tul. Här så behöver man inte på tul så tidigt, mätte i v 24+5 hade sf mått på 28
    Tuva <3 Vårat underverk <3 111221

Sa din bm något om storlek på bebisen? Jag ska på tul i v 32 sen.
  • Frida Andersson
    erajka skrev 2014-03-31 19:05:34 följande:
    [quote=72896924][quote-nick]Frida Andersson skrev 2014-03-31 18:57:05 följande:[/quote-nick]

Nä hon sa inget, får se nästa vecka hur sf-måttet är då. Kommer va i v 27+5 då
    [/quote] A okej
  • Frida Andersson
    Fiamedbarn skrev 2014-03-31 19:34:30 följande:
    Jo nån roll måste det ju ha! Hon sa att det i vecka 24 inte sa något eftersom alla är olika, det viktigaste var sen att måttet skulle följa ens egen kurva... Men alla bm verkar ha många hemmasnickrade teorier som de självsäkert proklamerar ut. Jag önskar de kunde vara lite mer ödmjuka och källkritiska! "vad man tror idag" eller "det finns studier som visar" eller nåt. Gah! Tror de inte att vi är tänkande individer?

Får se om jag följer kurvan och så visar det sig väl på rul då, är väldigt nyfiken på storlek... har ju eg ingen betydelse men jag skulle gärna önska en "bebis" denna gång då flickorna var stora
  • Frida Andersson
    Frida Andersson skrev 2014-03-31 19:38:33 följande:
    Får se om jag följer kurvan och så visar det sig väl på rul då, är väldigt nyfiken på storlek... har ju eg ingen betydelse men jag skulle gärna önska en "bebis" denna gång då flickorna var stora

Tul menade jag såklart
  • Frida Andersson
    erajka skrev 2014-04-01 09:21:55 följande:

A okej
    kom på nu att hon sa att antingen är bebisen stor eller så är det mycket fostervatten.
    [/quote] Då kanake jag inte fattade fel iaf då
Svar på tråden Julibebis 2014