vill inte göra abort
jag är i exakt samma situation som dig, lite ålderskillnad bara jag är 18 och han 20, det är svin jobbigt och jag vet inte heller vad jag ska göra..
jag är i exakt samma situation som dig, lite ålderskillnad bara jag är 18 och han 20, det är svin jobbigt och jag vet inte heller vad jag ska göra..
Jag tycker att du borde fundera precis som personen nedan sa, vill du ens ha en sådan kille inblandad? Jag hade valt att behålla oavsett även om det är svårt att vara ensamstående.. men jag förstår dina frågor eftersom jag själv ställt dom.
Idag kom vi överens om att behålla, min kille sa att han är väldigt rädd men att han förmodligen också skulle ångrat sig ifall vi gjort abort och att han är mer redo än han tror. De enda "kravet" han hade var att vi skulle planera alla delar kring studier, ekonomi (mamma ledighet) osv och det tycker jag är väldigt logiskt och det hade vi såklart gjort ändå men det var det han var mest orolig över. Det är otroligt skönt att ha ett svar!
Jag hoppas att det går lika bra för dig, snälla uppdatera här kring vad som händer. kram
tack! Jo alltså min kille lät precis likadan men det var bara i 2-3 dagar han var övertygad om att han ville göra abort, men sedan så började han tänka annorlunda men har inte sagt något förrän idag iom att han inte ville att ja skulle få för höga förhoppningar ifall han skulle ändra sig, men nu är han säker och valde att berätta det. Det jag gjorde var att ge honom tid, jag pratade inte om det jag nämnde det inte ens utan det fick han göra själv. Han har själv kommit fram till det här och det måste dem göra. De måste känna att de är delaktiga i beslutet och att de får bestämma själva! Även om de i slutändan ALLTID ligger i våra händer.
Enligt senaste mätningen på VUL så är jag i v.6+4 nu, men ska tillbaka om några dagar och göra en ny!