Julibebis 2014
Ok tack :) jag sökte på det och fick svar. I min bok är färdknäpp att ta sig en sup så tänkte; vad tusan ska hon dricka alkohol!? ;p
Ok tack :) jag sökte på det och fick svar. I min bok är färdknäpp att ta sig en sup så tänkte; vad tusan ska hon dricka alkohol!? ;p
Vi anlände precis till campingen vi också :) till på söndag sen har vi hyrt villa med vänner en bit bort i en vecka.
Om det kan funka för någon så är ju det toppen! Läste dock en barnmorskas svar på nätet att det krävs ca tre utlösningar för att det ska vara tillräckligt med sperma och att det bara fungerar då kroppen är helt redo för förlossning. Så de som inte har en mogen livmodertapp får snällt vänta :) men absolut värt att försöka, det skadar ju inte liksom! :)
Vaknade med dunderförkylning idag, jag har inte varit sjuk eller ens lite förkyld under graviditeten. Så himla konstigt! Kan det vara ett tecken på att förlossningen närmar sig tro? 9 dagar kvar till BF idag.
Regelbundna värkar nu i 1,5 timme. 10 minuter mellan och håller över en minut. Sjukt att värkarna startade från ingenstans och varit regelbundna från början! Hade ju räknat med att ha väldigt långt mellan i flera timmar/en hel dag, och inte alls regelbundna. Får se vart detta bär hän :)
Två dagar kvar och ingen bebis i sikte... Fy vad drygt!!
Bf+4 idag.. Hinnsvepningen lyckades inte då BM inte kom åt pga bakåtlutad tapp. Men väldigt mjuk och nästan helt utplånad annars. Blev besviken över att det inte gick. Nu är jag redigt less på detta :/ och inte hjälper det när svärföräldrarna ringer typ 2 ggr per dag och frågar "känner hon något än?" Samt inte för sitt liv kan förstå att det är normalt att gå över tiden, hur mycket vi än förklarat det.
Är så jäkla ledsen och besviken idag! Igår kväll hade jag värkar i fem timmar som i snitt var med 5 min mellanrum. De flesta med 3 min mellan. Men så fort jag rörde mig upp på övervåningen så avtog dem. Sedan kom de tillbaka en stund och gjorde riktigt ont, för att sedan försvinna. Somnade och vaknade helt utan värkar :(:( fan vad drygt detta är! "Riktiga" värkar måste väl hålla i sig vad man än gör?? Någon som vet? Eller ska man behöva ligga på rygg och vara vaken!?
Fast det är inte förvärkar.. Eftersom de inte avtar vid vila utan de kommer när jag vilar och försvinner om jag rör på mig. Sen att de var så regelbundna. Typ 4 minuter mellan i flera timmar. Mer troligt pinvärkar efter vad jag läst.
Bf+7 idag. Slemproppen (eventuellt delar av den) släppte för 1,5 timme sedan och nu har jag haft några värkar. Dock inte så starka men hoppas på att de tilltar! Är så redo nu vill träffa vår skatt <3
Håller tummarna!
Min släppte för en vecka sen men här händer ändå ingenting. Tror minsann det är en elefant så den kommer väl ut lagom till jul
Blir nog augustibebis för min del. Någon som ej har fått än?
I torsdags kväll kom äntligen vår vackra tjej ut till oss, 11 dagar över tiden. 3255 gram och 50 cm lång. Det tog 18 timmar från att vi kom till förlossningen. Allt har gått så bra nu på BB och idag ska vi åka hem :)
Grattis till alla andra som fått och lycka till till er som fortfarande väntar!
Imorn har vår lucas läkarbesök.. skulle eg haft nästa vecka men eftersom jag är lite orolig då han har ryckningar i armar och ben flera ggr per dag så skulle vi ta det redan imorn. Någon mer vars bebis gör så?
Jag fick också såriga och skitont då hon vägrar att ta rätt tag. För mig var lösningen amningsnapp. Hon äter så bra och är lugn nu och jag slipper ha ont. Har även en pump som jag använder innan varje amning då jag har så mycket mjölk och högt tryck i brösten. Pumpar jag inte ur en del innan så hinner hon inte med att svälja för det bara väller ur bröstet :p