Inlägg från: Anonym (!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (!)

vill inte göra abort

Behåll!

Då blir det inte fel.

• Anonym (!)
    Anonym (TS) skrev 2013-11-27 19:53:45 följande:
    Okej. Eran situation är lite annorlunda mot våran...
    Vi har jobb båda två, bor ihop i min bostadsrätt, mycket god ekonomi osv. Jag har bott utomlands och pluggat så känner mig rätt "klar" med det. Jag har också tänkt som du att blir jag gravid så finns det inget annat alternativ än att behålla. Det bestämde jag mig för efter en abort jag gjorde som 16-åring :/

Min sambo vill dock inte alls, han är 110% säker på att han inte vill och har även sagt att han inte kommer bry sig om varken mig eller barnet om jag sätter det till världen.  Dessutom, jag har varit på VUL nu och då fick jag informationen att fostret var ganska mycket mindre än normalt och blev tillbakaflyttad 2 veckor (till v.5)  fast jag vet att det är omöjligt att pyret blev till då. Känner av mina ägglossningar + att ett clearblue digital visade 2-3 veckor sedan befruktning och det var ca 2 veckor sedan jag tog det testet.

Känner exakt likadant som du när du beskriver att du känner dig pressad. Han tycker att jag är en hemsk människa som vill sätta ett barn till världen utan en pappa, lika hemsk tycker jag att han är som tvingar mig att döda mitt barn :/ försöker få honom att förstå vad det är han utsätter mig för genom att visa hur en abort går till (finns en del nasty videos på youtube) , då jag fått tid för kirurgisk abort om 2 veckor. Hoppas han tar till sig det snart och hoppas av hela mitt hjärta att han ändrar sig. Just nu vill jag behålla den lilla och hoppas att hen är frisk och växer ikapp sig! annars är det ju som det är... Då behöver inte jag genomgå ett ingrepp iaf, känns på något sätt mindre hemskt då eftersom naturen fått sköta sitt då.

Hur går det för er? vad är nästa steg? Stor kram till dig!
    Kan du ens fortsätta med en kille som säger att "han inte kommer bry sig om varken dig eller barnet om du väljer att sätta det till världen"?

Oavsett vad som händer? Han visar ju sitt rätta jag här. Om du nu gör abort eller förlorar den lilla, kommer du ens klara av att bo ihop med någon som misslyckas att stötta så fatalt? Det är en sak att inte vilja bli pappa, men fostret finns ju där redan, och han har bidragit till det.
    Om barnet blir utan pappa är det hans val. Det FINNS ju en pappa.
Svar på tråden vill inte göra abort