• MsLilja

IVF/ Carl von Linne kliniken våren 2014

Hej på er alla,

Alldeles ny här på forumet och undrar om det är fler än jag som längtar efter första barnet och ska få ivf på carl von linne kliniken den närmaste tiden?
    Jag är 35 och sambon är 43 och vi längtar som sagt efter vårt första barn (första för oss båda). Vi har precis gjort en utredning som inte visar på något fel på oss. Vi har försökt få barn under det senaste året och efter utredningen fick vi remiss för ivf. Fick precis reda på att vi har fått tid för första besöket på carl von linne kliniken i slutet på januari. Förhoppningsvis kan vi starta hormonbehanlingen redan då och få vårt efterlängtade barn i slutet på nästa år!

Som sagt, finns det fler som ska försöka med ivf i början på nästa år? Skulle vara roligt att följas åt och dela tankar och funderingar.  

• Svar på tråden IVF/ Carl von Linne kliniken våren 2014
  • tes 75

Vi kommer kanske köra omgång #2 på CvL nästa år, har inte bestämt oss än. Nyligen misslyckades vi med försök nr 1.

• MsLilja

hej tes!
    tråkigt att det misslyckades. Gjorde ni den på CvL också?
    Tycker det känns lite läskigt att köra igång. Tror äggplock kommer göra ont och är inte säker på hur man kommer må av alla hormoner. Har allt funkar bra för er förutom att det inte blev nåt?

• tes 75
    MsLilja skrev 2013-12-14 09:17:02 följande:
    hej tes!
    tråkigt att det misslyckades. Gjorde ni den på CvL också?
    Tycker det känns lite läskigt att köra igång. Tror äggplock kommer göra ont och är inte säker på hur man kommer må av alla hormoner. Har allt funkar bra för er förutom att det inte blev nåt?
    Japp, CvL. Jag lyckades bara producera 3 ägg, där bara ett kunde befruktas och sedan blev det inget embryo. Troligtvis pga min ålder (39 i januari). Äggplocket gjorde inte särskilt ont alls, man får dessutom lugnande och är riktigt groggy =) Det jobbigaste under den månadslånga behandlingen var nässprayen, som jag mådde riktigt dåligt av, och väntan som är olidlig ibland. Sedan är man ju inte sig själv och kan bli väldigt trött, så det är bra om man inte tar på sig extra mycket på jobbet under denna period. Sprutorna var inget problem.   
  • MsLilja

fick du den långa behandlingen?  Har ni barn sedan tidigare? Har du varit nöjd med kliniken?

det är ju som en helt ny värld det här med ivf, så man vet ju inte alls vad man ska förvänta sig.

• tes 75
    MsLilja skrev 2013-12-14 11:34:34 följande:
    fick du den långa behandlingen?  Har ni barn sedan tidigare? Har du varit nöjd med kliniken?

det är ju som en helt ny värld det här med ivf, så man vet ju inte alls vad man ska förvänta sig.
    Vi gjorde den långa. Nässpray i 2 veckor, sedan sprutor i 11 dagar. Vi har barn sedan tidigare, men min sambo gjorde en vasektomi för 6 år sedan så därför måste vi göra IVF för att få ett gemensamt barn. Frustrerande med vasektomin, men helt fantastiskt att man kan göra barn genom att ta ut spermier ur pungen och mikroinjicera i ett ägg ändå! Synd att det är så dyrt bara.
  • tes 75

..och vi är nöjda med kliniken! Snabba, trevliga och effektiva. 

• Longing4u

Hej!

Vi gjorde oxå nyligen ett försök på CvL! Har tidigare gjort två försök på rmc i Linköping. 

Är mycket nöjd med CvL! Rekommenderar den kliniken starkt! Jag hade dock en "hemmadoktor" där jag gjorde vul o blodprover då jag bor ca 2h bilfärd från Uppsala!

Jag körde korta protokollet.. O är idag på ruvardag 7!

• tes 75

Jag och sambon har pratat igenom allt nu, och vi kommer köra igen, om kliniken tycker det är en bra ide. Isf blir det nog i feb-mars. Tror jag måste få minst en mens efter "ivf-mensen" som jag nog får snart.

• MsLilja

Vad skönt att höra att ni varit nöjda med kliniken :) vi har ju bara varit där på utredning.

Tes, spännande med ett till försök! Håller tummarna för att det tar sig!

Longing4u, då är du ubgefär halvvägs på väntan dem här gången då? Har ju så dåligt tålamod :)

Svar på tråden IVF/ Carl von Linne kliniken våren 2014