IVF/ Carl von Linne kliniken våren 2014
Hej. Har nyligen gjort mitt första IVF-försök på CvL. Tyvärr utan framgång. Ska kontakta kliniken så fort de öppnar efter helgerna i nästa vecka, så att vi får en plan för nästa försök.
Hej. Har nyligen gjort mitt första IVF-försök på CvL. Tyvärr utan framgång. Ska kontakta kliniken så fort de öppnar efter helgerna i nästa vecka, så att vi får en plan för nästa försök.
Tack, Tes!
Sötboll - Vi går i Uppsala, ja. Vi kommer att göra tre försök, eftersom vi kommit dit genom vårdgarantin från Stockholm. Vi gör alltså än så länge IVF inom landstingstaxan. Vad som händer om det inte fungerar på de tre försöken återstår att se.
Det är inte alls omöjligt att du får börja på en gång. De verkar rätt flexibla. Själv undrar jag hur det blir framöver, eftersom vårt första IVF-försök inte lyckades och jag funderar på om det kanske blir aktuellt att gå över till långa protokollet. Känns tungt att dra igång igen, samtidigt som jag inte vill annat än att detta ska lyckas fortast möjligt.
Själv väntar jag otåligt på att de ska öppna efter helgerna, så jag kan få veta om vi ska ändra något eller om vi ska köra på. Tungt eller ej - veta hur det blir vill man ju ändå.
På onsdag ska vi ha telefonmöte med kliniken (vi bor i Sthlm och fick välja om vi ville åka dit eller ta det på tel) som uppföljning och fortsatt planering. Undrar när vi får köra igång igen. Ni som provat tidigare, väntar man en cykel eller kör man på direkt? Vi körde korta och funderar på om det kommer att bli långa nu.
Nyss haft telefonmöte med kliniken. Saker händer så snabbt! Nu ska jag börja med Synarela redan ikväll! Jag vill ju köra på direkt, men det är ändå lite omtumlande. Lite oroad över hur jag ska reagera på nässprayen. Hade ju inte den sist. Ska även byta ut Gonal-F mot Menopur.