Inlägg från: Phlippan87 |Visa alla inlägg
  • Phlippan87

Julibebis 2014

Pallervanten skrev 2014-01-09 23:37:30 följande:
    Hej på er!

Helt ny här och undrar om jag kan få vara med i denna tråd?? 

Väntar mitt första barn och var på KUB UL igår, allt såg bar ut och sannolikheten för kromosomavikelser var låg, skönt. Det var jag ängslig över då jag har en lille bror med down syndrome, vet att det är ärftligt men jag vela veta iaf. 

BF är iaf den 19e juli med + - 2 veckor då. 

Undrar om det finns nåra som väntar sitt första barn som bor runt Götene, Lidköping, Skövde trakten här?? ska vi följas åt?? 

Tveka inte att skriva i min GB, då blir jag glad. 

Välkommen. Jag är uppvuxen i Karlsborg men bor i Norrtälje sedan 2,5 år men vi pratar om att flytta tillbaks om sambon kan hitta ett bra jobb där omkring. Har fortfarande mina föräldrar där och längtar hem. Väntar 3e barnet.
    WARNING! This bitch may bite. Piss her off at your own risk
  • Phlippan87
    Pallervanten skrev 2014-01-10 12:12:06 följande:
    Tack så mkt! Jaha okej men hoppas sambon din hittar nåt jobb här omkring då och att ni flyttar tillbaka, gärna till lilla Götene då. :P 

Vill bo i Hjo eller Karlsborg. Eventuellt Mariestad men annars kan jag lika gärna bo kvar här
    Fiamedbarn skrev 2014-01-10 08:18:06 följande:
    Kanske dags att kolla upp TSH (sköldkörteln)? Jag har varit vansinnigt trött i dagarna men har haft ett stigande TSH och nu fått öka min levaxin. Men man kan också få en hypothyreos under graviditeten! I många länder kontrollerar man rutinmässigt TSH vid gravidtet.

Tror det börjar bli vanligare i Sverige med. Enligt min bm kollar de TSH regelbundet sedan ca 1 år
  • Phlippan87
    Dimisi skrev 2014-01-10 12:31:33 följande:
    Nu lämnar jag tråden. Har nyss kommit hem från en natt på sjukhuset. Var i vecka 13, men fostret hade dött i vecka 11. Fick piller som satte igång missfallet.

Känns tomt och sorgligt, men hade nog varit ännu värre om vi inte hade haft våra tidigare barn. Önskar er andra lycka till!

Beklagar verkligen
  • Phlippan87
    MeAndBaby skrev 2014-01-10 13:34:25 följande:
    Hej hopp! Hoppar in här efter att ha hängt i augustitrådar ett tag, men det verkar som att bebis kommer titta ut i slutet av juli:) Som en önskedröm det här med sommarbarn, bara att kliva i ett par skor i gå långpromenad med vagnen, utan att behöva bylta på och oroa sig för en för kall bebis. Har en 2-årig son som är född i dec. Mysigt det med, men snömodd i all ära...

F ö är det kub den 20/1, längtar och längtar efter att få se den lille/lilla! Hoppas nu att allt är bra där inne, för det mesta känns graviditeten inte av ett skvatt. Nån mer som har det så?

Har en dotter som blir 3 i juni och en som fyllde 4 i mellandagarna, sommarbarn är mycket "bekvämare". Var dessutom snökaos första månaden ungefär med äldsta så alla ärenden var mycket jobbigare än med yngsta
  • Phlippan87

Kan inte låta bli att undra om jag är den enda som vill föda vaginalt? Snitt är min stora mardröm, värsta tänkbara scenario. Älskar förlossningen

• Phlippan87

Min första förlossning hade jag kraftiga värkar i 21 h. Testade lustgas vilket jag bara mår illa av och tog gladeligen EDA så fort jag fick (jag hade innan förlossningen sagt absolut nej till ryggbedövning). Med EDA fick jag till slut bort udden av värkarna och kunde slumra någon timme innan krystvärkarna tog över.

Med andra gick vattnet vid 9, kl. 15 kom jag in på kontroll utan några värkar alls, körde själv in till förlossningen. Fick ligga med ctg och så fort bm stängde dörren drog stormvärkarna igång (typ 15.25) och jag hade sedan ingen ordentlig värkpaus förrän det var över. Fick EDA så snart narkosläkaren hann men de tror inte den hann verka alls innan det var över. 17.01 var hon ute.

Varje gång har jag känt sådan maktkänsla efter, och jag har båda gångerna inte känt någon smärta av krystvärkarna utan bara ett tryck neråt. Denna gång är jag helt klart inne på att föda utan smärtlindring

• Phlippan87

Jag har mått jättebra med båda döttrarna, nu mår jag skit sedan typ 2 månader, kan inte sova på nätterna osv. Samma pappa så jag hoppas det betyder annat kön på barnet denna gång

• Phlippan87
    mamiama skrev 2014-01-11 09:01:03 följande:
    Jag har också 3 vaginala förlossningar och vill verkligen föda tvillingarna så med... Fast nu e risken för ks större med tvillingar, det skrämmer mej! Och förlossningen gick så fort med den siste att jag nu är rädd att inte hinna in i tid... Tar 40 min till förlossningen...

Har också ca 40 minuter till förlossningen, så jag är lite nervös inför hur det ska gå denna gång.
    johannatys skrev 2014-01-11 09:20:55 följande:
    Jag mådde illa med dottern och nu även denna graviditet och därför tror jag att det är en tjej även denna gång. Har hört att man mår mer illa med tjejer men det stämmer ju inte alltid det heller som du säger Phillipan har ju du mått bra med tjejerna. 

Däremot känns magen mycket tyngre denna graviditet, beror väl på att man fick mage så tidigt. 

Ja, exakt. Har också hört det, men går mer på den stora skillnaden nu mot tidigare graviditeter. Får väl se vid rul om magkänslan stämmer denna gång. Både jag och sambon tror pojke denna gång.
  • Phlippan87
    Sorg13 skrev 2014-01-11 09:41:08 följande:
    En fråga till er..socialstyrelsen rekommendera gravida från v 16 att ta influensavaccinet. Jag har aldrig tagit det och har väl haft influensa vid tre tillfällen på tio år. Så jag funderar på att låta bli. Läste i media idag att den är på gång i och med kylan är på väg och de säger att det huvudsakligen är svininfluensan i år. Vad ska ni göra?

Absolut inte. Har haft influensa en gång i mitt liv och tagit mig igenom två graviditeter under svininfluensan utan minsta problem. Är väldigt anti vaccin mot sådana sjukdomar, de vanliga vaccinen mot barnsjukdomarna är självklara för mig men inte för något som visserligen är jobbigt men generellt inte ger några framtida men.
    Euphemia skrev 2014-01-11 09:43:00 följande:
    Åh vad det är roligt att ta del av era berättelser! Jag kom in till fl kl 07:00 oxh han föddes kl 15:30, 2 timmars krystvärkar. Jag såg fram emot att få hål på fosterhinnan för mitt vatten hade inte gått, men det kom inget. Det var ovanligt enligt bm, han var även lite torr när han kom ut.. Får se hur det blir denna gång

Med äldsta hade jag krystvärkar i 2 timmar, med andra i knappt 5 minuter
  • Phlippan87
    gubbenhilfe skrev 2014-01-11 09:55:14 följande:
    Jag vill med föda vaginalt. Men tänker ta all smärtlindring jag kan få.

Jag födde vår son vaginalt och från att vi kom in till förlossningen tills jag höll honom i mina armar tog det sex och en halv timme. Min förlossning var en helt fantastisk upplevelse, visst gör det ont men jäklar vad häftigt det är.

Jag känner ingen oro inför förlossningen men misstänker att när värkarna väl dyker upp så kommer jag komma ihåg lite bättre exakt hur ont det gör.

Att snittas är min största skräck. Jag mådde riktigt dåligt över det när jag väntade sonen. Det är inte alls lika illa den här gången. Inget jag går omkring och mår dåligt över men om det enbart är upp till mig så blir det inte snitt.

Jag har sagt att om de misstänker att snitt kan behövas måste de berätta det för mig så tidigt som möjligt så jag får chans att ställa in mig mentalt på det. Även om det är sätesbjudning vill jag absolut försöka vaginalt först
Svar på tråden Julibebis 2014