Inlägg från: lillagreizn |Visa alla inlägg
  • lillagreizn

Julibebis 2014

loppanojag skrev 2013-11-22 18:19:07 följande:
    Hon sa att det var lättare att se då, tex hjärtslag och så om loppan skulle vara kvar. Hoppas hjärtligt. Nu har blodet avtagit igen och tillbaka kommer det rosa på papperet. Blir galen på detta. Varför hoppar det så mellan blod och inte, till rosa?
    Tror det handlar om olika mängder bara.  tror dina blödningar beror på dina slemhinnor eller så kan du ha en lätt blödande livmodertapp. Det sist nämnda lider jag av upptäckte dom på gyn sist när jag var in.
  • lillagreizn
    Enenina skrev 2013-11-23 11:26:54 följande:
    Ni som mår illa vad äter ni till frukost?
    Hårdbröd och naturell yoghurt. 
  • lillagreizn
    EmSaH skrev 2013-11-23 19:37:04 följande:
    När ringer man bm? Ska jag göra det redan på måndag? Eller blir det för tidigt? Haha.. Inte ens min första graviditet, helt galet vad man glömmer fort!
    Jag hade inte tänkt ringa fören efter jul men när jag var på gyn tyckte dom att jag skulle ringa på en gång, så jag ringde förra veckan. Bm ville boka in besök med en gång men jag sa att jag ville avvakta till efter jul så jag ska dit först i v.14. 
  • lillagreizn
    Bibbo skrev 2013-11-24 00:35:53 följande:
    Jag ringde i måndags, alltså i v5. Hon ville jag skulle komma på torsdag men hade så ofantligt mkt denna vecka så det blir nu på måndag istället :)
    Vad exakt är det man gör på första samtalet? Är det inskrivning? Vägning? Bara samtal? :)
    Gick bra att äta på restaurang idag , dock blev jag illamående men fick i mig maten iaf :)
    Första samtalet brukar man prata om hur man mår, lämna urinprov, fylla i uppgifter om jobb, relation osv.  sedan brukar man även fylla i en enkät om alkoholvanor, samt få en bok och lite andra informationsblad.  Jag har aldrig vägt mig på första samtalet iaf. 
  • lillagreizn
    gubbenhilfe skrev 2013-11-24 12:24:19 följande:
    Jag fick väga mig men inte lämna urinprov, så jag tror att det är lite olika beroende på var man bor.
    Säkert mycket olika beroende på var man bor, men måste ju skriva ur mina egna erfarenheter, har dock bara varit på två besök och inväntar mitt tredje efter jul Glad
  • lillagreizn

Vet inte vad jag ska skriva, känner mig tom på ord. Vaknade på morgonen och skulle gå på toa, när det börjar droppa blod efter benet. Väntar bara på det där mf som aldrig verkar vilja komma, det driver mig till vansinne. ringde till gyn som vill avvakta till slutet av veckan och jag förstår dom, skulle jag åka in nu kan lika gärna hjärtat slå för att vara borta imorgon! känner mig bara tom i hela kroppen, detta blir sista försöket på ett syskon klarar inteav det här.

• lillagreizn
    Frida Andersson skrev 2013-11-25 09:40:03 följande:

Hemskt ledsen för din skull.... men varför får man inte komma när man är så fruktansvärt orolig Rynkar på näsan
    För att dom vill se ur detta slutar, kommer det mer blod är mest troligt mf, annars är min kropp bara knäpp. Dom kan ju se ett hjärta slå om jag kommer in nu men så stöter kroppen ut det till kvällen. Får avvakta till slutet av veckan, hon ville även att jag ska ringa och berätta hur jag mår och börjar jag må sämre eller ha andra funderingar var det bara att ringa. Känner ändå att jag kan vänta så länge jag klara av det. 
  • lillagreizn
    Julia79 skrev 2013-11-25 10:21:57 följande:
    Usch!!! Känner med dig <3 Vet att det kanske inte är till någon tröst men kanske ger lite hopp... Jag har blött under alla mina graviditeter, massa blod och även klumpar men har idag tre fina barn Jag hoppas innerligt för din skull att det bara är typ livmodern som växer och tappen som blöder lite eller något liknande!! Kram
    Har oxå blött vid mina graviditeter, men inte såhär men det liknar heller inte missfallsblödnigarna som jag hade i mars. Har en lättblödande livmodertapp, men inte varit med om att det droppar blod.

Måste bara tacka alla tröst, utan er hade jag stått ensam i det här då min sambo stänger av i stunder som dessa, har inte heller sagt nått  åt han då jag vet att det inte är någon idé fören jag vet hur det står till. 
  • lillagreizn

Gått ner ett kilo senaste veckan och jag ligger redan på minus vad som gäller vikten. Har dock börjat med att ta en halv postafen var fjärde timme, men tar bara postafen så jag klarar av att få i mig mat och kunna arbeta, brukar bli som en zombie, får kanske i mig en tablett om dagen. Känns underbart att kunna äta igen, inte ätit ordentligt på över 2 veckor, men idag är jag mätt!! Glad

Dom droppande blödningar av tog lika fort som dom kom, men ska kräva ett vul till veckan då jag haft flera droppande blödningar med täta mellanrum.  Hon på gyn trodde att det mest troligt var ett missfall på g, men 
    börjar tro att hon har fel, men tänker inte gå och vänta till RUL för det klarar inte mitt psyke av,  har just kunnat accepterat missfallet jag hade i mars.  

Svar på tråden Julibebis 2014