Inlägg från: Frida Andersson |Visa alla inlägg
  • Frida Andersson

Julibebis 2014

gubbenhilfe skrev 2014-04-12 14:22:29 följande:
    Va kul! Jag har ju nytt jobb som jag stortrivs på och vi har högsäsong just nu så jag tycker att tiden bara flyger fram.

I början gick det ju sååååå sakta!!
  • Frida Andersson

Har vart väldigt försiktig me att handla än, vet inte varför riktigt. Vet ju att det är en pojke men ska fråga en extra gång på tul då i v 32. Sen finns det ju inte så mycket tunna kläder än så det blir väl mer så fort butikerna kör igång med det.

• Frida Andersson

Vad har ni köpt för storlek på kläder? Köpt i 50 & 56 båda flickorna var ju stora när dom föddes så räknar med en stor bebis denna gång med. Vill ju inte köpa för mycket och att det blir oandvänt

• Frida Andersson
    Lindsey Egot the only one skrev 2014-04-12 23:47:40 följande:
    Mitt råd är att ha stödstrumpor dagtid för att hjälpa till med blodcirkulationen. Man ska sätta på sig dom innan man sätter ner benen mot golvet på morgonen dvs de ska sättas på i sängen. Man får ett ökat tryck i kroppen när man är gravid och vatten ansamlas gärna i kroppen och rör sig neråt. Därför ska man använda stödstrumpor. Jag har köpt på www.vardvaskan.se/54-stodstrumpor Lite roligt med färglada istället för de tråkiga i nylon eller marinblå på Apoteket.

Var inne å beställde nu.. har fruktansvärda åderbrock... opererad en gång på ena benet men kommit tillbaka nu vid graviditeten så ena benet är katastrof och andra lite mildare. Ansöka om ny operation när bebis kommit
  • Frida Andersson
    mamiama skrev 2014-04-13 09:01:33 följande:
    Här e en till! Fat jag har inte kunnat göra iordning allt... För det kan hända att vi får flytta närsomhelst. Men igår tvättade jag allt som ska ligga i bb-väskan så den är snart klar den med. Har köpt kläder i strl 44 och 50, vet ju inte om de kommer tidigare. Det ENDA vi inte köpt ännu är andningslarmen... Någon mer än jag som fiser sjukligt mycket på natten? Haha, väcker mej själv flera ggr/ natt av högljudda fisar... Äckligt.

Haha mm magen som en balong på morgonen så får luftas ordentligt innan man går upp. På dagtid så är det lungt däremot. å vill oxå fixa bebisväskan.
  • Frida Andersson

Hur gör ni med napp till era bebisar? Till dom andra hade vi med till vilket var tur för båda hade svårt att få till suget. Jag önskar jag kan amma denna gång.. inte kunnat med någon av dom andra två

• Frida Andersson

Å idag fick våra bekanta sin bebis... blir så fruktansvärt avis... vill oxå ha!! Vet är dumt att känna så men kan inte hjälpa det...

• Frida Andersson

Haha så härligt att jag inte är ensam att känna så. Blev nästan ledsen när jag fick en bild på deras bebis... dessutom fick dom en son, precis som vi ska få.

• Frida Andersson

Jag kan inte begripa hur aktiv den lille kan vara... tror han spelar fotboll därinne!! Är nästintill aldrig stilla. Idag var min pappa här och hjälpte till med lite rördragning i badrummet och även han kunde känna den spralliga pojken därinne. Gör så fruktansvärt ont när han far runt men älskar det ändå. Känns tryggt att känna att han rör på sig. Kan märka att han känner igen oss i familjen. Om någon förutom mannen eller barnen känner på magen så tar det längre tid innan han gör sig känd. Men så fort nån i familjen lägger handen så puffar han direkt

Svar på tråden Julibebis 2014